Αλλοίωση, "εν ανομίαις συνελήφθην"

"Ευμορφία", για όλους

Επαναγωγή, "εις το καθ΄ομοίωσιν επανάγαγε ..."

Τρίτη, 18 Φεβρουαρίου 2020

Ένας φίλος, ένα σχόλιο



https://www.facebook.com/groups/416460255390280/

Kyprianos Christodoulides : Ο λόγος Κοινοποίησης τής ιστοσελίδας ΦΙΛΟΙ ΠΑΝΕΛΛΗΝΙΑΣ ΕΝΩΣΗΣ ΓΟΝΕΩΝ μέ τό προλογικό σχόλιο τού γράφοντος, είναι διότι συχνά μού συμβαίνει νά διαγράφονται (ή χάνονται) όσα εκθέτω ενυπόγραφα. Άλλοτε, πάλι, γιά ένα διάστημα τυγχάνω φιλοξενούμενος, αργότερα δέ, παραδόξως, εντελώς αγνοούμενος. Πάντως καί πάντα αναιτιολόγητα. Σημειώνω, τό σχόλιο που ακολουθεί δέν αποτελεί άρθρο.

Σχετικά μέ τό άρθρο ( 4 ) τών Κανονισμών :

«4) Πρέπει να γίνεται σαφής διαχωρισμός πίστης και επιστήμης. Η επιστήμη δεν αποτελεί απόλυτη σταθερά ούτε μπορεί να ερευνήσει θέματα εκτός του φυσικού κόσμου, άρα το να προσπαθεί κάποιος να παρουσιάσει τα πιστεύω του ως «επιστημονικά» είναι άτοπο.»

Πρέπει νά γίνεται σαφής διαχωρισμός μεταξύ τού ρ. πιστεύω καί τού ρ. δέχομαι. Όποιος δέχεται κάτι, δέν σημαίνει ότι υποχρεωτικά πρέπει νά τό πιστεύει. Θά έλεγα ότι τό δέχομαι υποδηλώνει αδιαφορία, υπεκφυγή, άν μή υποκρισία, καί αυτό ευκρινέστερα τό διαπιστώνει κανείς στούς πανεπιστημιακούς καί λοιπούς άλλους κλάδους ακαδημαϊκής προέλευσης.

Κατ΄εμέ είναι ένας εύκολος τρόπος ηθελημένης αποφυγής, ή απόκρυψης, ώστε νά μή γνωστοποιείται ο εσώτερος εαυτός τού δεχομένου στά αφορώντα στήν πίστη. Δηλαδή, η τόσο απαραίτητη επί τών ημερών μας, πρόσφατων καί παλαιών, ομολογία.

Εν αντιθέσει πρός τό «δέχομαι» τό ρ. πιστεύω συναρτάται άμεσα μέ πρακτικά, όσο καί θεωρητικά ζητήματα, που υπερβαίνουν νόμους κοσμικής ή άλλης φύσεως ( : δημόσιες σχέσεις επαγγελματικής φύσεως, "θεσμοί " κοσμικής εμπνευσης κλπ.), που διέπονται από τούς κανόνες τού λεγομένου "σαβουάρ βίβρ". Μέ άλλα λόγια εννοώ τόν "θεϊσμό'", που τόσο εύστοχα καυτηριάζει ο Κοσμάς Φλαμιάτος. Βαρύνουσα καί πρώτης σημασίας αρχή, δίδεται στό θεωρητικό υπόβαθρο τού (κατά θεωρίαν) πράττοντος ή ενεργούντος, τά τής αληθείας καί δικαιοσύνης - δικαιοσύνη εν αληθεία ή αλήθεια εν δικαιοσύνη - καί προδήλως, τούτο εμφαίνει η εν υποστάσει πίστις, ελπίς καί αγάπη.
Σάς ευχαριστώ

John Smith‎ προς Οι Φίλοι της Πανελλήνιας Ένωσης Γονέων (Π.Ε.Γ.)
21 Απριλίου 2017

Κανονισμοί Σελίδας:

1) Η πίστη του καθενός είναι δικαίωμά του. Είναι επίσης δικαίωμά του να την εκφράζει, εφόσον όμως είναι ξεκάθαρο ότι μιλάει για πίστη και όχι για γενικώς αποδεκτά γεγονότα.

2) Για να κρίνει κανείς την πίστη του άλλου πρέπει να την έχει μελετήσει σε βάθος. Δεν μπορεί να εκφράζει απόλυτη άποψη για θέματα τα οποία δεν γνωρίζει.

3) Πρέπει να γίνεται σαφής διαχωρισμός της πίστης από τη συμπεριφορά των πιστών. Η όποια καλή ή κακή συμπεριφορά μιας μερίδας πιστών δεν έχει καμία αξία ως επιχείρημα εάν δεν μπορούμε να αποδείξουμε ότι είναι σύμφωνη με τη διδασκαλία της πίστης τους.

4) Πρέπει να γίνεται σαφής διαχωρισμός πίστης και επιστήμης. Η επιστήμη δεν αποτελεί απόλυτη σταθερά ούτε μπορεί να ερευνήσει θέματα εκτός του φυσικού κόσμου, άρα το να προσπαθεί κάποιος να παρουσιάσει τα πιστεύω του ως «επιστημονικά» είναι άτοπο.

5) Η επιστήμη χρησιμοποιεί συγκεκριμένη μέθοδο εξαγωγής συμπερασμάτων: παρατήρηση-πείραμα-επανάληψη. Εάν κάποιος θέλει να παρουσιάσει κάποιο θέμα ως επιστημονικό οφείλει να μπορεί να αποδείξει ότι όλα τα στάδια της μεθόδου πληρούνται ικανοποιητικά. Σε αντίθετη περίπτωση πρόκειται για πίστη.

6) Εάν κάποιος ισχυρίζεται ότι δεν πιστεύει κάτι γιατί σκέφτεται «λογικά» οφείλει να είναι σε θέση να τεκμηριώσει την άποψή του αυτή με στοιχεία. Δεν μπορεί να ονομάζει «λογικό» αυτό που ο ίδιος αντιλαμβάνεται και να απαιτεί από τους άλλους να το δεχτούν χωρίς αντίρρηση.

7) Το να μην πιστεύει κανείς κάτι επειδή αισθάνεται ότι δεν έχει αρκετά στοιχεία είναι απολύτως θεμιτό. Δεν μπορεί όμως να το ονομάζει ψέμα, καθώς αυτό απαιτεί αποδείξεις από μέρους του. Οι μόνες περιπτώσεις που κάτι τέτοιο επιτρέπεται είναι: α) να το λέει σε σχέση με τη δική του πίστη –κάτι που πρέπει να φαίνεται σαφώς στο διάλογο- β) να το λέει σε σχέση με άλλες διδασκαλίες της πίστης στην οποία αναφέρεται, ως απόδειξη ότι η συγκεκριμένη πίστη δεν είναι συνεπής ως προς τη διδασκαλία της γ) να το λέει για να καταρρίψει τον ισχυρισμό ότι κάποιο πιστεύω είναι επιστημονικά αποδεικνυόμενο, εφόσον η επιστήμη έχει πάρει σαφή αντίθετη θέση.

8) Η άποψη ότι «στοιχεία οφείλει να δώσει αυτός που κάνει έναν ισχυρισμό, όχι αυτός που δεν τον δέχεται» που συχνά επικαλούνται πολλοί δεν δίνει άφεση αμαρτιών, καθώς το «αυτό είναι ψέμα» αποτελεί εξίσου ισχυρισμό με το «αυτό είναι αλήθεια».
9) Δεν επιτρέπεται να χρησιμοποιείται η αλλαγή θεμάτων ως μέσο αποφυγής της συζήτησης. Όταν συζητάμε ένα θέμα οφείλουμε να το ολοκληρώνουμε πριν προχωρήσουμε σε άλλα.

10) Δεν επιτρέπονται υβριστικά ή προσβλητικά σχόλια για πρόσωπα ή για την πίστη τους, δημοσίευση προσωπικών πληροφοριών για πρόσωπα χωρίς την άδειά τους, trolling, ή αναρτήσεις εκτός θέματος. Εάν υπάρξουν τέτοια σχόλια θα διαγραφούν.

Εάν κάποιος θέλει να κάνει διάλογο για κάποιο θέμα είναι καλοδεχούμενος, αλλά οφείλει να σεβαστεί τους κανονισμούς. Δεν μπορεί μια σελίδα που ασχολείται με σοβαρά θέματα να γίνεται χώρος εκτόνωσης για όσους θέλουν να υποτιμήσουν και να προσβάλλουν τους άλλους.

Ενημέρωση 08/07/2017

Μια μικρή ενημέρωση, μιας και με τη βοήθεια του Θεού γίναμε πολλοί. Πολλοί μας στέλνουν πολύ ενδιαφέροντα θεολογικά άρθρα. Η σελίδα όμως έχει ως θεματολογία της την ενημέρωση για περιπτώσεις νεοφανών αιρέσεων. Σε κάποιες περιπτώσεις μπορεί να ανέβουν και κάποια άρθρα με στόχο την ενημέρωση γύρω από θέματα της επικαιρότητας στα οποία μπορεί σε κάποια συζήτηση να χρειαστεί να παρουσιάσουμε τη θέση της Εκκλησίας.

Όταν λοιπόν κάποιος μας στείλει δημοσιεύσεις σχετικά με θέματα που δεν εμπίπτουν σε αυτές τις κατηγορίες, εμείς τα κρατάμε με στόχο να τα δημοσιεύσουμε σε συνδυασμό με κάποιο θέμα που εμπίπτει στις κατηγορίες αυτές. Δεν χρειάζεται να νιώθει κανείς ότι μας στέλνει υλικό και αυτό δεν αξιοποιείται. Πρόθεσή μας είναι εν καιρώ να τα ανεβάσουμε όλα.‎

Δεν υπάρχουν σχόλια: