Αλλοίωση, "εν ανομίαις συνελήφθην"

"Ευμορφία", για όλους

Επαναγωγή, "εις το καθ΄ομοίωσιν επανάγαγε ..."

Παρασκευή, 13 Δεκεμβρίου 2013

Οι κακόδοξες διδασκαλίες περί αποφυγής σχισμάτων

Κατά τον "οδικό άξονα" της αιρετικής πλέον ορθοδοξίας, της ορθοδοξίας των  ορώντων και προς αγιοποίηση αναμενόντων ασκητών της καινοτομίας, οι συστάσεις προς αποφυγή σχίσματος μας δίνονται με τη στάση του αγίου Ιωάννη του Χρυσοστόμου κατά την εμπλοκή του τότε πατριάρχη Αλεξανδρείας Θεοφίλου με τον επίσκοπο Απαμείας Ευλύσιο. Θέλετε ένα παράδειγμα ; Διαβάστε.

Ανώνυμος :
Αυτό έχει διευκρινιστεί ήδη από την εκκλησιαστική παράδοση και από την συμβουλή που έδωσε ο Άγιος Ιωάννης ο Χρυσόστομος απευθυνόμενος προς τον επίσκοπο Απαμείας να έρθει σε επαφή με τον αιρετικό πατριάρχη Αλεξανδρείας προκειμένου να μην δημιουργηθεί σχίσμα στο Σώμα της Εκκλησίας του Χριστού . Και ο πατριάρχης Αλεξανδρείας Θεόφιλος αιρετικός ήταν τότε (
σ.σ. αυτό είναι λάθος, δεν είχε κριθεί ) αλλά δεν έπαυε να είναι Ορθόδοξος ρασοφόρος και δεύτερος στην τάξη πατριάρχης  ( σ.σ. λάθος κι αυτό, ήταν τρίτος τη τάξει ) .
Φαίνεται ότι ο Άγιος Ιωάννης ο Χρυσόστομος, σύμφωνα με τον (κύριο τάδε ... ) "έσφαλε" και "δεν ήξερε" τότε τι συμβούλευε και τι παρότρυνε προς τον επίσκοπο Απαμείας .


KX
Αυτά γράφουν οι μαθητές των κακόδοξων διορατικών γερόντων. Με τον αφώτιστο νου τους οι διδάσκαλοι παραποιούν τα γεγονότα της εκκλησιαστικής Ιστορίας και νοηματοδοτούν στρεβλά αυτά που διαβάζουν. Επόμενο είναι στραβά γράμματα και μαθήματα παραδίδουν στους μαθητές τους. Εκείνοι όμως που ακολουθούν την Ιερή Παράδοση έχουν αγιογραφικά επιχειρήματα, προκειμένου να στηρίξουν την διαλλακτική στάση του ιερού Χρυσοστόμου προς τον Θεόφιλο Αντιοχείας και τη συμβουλή που έδινε στο επίσκοπο Ευλύσιο προς αποφυγή σχισμάτων. Ιδού ποιο είναι αυτό :

15 Ἐὰν δὲ ἁμαρτήσῃ εἰς σὲ ὁ ἀδελφός σου, ὕπαγε ἔλεγξον αὐτὸν μεταξὺ σοῦ καὶ αὐτοῦ μόνου· ἐάν σου ἀκούσῃ, ἐκέρδησας τὸν ἀδελφόν σου· 16 ἐὰν δὲ μὴ ἀκούσῃ, παράλαβε μετὰ σοῦ ἔτι ἕνα ἢ δύο, ἵνα ἐπὶ στόματος δύο μαρτύρων ἢ τριῶν σταθῇ πᾶν ῥῆμα. 17 ἐὰν δὲ παρακούσῃ αὐτῶν, εἰπὲ τῇ ἐκκλησίᾳ· ἐὰν δὲ καὶ τῆς ἐκκλησίας παρακούσῃ, ἔστω σοι ὥσπερ ὁ ἐθνικὸς καὶ ὁ τελώνης.

Το "ἐὰν δὲ ἁμαρτήσῃ εἰς σὲ ὁ ἀδελφός σου", νοητέο και ως "εάν περί την πίστη αμαρτήσει" - αστοχήσει κατ΄ άλλους - πράγμα το οποίο συνεπάγεται γενικότερη φθορά, πέρα από την " εἰς σὲ " ζημίαν. Σε παρένθεση, τελικά τη ζημιά την έκανε ο Θεόφιλος κατά του αγ, Ιωάννου με τη ληστρική "Σύνοδο παρά την Δρυ", για την οποία δεν μετανόησε και δεν αγίασε.

2 σχόλια:

δάσκαλος είπε...

Πολύ ωραία τα λέτε κ. Χριστοδουλίδη, αλλά πολύ φοβάμαι ότι τα λέτε (κι εσείς κι εμείς) σε ώτα μη ακουόντων. Τουλάχιστον να τα διαβάζει καμιά καλοπροαίρετη ψυχούλα να προβληματίζεται...
Υ.Γ. Άρση της καθαίρεσης του Αγίου Ιωάννου του Χρυσοστόμου ακόμη δεν έχει γίνει. Καθηρημένος άγιος λοιπόν, τί σκάνδαλο για τους σημερινούς ορθο(λογικο)δόξους!

Κυπριανός Χριστοδουλίδης είπε...

Ευχαριστώ τον "δάσκαλο" για την επίσκεψη και το σχόλιο. Είναι όντως θλιβερό να βλέπει κανείς αυτό που γίνεται σήμερα. Τα θρησκευτικά ιστολόγια γράφουν ακαταπαύστως για τις προβλέψεις του π. Παϊσίου - σε λίγο θα έχουμε και άλλον ένα άγιο - ο οποίος είχε πει, όταν τον επισκέφθηκε ο οικουμενικός Βαρθολομαίος, ότι ο θεός (του) μας έστειλε τον καλύτερο πατριάρχη. Πώς, λοιπόν, να μη τον "αγιάσει" ο οικουμενικός.
Σημεία των καιρών "δάσκαλε", σημεία των καιρών.