Αλλοίωση, "εν ανομίαις συνελήφθην"

"Ευμορφία", για όλους

Επαναγωγή, "εις το καθ΄ομοίωσιν επανάγαγε ..."

Δευτέρα, 13 Ιουνίου 2011

Η μετάνοια ενός εγκληματία



Από τις σημερινές διαδικτυακές ειδήσεις μαθαίνουμε ότι ο γνωστός εγκληματίας Πάσσαρης, που είχε σκοτώσει αρκετούς εδώ - η αστυνομία τον έψαχνε χρόνια και μόλις πήγε στη Ρουμανία και σκότωσε ένα, την άλλη μέρα τον είχαν συλλάβει, δίδαγμα ηθικό ότι στην Ελλάδα οι φονιάδες μένουν ασύλληπτοι - επιθυμίαν έχει να γίνει μοναχός μετά το πέρας της καταδίκης του.

Αυτά και άλλα μάθαμε από τον πνευματικό του, που τον βοηθά στην "καλήν αλλοίωση". Σε άλλες εποχές, άλλα συνέβαιναν.

Η Οσία Μαρία η Αιγυπτία, που είχε οδηγήσει πολλούς ανθρώπους σε θάνατο πνευματικό και στη συνέχεια μετεστράφη στον Χριστιανισμό, ζούσε στην έρημο 47 χρόνια και κανείς δεν θα γνώριζε τίποτα από αυτή, αν δεν τη συναντούσε ένας άλλος ερημίτης - ο αββάς Ζωσιμάς - και ασκητής της ερήμου. Όλες κι όλες οι φορές που τη συνάντησε ήταν μόνο τρείς μέσα σε τρία χρόνια. Την τελευταία χρονιά τη βρήκε νεκρή.

Σήμερα έχουν αλλάξει τα πράγματα και μαθαίνουμε με κάθε λεπτομέρεια πώς μεταστρέφονται και μετανοούν οι εγκληματίες. Η δημοσιογραφική έρευνα όλα τα ψάχνει και υποτίθεται, προσπαθεί εκτός άλλων να μας φέρει κοντά στην πίστη. Την εικονική (virtual) πίστη. Το Χόλυγουντ κάνει καλή δουλειά και δεν αποκλείεται να δούμε ταινία, που θα μας διηγηθεί τη μεταστροφή του Πάσσαρη.


Σχετικά με το βίο της Οσίας Μαρίας της Αιγυπτίας http://www.matia.gr/7/72/7203/7203_3_4.html

10 σχόλια:

Κυπριανός Χριστοδουλίδης είπε...

Μετά από τόση βλακεία (ένας σχολιαστής έγραψε : και ο Απ. Παύλος είχε λιθοβολήσει τον πρωτομάρτυρα άγιο Στέφανο) είναι εντελώς περιττό να ασχολείται κανείς.

Φονιάδες είμαστε όλοι, άλλος με έργα (ενσυνείδητα και ασυνείδητα) και άλλος με λόγια (ενσυνείδητα ή ασυνείδητα). Αν όλοι είχαμε αποφασίσει να μετανοήσουμε θα ήταν διαφορετικά τα πράγματα - θα είχαμε έργα μετανοίας, όπως αυτό του Απ. Παύλου και όχι μόνον.

Αλλά δεν είναι.

Ανώνυμος είπε...

Κάνετε λάθος και εδώ φιλε γιατρέ. Γιατί αμφισβητείς την μετάνοια του Πάσσαρη;

Κυπριανός Χριστοδουλίδης είπε...

"τίς γὰρ οἶδεν ἀνθρώπων τὰ τοῦ ἀνθρώπου εἰ μὴ τὸ πνεῦμα τοῦ ἀνθρώπου τὸ ἐν αὐτῷ;"

Όπως καταλαβαίνεις αγαπητέ Ανώνυμε σχολιαστή και αναγνώστη, θα μπορούσα με τα ανωτέρω να αμφισβητήσω την μετάνοια του Πάσσαρη, αν η προαίρεσή μου ήταν κακή. Αλλά δεν επικαλούμαι το ανωτέρω εδάφιο της προς Κορινθίους για να κατοχυρώσω αμφισβήτηση. Το χρησιμοποιώ για να ειπώ ότι κανείς δεν είναι σε θέση να γνωρίζει "τα του ανθρώπου" Πάσσαρη και της μετανοίας του.

Ο λόγος που αναφέρθηκα στην Οσία Μαρία την Αιγυπτία είναι διότι θέλω να δείξω ένα διαφορετικό ήθος μετανοίας. Ήθος που ίσταται μακράν δημοσίων εξομολογήσεων περί προθέσεων, προαιρέσεων και πάσης άλλης "καλής αλλοιώσεως" αναχωρητισμού και άσκησης.
Αυτά δεν είναι θέματα προς δημοσιοποίηση, παρεκτός λόγοι δημοσίων σχέσεων και δημιουργίας καλού κοινωνικού ίματζ το επιβάλλουν.

Αν ο Πάσσαρης έγινε διάσημος εγκληματίας, θα ήταν προτιμότερο να γίνει ένας τελείως άσημος και άγνωστος μετανοημένος αναχωρητής για το ευρύτερο κοινό. Θα ήταν γνώριμος μόνο στον Κύριο και Εκείνος θα έκρινε το αληθές ή μη της μετανοίας του. Όχι εγώ, εσύ ή οποιοσδήποτε άλλος.

Ουδείς έχει το δικαίωμα να θέτει υπό κρίση την πρόθεση ή την προαίρεση (σημ. αλήθεια, ξέρουμε ποια είναι η διαφορά ανάμεσα σε αυτά τα δύο;) μετανοίας ενός πρώην αδίστακτου εγκληματία. Για το λόγο αυτό θεωρώ εντελώς άτοπο να γνωστοποιείται το "τι θα κάνει" μετά την αποφυλάκισή του. Θα ήταν χρήσιμο αυτό να το γνώριζε ο πνευματικός του πριν προβεί σε δημόσιες συνεντεύξεις.

Αυτή είναι η γνώμη μου και αυτά τα επιχειρήματα, από το "Συναξάρι" και την Α΄ Κορινθίους, τη στηρίζουν. Αν κακώς τα χρησιμοποιώ διορθώστε με.

Ανώνυμος είπε...

Μάλιστα, εγώ δεν συμφωνω με την καχυποψία σας γιατί ο π.Γερβάσιος είναι διαμάντι κληρικός.

Ανώνυμος είπε...

Χρόνια πολλά κύριε Χριστοδουλίδη γιατί μετά την
γιορτή του Αγίου Πνεύματος όλη η εβδομάδα είναι
αναστάσιμη.Απλά επειδή θαυμάζω το προσωπικό ήθος
πρώτα το οποίο φανερώνει και το ήθος της γραφή σας
ήθελα να σας πώ για ένα συγκλονιστικό βιβλίο αποσπάσματα στο παρακάτω ιστολόγιο

http://orthodoxgreek.blogspot.com/2011/06/blog-post_12.html

Κυπριανός Χριστοδουλίδης είπε...

Ευχαριστώ τον σχολιαστή/αναγνώστη για τον χρήσιμο σύνδεσμο, με τη σχετική ανάρτηση, που μου παρείχε.

Η εποχή μας έχει ανάγκη από αυτές τις ασήμαντες και τόσο διακριτικές παρουσίες, που τιμούν και δοξάζουν τον άγιο Θεό μακριά από τα φώτα της εκμαυλιστικής δημοσιότητας.

Χρόνια Πολλά και εν Αγίω Πνεύματι, αμήν.

Ανώνυμος είπε...

KANEIS LATHOS

Κυπριανός Χριστοδουλίδης είπε...

KANEIS LATHOS

KX : Σας είναι τόσο δύσκολο να εξηγήσετε τους λόγους;

Ανώνυμος είπε...

Κάποι ασκήτες με κουρελιασμένα ράσα είπαν ότι άν
με την ευλόγια του πνεύματικου του ο καθένας διάβαζε όλο το ψαλτήρι κάθε μέρα, η έλλαδα θα σωζόταν και θα καταποντιζόταν ο αντίδικος
Οι άγιοι πατέρες θεωρούν το ψαλτήρι ως την πιό σπουδαία προσεύχη γιατί ενώνει την παλαιά με την
καινή διαθήκη
Δεν ξέρω αν θυμάστε που συνέλαβαν τους μοναχούς στην Κύπρο που εναντιώθηκαν στην έλευση του Πάπα
εκείνη την ώρα διάβαζαν το ψαλτήρι
Τελικά δεν ολοκληρώθηκε το συνέδριο με τον Αρχιεπίσκοπο Κύπρου και τον Πάπα
Οι μονάχοι εκεί στην Κύπρο ενώθηκαν με τους μοναχούς ανα την Ελλάδα και διάβαζαν όλοι μαζί δυνατά όλο το ψαλτήρι

Κυπριανός Χριστοδουλίδης είπε...

Ναι, συμφωνώ απόλυτα. Πόσοι το γνωρίζουν και ποιοι (...) το λέγουν;