Αλλοίωση, "εν ανομίαις συνελήφθην"

"Ευμορφία", για όλους

Επαναγωγή, "εις το καθ΄ομοίωσιν επανάγαγε ..."

Πέμπτη, 20 Ιανουαρίου 2011

ΟΤΑΝ ΤΟ ΨΕΜΑ ΓΙΝΕΤΑΙ ΑΛΗΘΕΙΑ


Ένας σκεπτόμενος ανάρτησε στο διαδίκτυο τη σκέψη του. Σκέψη η οποία κατέγραφε τα σημερινά ανυπέρβλητα αδιέξοδα μέσα στα οποία βρίσκεται ο αποπροσανατολισμένος και συγχυτικός άνθρωπος των ημερών μας.

Διαπίστωνε ότι η σχέση, την οποία επιθυμούσε να αναπτύξει και να καλλιεργήσει με τους άλλους, τον γέμιζε απογοήτευση και με ερωτήσεις, ενώ εκείνος περίμενε απαντήσεις. Κατέληγε γράφοντας : "Αντί να ξημερώσει φως βαθαίνει το σκοτάδι, κάθε ψέμα μπορεί να γίνει αλήθεια φτάνει να κρύβει ελπίδα".

Δεν θέλησα να ασχοληθώ με όσα συμβαίνουν και επιτυχώς εκδίπλωσε με τη σκέψη του ο σκεπτόμενος. Με ανησύχησε όμως αυτό το "κάθε ψέμα μπορεί να γίνει αλήθεια φτάνει να κρύβει ελπίδα". Διότι ναι μεν για το φώς ποιητική αδεία λέμε, "περιμένουμε να ξημερώσει και προβάλλει βαθύτερο σκοτάδι", αλλά αυτό το "κάθε ψέμα μπορεί να γίνει αλήθεια φτάνει να κρύβει ελπίδα" δεν είναι και τόσο ποιητικό. Είναι κάτι που μπορεί να αιτιολογηθεί και να θεωρηθεί σωστό, ότι συμβαίνει.

Βάσει αυτού του συλλογισμού πήρα το λόγο και είπα περίπου τα εξής :

Δεν είναι ακριβώς τα πράγματα όπως περιγράφονται. Διότι υπάρχει κάτι ακόμη. Είναι η πίστη, που τη χρειάζεται το ψέμα, για να γίνει αλήθεια - όταν κρύβει μέσα του (το ψέμα) την ελπίδα. Η πίστη είναι συνάμα ΚΑΙ ΕΛΕΓΧΟΣ. Το ψέμα, η αλήθεια και η ελπίδα προϋποθέτουν πίστη. Χωρίς πίστη, ούτε αλήθεια, ούτε ψέμα, ούτε ελπίδα. Μηδέν από μηδέν ίσον υπό το μηδέν. Ο έλεγχος είναι το "εκ των ουκ άνευ" για την ελπίδα, αλλά και για την πίστη.

Ο σκεπτόμενος του διαδικτύου προτίμησε να γράψει λίγα λόγια για να δικαιολογήσει την εύλογη απαισιοδοξία του μη λαμβάνοντας υπόψη την "ποιητική" αναφορά που έκανε (: το ψέμα όταν παρέχει ελπίδα γίνεται αλήθεια) και τις διαστάσεις που προσέδωσα με την παρατήρηση που έκανα. Για μένα τούτο δεν ήταν "ποιητικό". Ήταν κάτι που θα μπορούσε να γίνει αποδεκτό από αφελείς. Υπάρχουν άλλωστε πολλοί στον καιρό μας.

Ένας εξ αυτών έκανε αμέσως εμφανή την παρουσία του. Για να μου καταλογίσει αδυναμία αισθητικής προσέγγισης των πραγμάτων. "Είσαι άμουσος και άτεχνος", μου είπε, για να ολοκληρώσει το (σύνηθες) υβρεολόγιο που τον χαρακτηρίζει με όσους διαφωνούν μαζί του, γράφοντας : "Τό κάλλος σάς αφήνει αδιάφορο. Καί γιά τό λόγο αυτό διαθέτετε καί μιά εξόχως προβληματική λογική, ατομικής καταναλώσεως". Περαιτέρω, ο αφελής αυτός κριτικός σχολιαστής άδραξε την ευκαιρία να συμπληρώσει το κόσμιο λεξιλόγιο που είχε παραλείψει. Θεώρησε την ευκαιρία κατάλληλη για να δείξει πώς ο πεζοδρομιακός λόγος μπορεί να δικαιολογηθεί όταν σ΄ αυτόν προστίθεται και άφθονη θεολογική "ποίηση".

Τον ξένισε αυτό που έγραψα "η πίστη είναι συνάμα πραγμάτων έλεγχος". Διότι, κατ΄ αυτόν, η πίστη είναι δώρο του Κυρίου, είναι ο αρραβώνας που συνάπτουμε μαζί του και συνεπώς, αυτό που μας δίνει δεν μπορεί να Τον ελέγχει. "Πώς είναι δυνατόν η πίστη νά ελέγχει; Δηλαδή, μπορεί η πίστη νά ελεγξει καί τόν Κύριο;", διερωτήθηκε. Ξέχασε όμως ο βαθυνούστατος φιλοσοφών νους, ότι η συζήτηση περιστρεφόταν γύρω από το θέμα : Το ψέμμα που γίνεται αλήθεια όταν παρέχει ελπίδα.

Και ολοκλήρωσε το υβρεολόγιο ο "θεολόγος" της ντροπής, υπενθυμίζοντας τα περί φιλοσοφίας και φιλοκαλίας του αρχαίου φιλοσόφου προγόνου μας. Προφανώς για τον εαυτό του. Ο ίδιος προβάλλεται ικανός γνώστης της μαλακυντικής φιλοσοφίας. Όσο δια την ευτέλεια του κάλλους, είναι οφθαλμοφανής. Αρκεί να διαβάσει κανείς τις σελίδες του ιστολογίου του.
(http://amethystosbooks.blogspot.com/2011/01/blog-post_443.html)

Επί του πιεστηρίου

Ο φιλόσοφος της μαλακυντικής φιλοσοφίας και του πεζοδρομιακού κάλλους θεώρησε χρήσιμο να σχολιάσει αυτά που έγραψα. Είπε :
"Ρέ ανόητε, τό ψέμα πού μπορεί νά γίνει αλήθεια άν κρύβει ελπίδα, πραγματοποιήθηκε στήν Ελλαδα μέ τή νικη τού Παπανδρέου, ο οποίος υποσχέθηκε χρήματα στούς ανόητους Έλληνες. "Λεφτά υπάρχουν".

=== === ===

Λησμόνησε πάλι, ότι η πίστη έχει χαθεί. Ή αν υπάρχει, είναι σαν αυτή που πλασσάρει η γραφίδα του με το ευτέλες κάλλος και τη φιλοσοφία της μαλάκυνσης.
Παρεμπιπτόντως σας συνιστά να διαβάσετε και τον Φώτη Κόντογλου. Αυτό μη το χάσετε.

11 σχόλια:

Ανώνυμος είπε...

"Ρέ ανόητε, τό ψέμα πού μπορεί νά γίνει αλήθεια άν κρύβει ελπίδα, πραγματοποιήθηκε στήν Ελλαδα μέ τή νικη τού Παπανδρέου, ο οποίος υποσχέθηκε χρήματα στούς ανόητους Έλληνες. "Λεφτά υπάρχουν".

=== === ===

Απάντηση

Ξέχασες ότι η πίστη έχει χαθεί. Ή αν υπάρχει, είναι σαν αυτή που πλασσάρει η γραφίδα σου με το ευτέλες κάλλος και τη φιλοσοφία της μαλάκυνσης.

Παρεμπιπτόντως μας συνιστάς να διαβάσουμε και τον Φώτη Κόντογλου. Δεν θα το χάσουμε. Ξέρουμε όμως το ρόλο που καλούνται να παίξουν όσοι φιλοξενούνται στις σελίδες της μαλάκυντικής φιλοσοφίας και του πεζοδρομιακού κάλλους. Η σύνθεση είναι πλήρης, η σχέση απόλυτη, το πρόσωπο εμφανές και ο έρωτας επί της Συγγρού.

amethystos είπε... είπε...

Καλά μιλάμε Κυπριανέ η πίστη σου με ελέγχει, τρέμω. Θα μπορούσες όμως σε παρακαλώ πολύ να μου εξηγήσεις καλύτερα τι εννοείς με τον Κόντογλου δέν καταλαβαίνω.
21/1/11 2:52 μμ

Κυπριανός Χριστοδουλίδης είπε...

Φαίνεται πως δεν διαβάζεις αυτά που γράφεις.

Από τη μια αναρτάς άρθρα του Κόντογλου και από την άλλη, όποιος διαφωνεί με τη γνώμη σου, καλείς σε επικουρία τη γλώσσα του πεζοδρομιακού κάλλους και τη φιλοσοφία της εγκεφαλικής αποφλίωσης.

Αυτή τη γλώσσα και αυτή τη φιλοσοφία σε μαθαίνει ο Κόντογλου;

amethystos είπε... είπε...

Εσυ μεγάλε Κυπριανέ φιλοσοφία και λογική απ'τον Κόντογλου έμαθες; Είχε και τις ατυχίες του ο άνθρωπος.

Κυπριανός Χριστοδουλίδης είπε...

Αν κρίνω το ύφος και τη γλώσσα σου, θα συμφωνούσα μάλλον.

Είχε και τις ατυχίες του ο καημένος.

"Άλλα έπεσαν επί τα πετρώδη, και δια το μη έχειν ρίζαν, φυέν ευθέως εξηράνθη".

amethystos είπε... είπε...

Άκου Κυπριανέ το γραπτό σου τις περισσότερες φορές στερείται ειρμού. Δέν είσαι καλός κτίστης, ή δεν έχεις καλό μάτι, δηλαδή στερείσαι λογικής. Δέν είναι πρόβλημα χρόνων, γλώσσας, αλλά συνέχειας. Μάλλον θα συνοδεύεται η έλλειψη αυτή και απο διαταραγμένη προσωπικότητα. Αντιθέτως τα γραπτά σου έχουν καταπληκτικό ειρμό και συνέχεια όταν κάνεις τον έξυπνο, όταν μεγαλαυχείς και όταν καταριέσαι. Μάλλον αυτό σημαίνει και μία σκοτεινή προσωπικότητα.
Ο Κόντογλου προφητικά είχε προειδοποιήσει στην εποχή του. ΕΡΧΕΤΑΙ ΜΙΑ ΕΠΟΧΗ ΠΟΥ ΟΙ ΑΝΑΓΝΩΣΤΕΣ ΘΑ ΓΙΝΟΥΝ ΣΥΓΓΡΑΦΕΙΣ. ΚΑΙ Η ΕΠΟΧΗ ΕΦΤΑΣΕ. ΚΥΠΡΙΑΝΕ ΜΟΥ ΠΑΛΛΗΚΑΡΙ ΜΟΥ, ΠΟΥ ΣΕ ΑΓΑΠΟΥΣΕ Η ΓΙΑΓΙΑ ΣΟΥ.

Κυπριανός Χριστοδουλίδης είπε...

ΕΡΧΕΤΑΙ ΜΙΑ ΕΠΟΧΗ ΠΟΥ ΟΙ ΑΝΑΓΝΩΣΤΕΣ ΘΑ ΓΙΝΟΥΝ ΣΥΓΓΡΑΦΕΙΣ

Μάλλον θα εννοείς ΕΚΔΟΤΕΣ. Χωρίς αυτούς συγγραφείς δεν θα υπήρχαν.

Η ΕΠΟΧΗ ΕΦΤΑΣΕ.

Δεν μας είπες τίποτα για τον Φαρισαίο Παύλο και τον Εβραίο Πέτρο. Γιατί; Σε ενδιαφέρει περισσότερο η γιαγιά μου;

Και για να τελειώνουμε, ΠΑΛΛΗΚΑΡΙ ΜΟΥ, μια και οι κοκορομαχίες δεν έχουν νόημα. Την ψυχοδιάγνωση και την ψυχολογία εξ αποστάσεως καλύτερα να την αφήσεις για άλλους. Τουλάχιστον αυτοί, έμαθαν Ψυχιατρική και όχι ψυχολογία.

amethystos είπε... είπε...

Μας στριμωξες βρε Κυπριανε, φοβερα επιχειρηματα. Προσπαθησα να σε προφυλαξω. Ο Πετρος ανηκε στον Προδρομο και ο Παυλος ηταν μαθητευομενος. Αν αυτα τα θεωρεις επιχειρηματα να με συνχωρεις παρα πολυ, θα πρεπει ωσ εισαι βλακας. Και δεν θεραπευεται. Προσεξες οτι στελνεις πισω τα δικα μου? Η μηπως νομιζεις οτι σου ερχονται ιδεες?

Κυπριανός Χριστοδουλίδης είπε...

αμέθυστος :
"Ο Πετρος ανηκε στον Προδρομο και ο Παυλος ηταν μαθητευομενος."

ΚΧ (αδημοσίευτο):
Τι να απαντήσει κανείς πρό αυτού του απόλυτα διαγνωστικού συμπτώματος πλήρους διανοητικής αποδιοργάνωσης (είναι η λεγόμενη εγκεφαλική αποφλίωση).

Ο Πέτρος ανήκε στον Πρόδρομο!
Ο Παύλος ήταν μαθητευόμενος!!

Και από κάτω οι προσήλυτοι χτυπάνε παλαμάκια.
Μπράβο αμέθυστε, "έσκισες" ...

amethystos είπε... είπε...

Αγαπητέ μας φίλε δέν θα πρόφτασες να δείς ότι τα πράγματα πήραν άσχημη τροπή απο τη στιγμή που ο Κυπριανός μας κατηγόρησε για αίρεση, για αιρετικούς εκτός της διαμάχης του με τον Μυρμιδόνα και άρχισε να αμφισβητεί τη Θεοτόκο, προχώρησε δέ υποστηρίζοντας την ανόητη και άθεη διδασκαλία της Καθολικής Εκκλησίας ότι ο Κύριος ενανθρώπησε λόγω της ανθρώπινης αμαρτίας. Διαφορετικά τον ανεχόμαστε στα πάντα και ο Κυπριανός σχολίαζε ελεύθερα στο blog. Και πάλι δέν το τραβήξαμε στα άκρα, γιατί είμαστε συνηθισμένοι απο αρνητικά σχόλια. Ώσπου άρχισε να βρίζει φιλοξενούμενους τρόπον τινα, του blog και να τους εκμηδενίζει κυριολεκτικά, ενώ και αυτός ήταν φιλοξενούμενος. Έτσι αποφασίσαμε να τον πετάξουμε έξω. Δέν μιλάμε για Χριστιανό.

Κυπριανός Χριστοδουλίδης είπε...

Αυτό ο φίλος μας το έκρυψε:

αμέθυστος : "άρχισε να αμφισβητεί τη Θεοτόκο, προχώρησε δέ υποστηρίζοντας την ανόητη και άθεη διδασκαλία της Καθολικής Εκκλησίας ότι ο Κύριος ενανθρώπησε λόγω της ανθρώπινης αμαρτίας."

ΚΧ : Η κατηγορία ότι αμφισβητώ τη Θεοτόκο ψευδέστατη. Τη "θεοτόκο" που αυτός φτιάχνει όπως του αρέσει αποκλείω. Διότι ο άσχετος κουρελιάζει το Δογμα :

"Τον δι΄ ημάς τους ανθρώπους,
"ΚΑΙ ΔΙΑ ΤΗΝ ΗΜΕΤΕΡΑΝ ΣΩΤΗΡΙΑΝ
"κατελθόντα εκ των ουρανών,
"και σαρκωθέντα εκ Πνεύματος Αγίου
"και Μαρίας της παρθένου,
"και ενανθρωπίσαντα

Αυτό το "δια την ημετέραν σωτηρίαν" πρώτη φορά θα το άκουσε προφανώς. Αν έλεγε "και δια την ημετέραν αμαρτίαν" το Σύμβολο της Νικαίας, δεν θα είχε λόγω να το αμφισβητήσει. Επειδή όμως γράφει "σωτηρίαν" με λοιδωρεί ο θρασύς, λέγοντας ότι "με πέταξε έξω, επειδή δεν είμαι Χριστιανός"! Η σωτηρία δεν έχει κατ΄ αυτόν τον κακόδοξο σχέση με την αμαρτία!!

Και οι αποκάτω προσήλυτοι χειροκροτητές χτυπάνε παλαμάκια : Μπράβο αμέθυστε, έσκισες (το Δογμα).