Αλλοίωση, "εν ανομίαις συνελήφθην"

"Ευμορφία", για όλους

Επαναγωγή, "εις το καθ΄ομοίωσιν επανάγαγε ..."

Τετάρτη, 16 Ιουνίου 2010

Θρησκεία και άνθρωπος



Βλέπε και 

http://kyprianoscy.blogspot.gr/2010/06/blog-post_23.html

Ο οικουμενισμός δεν θα μπορούσε να αφήσει παραπονούμενη τη Νέα Τάξη πραγμάτων. Στο στόχαστρο της τελευταίας έχει μπει εδώ και χρόνια η λέξη "θρησκεία" και το εμπόδιο αυτό πρέπει να φύγει. Πρέπει η θρησκεία να καταργηθεί για να ανατείλει μια άλλη "θρησκεία" : Η πανθρησκεία, όπου ο όρος "θρησκεία" θα υπάρχει, αλλά δεν θα υπάρχει. Το παν προηγείται και η σχιζοφρένεια θα ακολουθήσει. Είναι όμως παρούσα (η σχιζοφρένεια με όλα τα συναφή).

Σε ένα θρησκευτικό ιστολόγιο μας δίνονται οι οδηγίες για το πώς μπορούμε να διαγράψουμε του λοιπού τον όρο "θρησκεία". Οι προδιαγραφές όμως είναι ορθόδοξες και μην ανησυχείτε. Διαβάστε λοιπόν και σημειώσετε ότι αυτά προέρχονται από Φιλοκαλικό σύγχρονο επίσκοπο:

"Τό μεγαλύτερο πρόβλημα του δυτικού Χριστιανισμού, αλλά και πολλών Ορθοδόξων, είναι ότι, όπως λέγει και ο Χρήστος Γιανναράς, θρησκειοποίησαν τον Χριστιανισμό, μετέτρεψαν την Εκκλησία σε θρησκεία. Καί έτσι καλλιεργούνται οι φονταμενταλισμοί, τα μίση και οι διαιρέσεις, η μαγική αντίληψη και σχέση με τον Θεό, η ανταγωνιστική διάθεση του ενός προς τον άλλο, η ατομοκρατική θεώρηση της ζωής, η χρησιμοθηρική και ωφελιμιστική αντίληψη της κοινωνίας, η φανταστική ερμηνεία των πάντων, η συναισθηματική προσέγγιση του βίου και γενικά η άποψη ότι ο άλλος αποτελεί και είναι απειλή της δικής μας ύπαρξης. Οπότε σε αυτές τις περιπτώσεις τα φωτισμένα χριστουγεννιάτικα δένδρα, οι συναισθηματικές μελωδίες, οι ηθικοπλαστικές αναλύσεις καλύπτουν εγκληματικά την υπαρξιακή γύμνια και καθιστούν τον άνθρωπο τραγικό όν." (*)

Προηγουμένως έχει φροντίσει ο επίσκοπος να μας δώσει τον ορισμό της θρησκείας αλλά και του ανθρώπου. Να τι γράφει:

"Η λέξη θρησκεία αναφέρεται στα Ομηρικά έπη, χρησιμοποιείται και από τον Ηρόδοτο για να δηλώση την λατρεία και την τιμή που οφείλει να αποδίδη ο άνθρωπος στον Θεό. Ετυμολογικά η λέξη θρησκεία προέρχεται από το θρώσκω και σημαίνει αναβαίνω, και επομένως με τον όρο θρησκεία νοείται η ανάβαση του ανθρώπου προς τον Θεό. Αλλά και η λέξη άνθρωπος ετυμολογικά παράγεται από το άνω θρώσκω και σημαίνει ανάβαση."

Ανέλαβα τον άχαρι ρόλο να γράψω μερικά πράγματα, τα οποία δεν θα έχουν ασφαλώς την ίδια τύχη με τα δικά του. Τα διάβασε ένα σωρό κόσμος στην εφημερίδα που δημοσιεύτηκαν και περισσότεροι, ίσως, θα τα άκουσαν. Έχει ποίμνιο άλλωστε.

Ως προς τη λέξη "άνθρωπος":

"Και πάλιν άνθρωπος κατά την τότε λέξιν, ήγουν Συρικήν, πύρ ονομάζεται, δια το όμοιον της φύσεως. Εξ ενός γαρ ανθρώπου άπας ο κόσμος εγένετο, ως και εκ μιάς λαμπάδος όσας βούλεταί τις άπτει κακείνη η πρώτη ανελλιπής εστι. Μετά δε την σύγχυσιν των γλωσσών, η μεν εκ της λήθης, ήν έχει ο άνθρωπος, ετυμολογεί, η δε εκ των άλλων αυτού επιτηδευμάτων, η δε Ελλάς πάλιν εκ του άνω αθρείν ετυμολογεί τον άνθρωπον". (Του οσίου πατρός ημών Πέτρου Δαμασκηνού, Φιλοκαλία, τόμος τρίτος, σελ. 165).

Αυτό όφειλε να το γνωρίζει ο σεβ. Μητροπολίτης Ναυπάκτου. Μπορεί η λέξη θρησκεία να ετυμολογείται από το ρήμα "θρώσκω", αλλά η λέξη άνθρωπος ετυμολογικά ΔΕΝ παράγεται από το άνω+θρώσκω. Προέρχεται από το άνω+αθρείν, όπως τουλάχιστον μας πληροφορεί ο ιερός Νηπτικός πατήρ Πέτρος ο Δαμασκηνός.

Σχετικά με το ρήμα αθρώ (-εω) και την ερμηνεία του : Εξετάζω νοερώς, αντιλαμβάνομαι.

Άρα, η λέξη άνθρωπος σημαίνει : Ο τα άνω νοερώς εξετάζων ή αντιλαμβανόμενος. Κατά ταύτα, άνθρωπος και θρησκεία νοούνται ως:
"ο τα άνω νοερώς εξετάζων και προς τα άνω οδεύων (θρησκεία = ανάβασις)

Ως προς τη λέξη "θρησκεία":

Αν ο σεβασμιότατος και ο κ. Γιανναράς, νομίζουν ότι η αποθρησκειοποίηση θα σώσει τον δυτικό χριστιανισμό με την κατάργηση του όρου "θρησκεία", είναι δικαίωμά τους. Δικαίωμά τους επίσης να ενδιαφέρονται και δια τους ημέτερους εκδυτικισμένους ορθόδοξους. (Ποιος ή τι φταίει, δεν μας το λέει ο σεβασμιότατος, τα φορτώνει όλα γενικά στη θρησκεία). Η "θρησκειοποίηση" του χριστιανισμού είναι δικό τους πρόβλημα - συμπεριλαμβανομένων του σεβασμιότατου και του κ. Γιανναρά - και όχι δικό μας.

Οι πιστοί στην Ιερή Παράδοση της Ορθοδοξίας βρίσκονται πέρα και έξω από τους μοντέρνους επείσακτους νεολογισμούς του τύπου της "θρησκειοποίησης", της "ιδεολογικοποίησης" ή οποιασδήποτε άλλης παθολογικής -ποίησης (αρρώστια της θρησκείας). Η δική μας θρησκεία δεν μας αρρωσταίνει. Μας γιατρεύει και αυτό το φάρμακο, δεν θα επιτρέψουμε σε κανένα να το νοθεύσει. Ούτε να μας το πάρει.-
(*)  http://www.oodegr.com/oode/psyxotherap/arwstia1.htm

4 σχόλια:

Ανώνυμος είπε...

Σας ευχαριστώ δια την ενημέρωσιν κ. Χριστουδουλίδη

Ανώνυμος είπε...

ΧΡΙΣΤΟΔΟΥΛΙΔΗΣ ΚΑΙ ΞΕΡΟ ΨΩΜΙ!

amethystos είπε...

Κύριε Κυπριανέ, πολύ ωραίο κείμενο. Ουσιαστικό και εκκλησιαστικό. Όλοι θέλουν την φιλοσοφία για διάκριση.

Κυπριανός Χριστοδουλίδης είπε...

Ευχαριστώ τους αξιότιμους σχολιαστές-επισκέπτες της σελίδας.