Αλλοίωση, "εν ανομίαις συνελήφθην"

"Ευμορφία", για όλους

Επαναγωγή, "εις το καθ΄ομοίωσιν επανάγαγε ..."

Τρίτη, 19 Ιανουαρίου 2010

Το Δόγμα, τα φαινόμενα και το όντως υπάρχον


Στο ιστολόγιο ΑΚΤΙΝΕΣ δημοσιεύθηκε ένα άρθρο του Μητροπλίτη Ναυπάκτου κ. Ιεροθέου για τον άγιο Μάρκο Εφέσου τον Ευγενικό. Το άρθρο, που συνιστώ στον αναγνώστη να το διαβάσει, κατέληγε : "Επομένως, κατά την διδασκαλία των Πατέρων της Εκκλησίας, όπως το εκφράζει ο άγιος Μάρκος ο Ευγενικός, οι Λατίνοι είναι αιρετικοί, αποκεκομμένοι από την Εκκλησία και φυσικά είναι εκτός της Εκκλησίας και δεν έχουν μυστήρια."

Σε ένα άλλο ιστολόγιο τώρα, το ιστολόγιο "Αναστάσιος", ένας άλλος ονόματι Δ. Μαυρόπουλος έγραφε τα ακόλουθα κάτω από τον τίτλο "Δόγμα και αντικειμενική αλήθεια" :   "Η λέξη δόγμα προέρχεται από το δοκείν και κατ' ουσίαν το δόγμα (όχι η λέξη πλέον, αφού το δόγμα ταυτίζεται με τη λέξη) δέν παραπέμπει σ' αυτό που υπάρχει, αλλά σ' αυτό που φαίνεται. Είναι (σ.σ. το δόγμα) το φαινόμενο των υπαρκτών και όχι το νοούμενο, το όντως υπάρχον".

Τέλος ένα άλλο ιστολόγιο, αυτό που τώρα διαβάζετε, έγραφε τα ακόλουθα :

Επομένως, κατά τη διδασκαλία των νεοτέρων πατέρων όσα μας λέει ο Μητροπολίτης Ιερόθεος είναι λάθος. Διότι ο υποψήφιος δια πατερικό ντοκτορά και τίτλο (πατήρ) κύριος Δ. Μαυρόπουλος σύμφωνα με αυτά :  "Η λέξη δόγμα προέρχεται από το δοκείν και κατ' ουσίαν το δόγμα (όχι η λέξη πλέον, αφού το δόγμα ταυτίζεται με τη λέξη) δέν παραπέμπει σ' αυτό που υπάρχει, αλλά σ' αυτό που φαίνεται. Είναι (σ.σ. το δόγμα) το φαινόμενο των υπαρκτών και όχι το νοούμενο, το όντως υπάρχον"  το όντως υπάρχον δε υπάρχει, αφού δεν φαίνεται. Είναι ανύπαρκτο.Πώς βγαίνει αυτό το συμπέρασμα; Ιδού :

Τότε που ζούσε ο αγ. Μάρκος Εφέσου εδόκει ημίν (μας φαινόταν) το φαινόμενο των υπαρκτών (πχ. του αγίου Πνεύματος). Δεν ήταν τούτο, δηλ. ό,τι και όσα ισχυριζόταν και μας έλεγε ο άγιος, το νοούμενο και το όντως υπάρχον και υπαρκτό. Το ρηματικά νοούμενο και το όντως υπάρχον, κατά τον εμβριθή Μαυρόπουλο, είναι μεταξύ τους ασύνδετα, άσχετα. Οι λέξεις που παραπέμπουν στο νόημα αυτού τούτου του υπάρχοντος αγίου Πνεύματος απλώς φαίνονται. Το όντως υπάρχον άγιον Πνεύμα δεν φαίνεται και άρα γιατί να υπάρχει (;) θα έλεγε και ο οιοσδήποτε αφελής. Ο άγιος Μάρκος Εφέσου "εφάνη" κάμνοντας χρήση  φαινομένων λέξεων, χωρίς αυτές να εμφαίνουν το νοούμενο, δηλαδή το όντως υπάρχον άγιον Πνεύμα, που φώτισε τον νουν του αγίου. Διότι, είπαμε, δεν φαίνεται το άγιον Πνεύμα, το όντως υπάρχον. Η θεολογία του εργαστηρίου το έχει εξαφανίσει στης αγνωσίας το γνόφο.

Το μόνο πάντως που φαίνεται, λέει ο υποψιασμένος και μη αφελής αναγνώστης, είναι η εμφανής βλακεία του υποψηφίου για ντοκτορά και πατερικού τίτλου κυρίου Δ. Μαυρόπουλου. Ως προς την εξαγόμενη αθεΐα του, αφού στέλνει στην ανυπαρξία το άγιον Πνεύμα, αυτή συνάγεται κάπως δύσκολα. Στην πράξη όμως δεν αργεί να φανεί. Τι άγιο Πνεύμα και άγιος Μάρκος μας λέτε; Εμείς τα φαινόμενα βλέπουμε και όχι τα νοούμενα και τα όντως υπαρκτά; Σήμερα τα φαινόμενα είναι αυτά, αύριο είναι άλλα και μεθαύριο εντελώς άλλα. Δεν μας παρατάτε καλύτερα (;) θα μας πουν. Και δεν θα έχουν άδικο.

Επομένως, αυτά που λέει ο Μητροπολίτης Ιερόθεος, καλά θα κάνει να πάει να τα πει στους συνιεράρχες του και εκεί μέσα θα δει πόσοι Μαυρόπουλοι υπάρχουν, πόσοι λένε τα ίδια με τον υποψήφιο για ντοκτορά και πατερικό τίτλο. Αν κάνω λάθος μπορεί να με ενημερώσει. ( Μεταξύ μας, δεν πρόκειται να ασχοληθεί μαζί μου. Οι Μητροπολίτες έχουν πολλές δουλειές να κάνουν, αλλά το κυριότερο, το blog "Αναστάσιος" τελεί υπό την προστασία υψηλοτάτου εκκλησιαστικού ανδρός. Είπαμε, μεταξύ μας αυτά και μυστικά. Τόσο μυστικά, όσο  μυστικές είναι και οι ευχές της Θείας Λειτουργίας. Καταλάβατε τώρα.)

Δεν υπάρχουν σχόλια: