Αλλοίωση, "εν ανομίαις συνελήφθην"

"Ευμορφία", για όλους

Επαναγωγή, "εις το καθ΄ομοίωσιν επανάγαγε ..."

Σάββατο, 26 Δεκεμβρίου 2009

Συμπληρωματικό στο "Χριστούγεννα και ο άθλος των Νεοορθδόξων"


Μου ετέθη το ερώτημα "από πού βγάζω το συμπέρασμα ότι οι αναγκαιότητες αίρονται δια των σαρκικών μίξεων" από το άρθρο του Χρ. Γιανναρά. Θεωρήθηκαν μάλιστα "λογικό άλμα" αυτά που έγραψα. Ιδού λοιπόν η απάντηση:

Προς τον κύριο Μ :

"Εγώ είμι η οδός και η αλήθεια και η ζωή" και αλλού: "(και) γνώσεσθε την αλήθειαν, και η αλήθεια ελευθερώσει υμάς".

Ο Χριστός αυτοπροσδιορίζεται ως "η οδός και η αλήθεια και η ζωή". Δεν αυτοπροσδιορίζεται πουθενά ως σχέση, μας ζητά δε να μείνουμε "εν τω λόγω τω εμώ", και όχι να συνάψουμε σχέση, αν θέλουμε να μάθουμε την αλήθεια. Άλλο η εμμονή και έτερον η σχέση "εν τω λόγω τω εμώ". Άλλο η εμπειρία της εμμονής και διαφορετκή η εμπειρία της σχέσης. Η εμμονή αυτοπροσδιορίζεται ως εμμονή ενώ η σχέση ετεροπροσδιορίζεται, αν βάλουμε και την εμμονή μέσα, ως εμμονή-σε-σχέση. Επομένως, άλλο να αυτοπροσδιορίζεσαι και άλλο να ετεροπροσδιορίζεσαι.

Ο Γιανναράς και η περί αυτόν αιρετική ομήγυρη δεν έχουν νουν να καταλάβουν. Αναγορεύουν τη σχέση ως οδο, αλήθεια και ζωή. Θέλουν τη σχέση, όχι όμως προς το αληθεύειν. Τη θέλουν προς το ελευθερούσθαι. Πλανεμένοι καθώς είναι, νομίζουν ότι μπορούν αυτοί να γίνουν "η οδός και η αλήθεια και η ζωή". Αλλά φέρνουν και σπέρνουν καταστροφή. Τη διαστροφή της Ορθοδοξίας, το ανελέητο γκρέμισμα της Εκκλησίας.

Όποιος εμμένει "εν τω λόγω τω εμώ", γίνεται κι αυτός κατά χάριν οδός, αλήθεια και ζωή. Η κατά χάριν θέωση του ανθρώπου δεν απορρέει από σχέση. Έπεται της εμμονής στα ορθά Δόγματα, και ο χαριτωμένος άνθρωπος δεν μιλεί για σχέση. Ούτε ποιεί σχέση αγάπης, χάριν της ελευθερίας.

Αλλά για ποιά ελευθερία κόπτεται η παρασυναγωγή Γιανναρά; Ο στίχος Ιω. η΄ 32 (: και γνώσεσθε την αλήθειαν, και η αλήθεια ελευθερώσει υμάς) παραπέμπει στο στίχο η΄ 34: "πώς συ λέγεις ότι ελεύθεροι γενήσεσθε; απεκρίθη αυτοίς ο Ιησούς, αμήν αμήν λέγω υμίν ότι πάς ο ποιών την αμαρτίαν δούλός εστι της αμαρτίας".

Παραλείπω τις άλλες παραπομπές του στίχου Ιω. η΄ 32, όπου διερμηνεύονται το "γνώσεσθε" (σημ. ο δεστραμμένος νους των νεοορθοδόξων ταυτίζει τη γνώση με την ερωτική μίξη), η "αλήθεια" και το "υμάς", για να πώ ότι: Η αλήθεια που ελευθερώνει, είναι εκείνη που δεν ποιεί την αμαρτία, δηλαδή τη σχέση, άρα το προπατορικό αμάρτημα. Η σχολή Γιανναρά το εξαγιάζει. Εδώ όμως όχι απερίφραστα, όπως αλλού. Προτιμά να αναφερθεί σε "σχέση" αφήνοντας αιωρούμενο, αν το κορύφωμα ελευθερίας (αγάπη-ελευθερία) που καθορίζει αυτό που είναι Θεός (σημ. Μπράβο του!) σημαίνει και εμπειρική "αγαπητική"(sic) μίξη. Αυτό πρακτικά λέγεται ερωτική μίξη ή μήπως κάνω λάθος αγαπητέ κύριε Μ... ;

37 σχόλια:

Ανώνυμος είπε...

Γιατί δεν το γράφετε καθαρά; "Κύριε misha??" Τί φοβάστε και γράφετε "κύριε m..." ;

Κυπριανός Χριστοδουλίδης είπε...

Υπάρχουν, αγαπητέ μου, και οι κανόνες που διέπουν τη γραφή μας, τους οποίους σέβομαι, ακόμη και όταν πρόκειται για ψευδώνυμο.

Ανώνυμος είπε...

Δεν πρέπει ο κόσμος να μάθει για να γνωρίζει; Η γνώση δεν προφυλάσσει απο πολλούς κινδύνους αγαπητέ μου Κυπριανέ;

Κυπριανός Χριστοδουλίδης είπε...

Έχετε δίκιο.

Ανώνυμος είπε...

Ο Γιανναράς, λοιπόν, είναι αιρετικός, αλλά και οι θρησκευόμενοι οι δήθεν ζηλωτές Ορθόδοξοι, που είναι σκληροί και άκαμπτοι, απέξω άψογοι και από μέσα άδειοι από κάθε σχέση αγάπης, σαν τάφοι κεκονιαμένοι, δεν διέφυγαν της οργής του Κυρίου...
Πές μου π ώ ς και π ο ι ο ύ ς αγαπάς Χριστοδουλίδη και θα σου πώ π ο ι ό ς είσαι!
Αγαπάς κανέναν άλλον, εκτός από τον εαυτό σου, Χριστοδουλίδη;

Κυπριανός Χριστοδουλίδης είπε...

Σας εύχομαι να αγαπήσετε κι εσείς τον εαυτό σας όπως αγαπάτε τον πλησίον σας "αγαπήσεις Κύριον τον Θεόν σου ... και τον πλησίον σου ως εαυτόν", ελπίζω δε να γνωρίζετε, ότι πλησίον και εγγύτερον παντός άλλου, ευρίσκεται ο Θεός. Αν δεν αγαπήσουμε πρώτα τον πλησίον και εγγύς ευρισκόμενο Θεό("θεός εγγίζων εγώ ειμί λέγει κύριος και ουχί θεός πόρρωθεν") κανέναν "πλησίον" δεν πρόκειται ποτέ να αγαπήσουμε. Η όποια φιλανθρωπία μας θα είναι υποκριτική, ψεύτικη, "πάντα δε τα έργα αυτών ποιούσι προς το θεαθήναι τοις ανθρώποις". Και θα το γνωρίζετε ασφαλώς, όταν εμείς αγαπάμε τον άγιο Θεό, Εκείνος πρώτα μας αγαπά. Από την δική Του αγάπη παίρνουμε εμείς. Εκείνον πρώτα αγαπάμε, τον εγγύτερα και πλησιέστερα και έπειτα τον οποιονδήποτε άλλο πλησίον. Αυτά δεν σας τα μαθαίνει η σχολή Νεοορθοδόξων, διότι φυσικά και η ίδια δεν τα γνωρίζει. Άλλες σαχλαμάρες σας λέγει και μένετε με το στόμα ανοικτό.

Κυπριανός Χριστοδουλίδης είπε...

Γράφω κι εδώ, αυτά που έγραψα και αλλού. Οι τυχόν αναγνώστες μπορεί να μη τα γνωρίζουν και ίσως τους φανούν χρήσιμα:

Υπήρξε και συνέχεια. Μου υπενθύμισαν ότι οι Πατέρες κάνουν λόγω για θείον έρωτα (κορύφωση απαθείας κατά τον ομολογητή άγιο Μάξιμο) και ότι οι Μαθητές και Απόστολοι είχαν σχέση-άθλημα, με τον Κύριο. Οι σχέσεις απαιτούν υπευθυνότητα και κόπο, μου υπενθύμισαν. Και απάντησα:

Πρός τον M... και Αι:

"Ουχ υμείς με εξελέξασθε, αλλ΄ εγώ εξελεξάμην υμάς", λέγει ο Χριστός στους μαθητές Του. Δεν διάλεξαν και δεν επεθύμησαν να συνάψουν σχέση οι μαθητές με τον Χριστό. Εκείνος "εξελέξατο" αυτούς, Εκείνος "συνήψε σχέση", αν μπορούμε αυτό να το πούμε (και δεν το λέμε).

Οι άγιοι Πατέρες μπορούν να μιλούν για θείο έρωτα. Είχαν την εμπειρία αυτή, που εμείς δεν έχουμε. Ίδιον θέλημα δεν είχαν, όπως όλοι όσοι γράφουν αυτά τα ανόητα περί σχέσης. Στο θέλημα του αγίου Θεού υπετάγησαν και εκοινώνησαν κατά χάριν, με τον τριαδικό Θεό.

Άλλος είναι ο του Θεού έρωτας και άλλος ο του ανθρώπου. Ο Θεός μπορει να "επιθυμεί πόρνης" αλλά ο άνθρωπος όχι. Νύμφη Χριστού είναι η Εκκλησία, αλλά εμείς κατ΄όνομα λεγόμαστε Εμμανουήλ και οι νύμφες κατάντησαν "ὥσπερ γὰρ ἦσαν ἐν ταῖς ἡμέραις ταῖς πρὸ τοῦ κατακλυσμοῦ τρώγοντες καὶ πίνοντες, γαμοῦντες καὶ ἐκγαμίζοντες". Σε κοινωνία γάμου μας καλεί ο Θεός και όχι σε σχέση γαμική.

Αν η σχολή Νεοορθοδόξων θέλει να τα ανάγει όλα στη σχέση κανείς δεν της το απαγορεύει. Όχι όμως να νομίζει ότι θα μας κάνει να πιστέψουμε στις αερολογίες της. Το Ορθόδοξο φρόνημα δεν μπορεί να μας το αλλάξει. Σχέση σημαίνει, όπως έγραψα, ετεροπροσδιορισμός, κοινωνία είναι αυτοπροσδιορισμός: "ίνα ώσιν έν καθώς ημείς". Τότε, ενωμένος με τον Θεό, φθέγγεται ο άνθρωπος εν Πνεύματι Αγίω και ομολογεί: "Έδοξε τω Αγίω Πνεύματι και ημίν", όπως στις άγιες Οικουμενικές Συνόδους.

Περισσότερα δεν μπορώ να γράψω. Αν κάνω λάθος, πολύ θα παρακαλούσα οι έμπειροι στα, της Θεολογίας, λόγια να με διορθώσουν.

(Βλ. και blog ΑΠΟΤΕΙΧΙΣΗ)

Ανώνυμος είπε...

Ανώνυμε 26 Δεκεμβρίου 2009 10:22 μ.μ. να είσαι πιο σοβαρός άλλη φορά και να μιλάς χωρίς εμπάθεια στον κ.Χριστοδουλίδη.

Ο ανώνυμος 26 Δεκεμβρίου 2009 6:06πμ και 9:04 π.μ.

Ανώνυμος είπε...

Θαυμάζω την ηρεμία και την πραότητα σου κ.Κυπριανέ, προς όλους αυτούς που σε κακολογούν.

Φιλούμενος

Ανώνυμος είπε...

Δίκαιο έχετε μας γράφετε αλλά συνεχίζετε να καλύπτετε τον misha γραφοντας m...

Κυπριανός Χριστοδουλίδης είπε...

Άκουσε αγαπητέ Ανώνυμε. Αν ο misha έγραφε στο δικό μου χώρο, δεν θα είχα κανένα λόγο να μην αναφερθώ στο όνομά του. Δεν γράφει εδώ, από αλλού παίρνω αυτά που έγραψε (δίνω την παραπομπή) κι έτσι δεν προσωποποιώ το θέμα. Αναφέρομαι σε δημοσιευμένες αόριστες απόψεις, τις οποίες πολλοί μπορούν να δέχονται και δίνω τη δική μου γνώμη επώνυμα. Απρόσωποι εκείνοι, με όνομα εγώ. Σημασία δεν έχει αν αυτά τα λέει ο misha ή ο κάθε misha. Σημασία έχει ότι οι απόψεις αυτές κυκλοφορούν ευρύτατα και γίνονται δεκτές από πολλούς, χωρίς να σχολιάζονται καθόλου.

Ανώνυμος είπε...

Απο την άλλη δεν νομίζεις ότι είναι χρήσιμο για τον καθένα μας να ξέρει ο καθένας τί πρεσβεύει;

Ειδικά για τον Misha με τις αισχρές απόψεις το να δικαιολογεί Γιανναρά, είναι κάτι που δένει με τις αισχρές απόψεις του. Γι' αυτό καλό είναι να ξέρουμε ώστε όταν μπαίνουμε στις σελίδες τους να ξέρουμε με ποιον/ποιους έχουμε να κάνουμε.

Ανώνυμος είπε...

Μα καλά ο Τελεβάντος τί έχει πάθει; Παντού βλέπει "Θανάσηδες".

Κυπριανός Χριστοδουλίδης είπε...

Α... "Απο την άλλη δεν νομίζεις ότι είναι χρήσιμο για τον καθένα μας να ξέρει ο καθένας τί πρεσβεύει;"

ΚΧ: Σε τί μα βοηθά αυτό, όταν ο "καθένας" είναι απλά, ο κάθε ένας; Αν όμως πρόκειται για ανθρώπους που διαμορφώνουν γνώμη - και δεν νομίζω ότι ο misha, εγώ ή κάποιος άλλος από τους 50.000 bloggers είμαστε από αυτούς - τότε βεβαίως πρέπει να γνωρίζουμε τι πρεσβεύει. Για μένα τα ιστολόγια είναι "μπάζα", όπου εκεί μέσα μπορεί να υπάρχει κάτι (πληροφοριακά) χρήσιμο. Όποιος έχει, ας πούμε, τις τεχνικές γνώσεις, μπορεί να το αξιολογήσει και να το χρησιμοποιήσει. Όποιος δεν τις έχει μπορεί να ρωτήσει αν αυτό ή εκείνο, είναι χρήσιμο. Το ακόμη καλύτερο είναι να προσπαθήσει ο ίδιος να γίνει γνώστης του πεταγμένου, αλλά χρήσιμου, αντικειμένου. Θέλει όμως υπομονή και χρόνο αυτό.

Ειδικά τώρα για τον misha, αν στο χώρο το δικό μου ερχόταν άμεσα ή έμμεσα, να υποστηρίξει κάτι από αυτά τα κακόδοξα Νεοορθόδοξα, θα έλεγα τη γνώμη μου. Όχι τόσο απευθυνόμενος στον ίδιο, αλλά στους δασάλους του. Δεν το κάνει, όπως κι εγώ δεν τον επισκέπτομαι με πρόθεση σχολιαστική. Έτυχε να συναντηθούμε κάπου, είπε αυτά που ήθελε απευθυνόμενος σε μένα και του απάντησα. Εδώ όμως δεν μπορούσα να προσωποποιήσω αυτή τη συζήτηση. Θα ήμουν εγώ παρών και εκείνος απών. Αυτό δεν το θεωρώ διαλεκτικά έντιμο.

Κυπριανός Χριστοδουλίδης είπε...

Α..."Μα καλά ο Τελεβάντος τί έχει πάθει; Παντού βλέπει "Θανάσηδες;"

ΚΧ: "Έλληνες αεί παίδες".

Iωνάς είπε...

Είναι έντιμο Κυπριανέ δεν συμφωνώ απολύτα με το σχόλιο σου 29-12 10:25πμ. Πρέπει να κατσαδιάζουμε όποιον ξεστρατίζει είτε είναι είτε δεν είναι παρών. Μήπως ο Βαρθολομαίος είναι παρών; Και όμως τον επιτιμούμε γι' αυτά που κάνει και καλά κάνουμε.

Επίσης διαφωνώ ότι οι blogger's δεν διαμορφώνουν γνώμη. Διαμορφώνουν στους επισκέπτες τους, είτε αυτοί είναι 100 είτε 1000 είτε 10000. Ο Θεός είπε και μια ψυχή κάποιον να σκανδαλίσει καλύτερα να πάει να πνιγεί και εμείς αδιαφορούμε για τους blogger's που το παίζουν χριστιανοί και παρασύρουν κόσμο στις ετεροδοξίες τους; Όχι κ. Κυπριανέ, θα διαφωνήσω μαζί σου. Να λες τα πράγματα με το όνομα τους, είτε αυτό είναι misha είτε αυτό είναι Τελεβάντος είτε αυτό είναι Βαρθολομαίος.

Ανώνυμος είπε...

Τις αστειότητες του Τελεβάντου δεν είναι σωστό να τις γενικεύεις κ.Χριστοδουλίδη προς όλους τους Έλληνες. Είναι προσωπικό πταίσμα του Τελεβάντου και δεν φταίνε να την πληρώνουν όλοι οι Έλληνες, σοβαροί και μη σοβαροί!

Κυπριανός Χριστοδουλίδης είπε...

Χαριτολόγημα ήταν.

Ανώνυμος είπε...

Νομίζω πως σου έστειλα ένα σχολιο σ' αυτά που είπες στο προτελευταίο σου σχόλιο. Το έλαβες;

Κυπριανός Χριστοδουλίδης είπε...

Iωνάς είπε... Πρέπει να κατσαδιάζουμε όποιον ξεστρατίζει είτε είναι είτε δεν είναι παρών. Μήπως ο Βαρθολομαίος είναι παρών;

KX: Τώρα το είδα και απαντώ.
Δεν είναι το ίδιο ο χι,ψι, μπλόκερ με τον Βαρθολομαίο ή με άλλους. Η γνώμη που διαμορφώνει ο άγνωστος μπλόκερ δεν μπορεί να συγκριθεί με αυτή των επωνύμων.

Αυτός που πρέπει να πάει να πνιγεί, είναι όποιος σκανδαλίζει τα μικρά παιδιά. Στα ιστολόγια που εμείς γράφουμε και αλληλοσχολιάζουμε, δεν τίθεται θέμα σκανδαλισμού παιδιών. Μεγάλοι άνθρωποι είμαστε, μάθαμε τα όσα χρειάζονται, και όποιος έρχεται στα χωράφια μας, με νέα γράμματα να μας δασκαλέψει, "μετά πρώτην και δευτέραν νουθεσίαν" του απαντούμε: "ερωτώ σε, έχε με παρητημένον".

Λέω τα πράγματα με το όνομά τους εκεί που χρειάζεται και όταν αυτό δικαιολογείται. Δεν θα υποστήριζα ποτέ τη δημιουργία λίστας με ονόματα ανθρώπων, που ελάχιστα γνωρίζω τα γραπτά τους και ποτέ δεν είχα επαφή μαζί τους.

Την ιστορία του παπα-Νικόλα Πλανά με τον Παπαδιαμάντη, πιθανόν να τη γνωρίζεις. Δεν τον απέβαλε από την εκκλησία για τον σκανδαλισμό που έφερνε στους άλλους, όταν πήγαινε μεθυσμένος να εκκλησιαστεί. Το λέω αυτό, για ένα μόνο λόγο: Πάντα πρέπει να έχουμε και ιδίαν αντίληψη των διαθέσεων του ανθρώπου, που μας φέρνει σε δύσκολη θέση.

Ιωνάς είπε...

Αγαπητέ γιατρέ μου,
ο Κύριος δεν λέει μόνο για σκανδαλισμό παιδιών, όπως κακώς ερμηνεύεις το ι.κείμενο. Αλλά για τους "ελάχιστους" αδελφούς, τους πλεον απλοϊκούς. Ο Χριστός αναφέρεται σε ΚΑΘΕ σκανδαλισμό που γίνεται σε οποιονδήποτε άνθρωπο με ΟΠΟΙΟΝΔΗΠΟΤΕ τρόπο. Και μια προκλητική φωτογραφία να βάλεις στην σελίδα σου, με γυναίκα αισχρά ενδεδυμένη να ξέρεις ότι όποιον σκανδαλίσεις θα βαρύνεσαι για το βαρύτατο αμάρτημα του σκανδαλισμού και καλύτερα να πνιγόσουν.

Φυσικά και δεν έχει την ίδια επιρροή ο μπλογγερ με τον Βαρθολομαίο. Φυσικά και ο Βαρθολομαίος προξενεί πολύ περισσότερο σκανδαλισμό, αυτό όμως δεν σημαίνει ότι ο μπλογγερ δεν προξενεί κανένα σκανδαλισμό. Ξέρεις τους επισκέπτες; Ξέρεις την ψυχοσύνθεση τους; Τις γνώσεις τους; Την αφέλεια τους;
ΌΧΙ. Άρα δεν μπορείς να εγγυηθείς ότι δεν σκανδαλίζονται καθόλου.
Σκανδαλίζονται όταν χάφτουν ως σωστό, αυτό που τους σερβίρεις, ενώ είναι βρώμικο και άθλιο.

Την ιστορία με τον Παπαδιαμάντη δεν την ξέρω. Πάντως ο Παπαδιαμάντης ήταν ευλαβέστατος και όχι αισχρολόγος συγγραφέας.

Κυπριανός Χριστοδουλίδης είπε...

Ιωνάς:"Ο Θεός είπε και μια ψυχή κάποιον να σκανδαλίσει καλύτερα να πάει να πνιγεί"

ΚΧ:"Αυτός που πρέπει να πάει να πνιγεί, είναι όποιος σκανδαλίζει τα μικρά παιδιά."

Ιωνάς:"Αγαπητέ γιατρέ μου,
ο Κύριος δεν λέει μόνο για σκανδαλισμό παιδιών, όπως κακώς ερμηνεύεις το ι.κείμενο. Αλλά για τους "ελάχιστους" αδελφούς, τους πλεον απλοϊκούς. Ο Χριστός αναφέρεται σε ΚΑΘΕ σκανδαλισμό που γίνεται σε οποιονδήποτε άνθρωπο με ΟΠΟΙΟΝΔΗΠΟΤΕ τρόπο."

Μτ.ιη΄ 5-7:"και ος εάν δέξηται παιδίον τοιούτον εν επί τω ονόματί μου, εμέ δέχεται, ος δ΄ αν σκανδαλίση ένα των μικρών τούτων των πιστευόντων εις εμε, συμφέρει αυτώ ίνα κρεμασθή μύλος ονικός εις τον τράχηλον αυτού και καταποντισθή εν τω πελάγει της θαλάσσης".

Υπόμνημα στίχου 5-7 : ι΄ 40-42. ιζ΄ 25-27. κς΄ 24. Μρ. θ΄ 37.42. Λκ. θ΄ 48. ιζ΄ 1.2. 1Κρ. ια΄ 19.

Πουθενά στις παραπομπές του στίχου Μτ.ιη΄ 5-7 δεν αναφέρεται ότι "ο Κύριος δεν λέει μόνο για σκανδαλισμό παιδιών". Είναι ενδεχόμενο ιεροί Πατέρες να δίνουν αυτή την προέκταση και δεν έχω κανένα λόγο να διαφωνήσω μαζί τους. Το σκάνδαλο και ο σκανδαλισμός (ισχύει και ο πληθυντικός αριθμός εδώ) είναι θέμα ευρύτατο, οι προεκτάσεις του οποίου δεν μπορούν να εκτεθούν εδώ. Μάλιστα, με την αφορμή αν έπρεπε ή δεν έπρεπε, να αναφέρω ολογράφως το όνομα ενός ασήμαντου, όπως εγώ, μπλόκερ.

Ένα μόνο θα γράψω, ότι ο σκανδαλισμός και τα σκάνδαλα "των μικρών τούτων των πιστευόντων εις εμε" είναι διάχυτος και παγκόσμιος, ώστε φθάνει ακόμη στο σημείο, μικρά παιδιά να ζώνονται εκρηκτικά και να θυσιάζονται "μετά των αλλοφύλων". Και από την άλλη, μικρά παιδιά πάλι να στέλνονται στον ψυχίατρο, επειδή ζωγράφισαν τον Εσταυρωμένο στα πλαίσια μιας εργασίας που τους ζητούσε να ζωγραφίσουν κατι σχετικό με τα Χριστούγεννα! (βλ.http://orthodoxi-pisti.blogspot.com/2009/12/blog-post_7005.html). Την τηλεόραση την αφήνω έξω.

ΙΩΝΑΣ είπε...

"ος δ΄ αν σκανδαλίση ένα των μικρών τούτων των πιστευόντων εις εμε" ΄
ασφαλώς κ.Γιατρέ μου εννοεί τον πλεον μικρόν και ασήμαντο άνθρωπο και όχι παιδιά. Ο Κύριος δεν ξεχωρίζει τόσο τους ανθρώπους. Ο άνθρωπος είναι άνθρωπος και έχει αιώνια ψυχή. Γι' αυτό όποιον την βλάπτει=σκανδαλίζει (την ψυχή) έχει μεγάλο κρίμα και κατάκριμα. ΟΠΟΙΟΣ ΚΑΙ ΑΝ ΕΙΝΑΙ αυτός ο κύριος.

Δύσκολα πράγματα είναι;

Δύσκολο πράγμα είναι να αντιληφθείς ότι κάθε blog είναι ένα Μ.Μ.Ε. και επηρεάζει κόσμο. Ανάλογα φυσικά με την επισκεψιμότητά του. ΠΑΝΤΩΣ ΕΠΗΡΕΑΖΕΙ. Και γι' αυτό θα είναι υπόλογοι οι υπεύθυνοι και όσοι ξέρουν και δεν ΑΠΟΚΑΛΥΠΤΟΥΝ τους υπεύθυνους.

Κυπριανός Χριστοδουλίδης είπε...

Όπως υπάρχει η εσκεμμένη πρόκληση, υπάρχει και η ακούσια. Υπάρχει φυσικά και το ηθελημένο σκάνδαλο, αλλά και το αθέλητο. Αν προκαλώ και αν σκανδαλίζω, ομολογώ ότι αυτό βρίσκεται έξω από την πρόθεσή μου: Το συνειδητό και το, όσο δύναμαι να γνωρίζω, υποσυνείδητο. Την προαίρεση: Τα βάθη του υποσυνειδήτου και αυτό το ασυνείδητο, μόνο ο καρδιογνώστης άγιος Θεός γνωρίζει. Αυτά, από μέρους μου, και τέλος.

Ανώνυμος είπε...

Γιατί σταματάς τον διάλογο; Όταν χάνουμε σταματάμε τον διάλογο; Να αλλάζουμε άποψη τότε και όχι να επιμένουμε.

Είτε ενσυνείδητα και ηθελημένα είτε ασυνείδητα και αθέλητα, το κακό γίνεται (σκανδαλισμός) και γι' αυτό απαραίτητα χρειάζεται η διαφώτιση και ενημέρωση του κόσμου για τις απόψεις των blogger. Η ενημέρωση πάντα ωφελεί και δεν βλάπτει, φθάνει να είναι σωστή και αληθινή.

Ιωνάς είπε...

Ιωνάς

Κυπριανός Χριστοδουλίδης είπε...

Ο Ιωνάς κλήθηκε να πληροφορήσει, να κηρύξει στην αμαρτωλή Νινευΐ, "ότι ανέβη η φωνή της κακίας αυτής προς με". Δεν πήγε να τους ενημερώσει. Δεν πήγε να τους πει απλά ότι η καταστροφή έρχεται (ενημέρωση). Κήρυξε και τους έμαθε τι έπρεπε να κάνουν, αφού η αμαρτία τους είχε κάνει να το λησμονήσουν "από μεγάλου αυτών έως μικρού αυτών".

Ιωνάς είπε...

Κατάλαβα. Η ενημέρωση είναι κάτι επιφανεικό λετε, ενώ η μάθηση κάτι βαθύτερο. Σωστά;

Κυπριανός Χριστοδουλίδης είπε...

Επιτέλους, Ιωνά, επιτέλους!!! Δόξα τω αγίω Θεώ.

ΦΩΣ ΙΛΑΡΟΝ είπε...

Καλή Χρονιά και ευλογημένη ,με ειρήνη ,αγάπη ,προκοπή .

Ιωνάς είπε...

Πάλι θα σε δυσαρεστήσω διότι έχεις πάλι άδικο. Ακόμα και αν διαφέρουν η μάθηση απο την ενημέρωση και πάλι αυτό δεν σημαίνει ότι η ενημέρωση δεν ωφελεί.
Να σας δώσω να καταλάβετε.
π.χ. έστω ακούω την ενημέρωση και πληροφορία ότι ο Κακαουνάκης πέθανε.
Αυτό εμένα έστω και αν μου έρχεται ως ξηρή πληροφορία, μπορεί να με κάνει να σκεφθώ χίλια πράγματα, περι θανάτου, περι ζωής, περι της ποιότητας του αποθανόντος, περι των πράξεων του, περι της μέλλουσας κρίσης του απο τον Κριτή Ιησού Χριστό και άλλα πολλά.

Που σημαίνει ότι και η ενημέρωση ωφελεί πάρα πολύ.

Που σημαίνει ότι δεν ξεφεύγεις της υποχρέωσης να ενημερώνεις τον κόσμο (εσύ και ο καθένας μας) για τις απόψεις (σωστές ή επικίνδυνες και αισχρές) του blogger που ξέρεις ότι μπορεί να βλάψει και να σκανδαλίσει ανθρώπους. Για τον σκανδαλισμό και την βαρύτητα, δες τον διάλογο παραπάνω.

Καλή χρονιά.

Ιωνάς είπε...

Αν θέλεις φτιάξε και άλλο ξεχωριστό θέμα για τον σκανδαλισμό ή την διάκριση που κάνεις ενημέρωσης και μάθησης, γιατί εδώ το παραφορτώσαμε.

Κυπριανός Χριστοδουλίδης είπε...

Η ενημέρωση ωφελεί όταν υπάρχει μαθησιακή διάθεση. Όταν ακούγοντας την είδηση (πληροφορία ενημερωτική) πχ. ενός θανάτου, αρχίζουν να τίθενται διάφορα ερωτήματα. Δεν το κάνουν όλοι αυτό.

Υπάρχει η απλή ενημέρωση, υπάρχει και η αναλυτική, όπως είναι η σχετική με τη δίκη του Mega που έχω αναρτήσει σε άλλο σημείο. Απλή ενημέρωση είναι το να γράψει κάποιος ότι στις τάδε του μηνός εκδικάζεται η υπόθεση καταγγελίας κατά του Mega. Απλή είναι επίσης το να γράψει κάποιος ότι ο τάδε μπλόκερ είναι "έτσι κι έτσι". Είπα και εξήγησα, γιατί δεν συμφωνώ.

Για να το απλουστέψω: Τότε με τους σεισμούς μας ενημέρωσαν για όλα. Και ήταν τόσο πολλά, όπου στο τέλος μας είπαν "να μάθουμε να ζούμε με τους σεισμούς". Δεν μας είπαν ότι αυτή η βλακεία σήμαινε: "Να μάθουμε να ζούμε με το θάνατο". Κάτι τέτοιο δημιουργεί μαθησιακές απαιτήσεις κι αυτό δεν το θέλουν.

Ανώνυμος είπε...

Κυπριανέ μας και η απλή είδηση για το Mega, τους πιστούς τους κινητοποιεί και πάλι ωφελεί. Οι συνειδητοί πιστοί δεν θέλουν και πολλά πολλά αν ακούσουν. Φθάνουν και απλές ειδήσεις για να τους κάνουν να κάνουν αυτά που πρέπει να κάνουν.

Ιωνάς είπε...

Η ενημέρωση πάντα ωφελεί αρκεί να μην διαστρεβλώνονται τα γεγονότα. Απο πολύ λίγο έως παρα πολύ, πάντως ωφελεί.

Ακομά και αν δεχθώ την φράση σου "Η ενημέρωση ωφελεί όταν υπάρχει μαθησιακή διάθεση" και πάλι δεν ξέρεις ποιος μπαίνει και με ποια διάθεση μπαίνει (μαθησιακή ή μη μαθησιακή).

Το σίγουρο είναι ότι ωφελείται ένας που γνωρίζει εκ των προτέρων ότι ο τάδε blogger έχει τις τάδε (επικίνδυνες ή ωφέλιμες) απόψεις. Για να επανέλθω και στο μείζον θέμα του σκανδαλισμού που νομίζω ότι το υποβαθμίζετε πολύ περιορίζοντας το μόνο για τα παιδιά. Ενώ είναι τεράστιας σημασίας και αφορά ΟΛΟΥΣ μας.

Κυπριανός Χριστοδουλίδης είπε...

Ο αγαθός άνθρωπος εκ του αγαθού θησαυρού εκβάλλει αγαθά και ο πονηρός άνθρωπος εκ του πονηρού θησαυρού εκβάλλει πονηρά

και

ο λύχνος του σώματός εστιν ο οφθαλμός. εαν ο οφθαλμός απλούς η, όλον το σώμά σου φωτεινόν έσται. εάν δε ο οφθαλμός σου πονηρός η, όλον το σώμά σου σκοτεινόν έσται.

Ιωνάς είπε...

Το "ουαί δι' ου το σκάνδαλον έρχεται" το θυμάστε; Είναι λόγος του Κυρίου.

Επίσης το "ΤΥΦΛΟΣ (αισχρός blogger) εαν τυφλόν (αμαθή αναγνώστη) οδηγήσει και οι δύο εις ΒΟΘΥΝΟΝ πεσούνται";
Και αυτός λόγος του Κυρίου εκτός τα εντός παρενθέσεως που είναι δικοί μου συνδυασμοί για το θέμα μας.