Αλλοίωση, "εν ανομίαις συνελήφθην"

"Ευμορφία", για όλους

Επαναγωγή, "εις το καθ΄ομοίωσιν επανάγαγε ..."

Σάββατο, 22 Απριλίου 2017

Ο μεταρρυθμιστής



Ανέβηκε στις 14 Δεκ 2011
Το Σάββατο 24 Απριλίου του 2010 στις εκδόσεις Αρμός έλαβε χώρα ανοιχτή συζήτηση -- ημερίδα με θέμα: Ζητήματα ανανέωσης και μεταρρύθμισης στην Ορθοδοξία Υπάρχει χώρος στην Ορθόδοξη Εκκλησία για ανανέωση και μεταρρύθμιση ή μήπως είναι τελικά η Ορθοδοξία ασύμβατη με το πνεύμα της αλλαγής και της μεταρρύθμισης;

Έχουν λάβει μέχρι στιγμής χώρα στο πλαίσιο της ορθόδοξης παράδοσης επανερμηνείες, επαναδιατυπώσεις, αλλαγές και μεταρρυθμίσεις; Ποια τα θεολογικά θεμέλια της μεταρρυθμιστικής διαδικασίας και ποιοι οι ιστορικοί λόγοι που ενδέχεται να την εμποδίζουν; Ποια η σχέση μεταρρύθμισης, πρωτολογίας, εσχατολογίας; Ποια η σχέση Παράδοσης, ανανέωσης και μεταρρύθμισης; Πώς συμπλέκεται το αίτημα της μεταρρύθμισης με την επιστροφή στις πηγές και το ζήτημα της ερμηνευτικής; Ποια είναι τα σημεία και τα γεγονότα που μαρτυρούν για τη συνάντηση της Ορθοδοξίας με το σύγχρονο κόσμο και σε ποιο βαθμό συντηρείται ακόμη η ιστορική εκκρεμότητα μεταξύ Ορθοδοξίας και νεωτερικότητας; Ποιες προκλήσεις θέτει ο 21ος αιώνας στην ορθόδοξη αυτοσυνειδησία και παράδοση; (Από την ανάρτηση του βίντεο στο YouTube)

Π. Ιωάννης Ζηζιούλας στο 9:05 έως 10:20 «Ποιο είναι το ουσιώδες ... είναι το ιστορικό κριτήριο, διότι το συναντούμε στους πατέρες, ή είναι στην αγία Γραφή ; Αλλά τότε πώς οι πατέρες έχουν την ευχέρεια να αλλάζουν πράγματα που δεν συναντιούνται στην αγία Γραφή ; Να εισάγουν το ομοούσιον το οποίο δεν είναι Βιβλικός όρος ; Πώς αυτοί έχουν την ευχέρεια κι εμείς δεν έχουμε την ευχέρεια κατ΄ αυτούς τους ζηλωτές ; Τότε δεν μπορούμε να αλλάξουμε τίποτα. Όχι διότι δεν επιτρέπεται, αλλά διότι - εκεί συμμερίζομαι κι εγώ τη δική τους αγωνία - δεν την έχουν αυτοί βέβαια, την έχω εγώ - μπορεί να οδηγήσει σε στρέβλωση του Ευαγγελίου».

Σχόλιο κχ
Ποιος στρεβλώνει το Ευαγγέλιο ; Οι ζηλωτές ή εσύ π. Ζηζιούλα ; Λέγεις ότι «οι πατέρες έχουν την ευχέρεια να αλλάζουν πράγματα που δεν συναντιούνται στην αγία Γραφή, να εισάγουν το ομοούσιον το οποίο δεν είναι Βιβλικός όρος;». Έψαξες και βρήκες ότι το ομοούσιο δεν είναι Βιβλικός όρος; Πράγματι, δεν είναι. Τί είναι όμως αυτό το «9 ... ὁ ἑωρακὼς ἐμὲ ἑώρακε τὸν πατέρα· καὶ πῶς σὺ λέγεις, δεῖξον ἡμῖν τὸν πατέρα; 10 οὐ πιστεύεις ὅτι ἐγὼ ἐν τῷ πατρὶ καὶ ὁ πατὴρ ἐν ἐμοί ἐστι; τὰ ρήματα ἃ ἐγὼ λαλῶ ὑμῖν, ἀπ' ἐμαυτοῦ οὐ λαλῶ· ὁ δὲ πατὴρ ὁ ἐν ἐμοὶ μένων αὐτὸς ποιεῖ τὰ ἔργα. 11 πιστεύετέ μοι ὅτι ἐγὼ ἐν τῷ πατρὶ καὶ ὁ πατὴρ ἐν ἐμοί·»; Δειγματοληπτικό αυτό, δώστε μας την απάντηση, λαμβάνοντας υπόψη «6 ὃς καὶ ἱκάνωσεν ἡμᾶς διακόνους καινῆς διαθήκης, οὐ γράμματος, ἀλλὰ πνεύματος· τὸ γὰρ γράμμα ἀποκτέννει, τὸ δὲ πνεῦμα ζῳοποιεῖ.» (2Κρ. γ΄).

Το γράμμα θα ψάχνουμε στην αγία Γραφή ή το πνεύμα ; «Πολλά γαρ των θείων Γραφών εάν κατά το γράμμα νοήσωμεν, εις αθέσμους βλασφημίας περιπεσούμεθα» (Μέγας Αθανάσιος). Καλώς γνωρίζεις π. Ζηζιούλα ότι έχεις την ευχέρεια. Η μεταπατερική σχολή θεολόγων είναι δικό σου δημιούργημα. Το πνεύμα σας όμως είναι πνεύμα πλάνης. Ανακατευτήκατε με καταδικασμένους και αφορισμένους αιρετικούς, συμφύρεσθε με αλλόθρησκους μονοθεϊστές και παγανιστές, μεταθέσατε την ιεροσύνη σας προσκολλώμενοι με όλους αυτούς. Η δική σας ευχέρεια είναι δυσχέρεια για σας και για όσους δέχονται να μνημονεύεται το όνομά σας ή του Προκαθημένου σας κατά την Θεία Λατρεία. Μας κουράσατε, φθάνει πιά. Φτιάξτε τη δική σας εκκλησία και αφήστε μας ήσυχους. Την ευχέρεια αυτή, ως μεταρρυθμιστής, την έχετε ιστορικά, όχι αγιογραφικά, και κανένας δεν θα σας την στερήσει.

Συλλογική ευθύνη

Σήμερα βρισκόμαστε στη φάση της ανα-δια- και άρθρωσης, λόγω δανείων και Μνημονίων. Δηλαδή βρισκόμαστε στη φάση της εξάρθρωσης. Η "χρυσή αγελάδα", δηλαδή οι συνταξιούχοι, αρμέγονται κανονικά, παράλληλα δε, η ανεργία - ως "ευέλικτη εργασία" πλέον - αυξάνει γεωμετρικά. Οι κλεπταποδόχοι αχυρένιοι κυβερνήτες μας, που επί μια 25ετία (Πασοκ) νέμοντο την εξουσία, έπαιρναν δάνεια από τους κλέφτες ΔΝΤ και ΕΚΤ, προκειμένου να εξασφαλίζουν τα έδρανα στο Κοινοβούλιο. 
Τα δανεικά γέμιζαν τις τσέπες των πράσινων ψηφοφόρων και οι κλεπταποδόχοι - εκλεγμένοι αχυράνθρωποι, πήγαιναν τα κλεμμένα, αλλά δανεικά, στους φορολογικούς (λεγόμενους) παραδείσους. Περνούσαν και περνούν καλά, "ένοχος ένοχον ου ποιεί", τα δανεικά αρμέγονται τώρα, λόγω συλλογικής ευθύνης, από τους συνταξιούχους, τους οποίους, σημειωτέον, η γαλαζοπράσινη λαίλαπα με συνεργάτη τον εξαρθρωτικό κόκκινο μηχανισμό, διαρκώς ηύξανε. Ο γράφων έχει τρανταχτά παραδείγματα συνταξιοδότησης "εφ΄ όρου ζωής" νεαρών ατόμων, που αποκατέστησαν πλήρως την υγεία τους μετά από επέμβαση ενός μπαϊπάς. Γνωστό, άλλωστε, τί είχε πει και ένας πολιτικός, που διετέλεσε μάλιστα πρόεδρος της δημοκρατίας : «Η Ελλάδα έγινε η χώρα των συνταξιούχων» ! Ήταν κάπου εκεί το 1990, όταν το Ταμείο ΤΑΠΟΤΕ δήλωνε αδυναμία καταβολής συντάξεων. Βρισκόταν δηλαδή σε κατάσταση χρεωκοπίας.

Σήμερα, τώρα, η συλλογική ευθύνη βαρύνει όλους μας, αν και, πριν από 5 χρόνια, τον Απρίλιο 2012, ο Κύπρου Χρυσόστομος και ο αρχιρραβίνος του Ισραήλ, συνυπέγραφαν κοινή Διακήρυξη, που επισημοποιεί τη διμερή δέσμευση για την ενίσχυση των μεταξύ τους σχέσεων, επιβεβαιώνοντας ότι είναι ένα αβάσιμο δόγμα η συλλογική ευθύνη, η οποία βαρύνει τον εβραϊκό λαό για τη σταύρωση του Ιησού.

Όμως και πάλι, σήμερα που ένας ολόκληρος λαός σταυρώνεται, το "αβάσιμον δόγμα" είναι απολύτως βάσιμον και ένας παχύσαρκος θρασύτατος πολιτευτής, μας είπε : "Μαζί τα φάγαμε". Αν θέλετε, διαβάστε και αυτό : 
1)  http://kyprianoscy.blogspot.gr/2012/04/blog-post_6052.html
2)  http://kyprianoscy.blogspot.gr/2016/06/blog-post_19.html

Πέμπτη, 20 Απριλίου 2017

Κατά Ιουδαίων, Λόγος πρώτος, Ιωάννου του Χρυσοστόμου


Εγκεφαλικά νεκρή επί τρείς μήνες φέρει εις πέρας την κύηση (σε επανάληψη, 19 Απριλίου 2016)



Για να θυμόμαστε και να μην βρίσκουν κατάλληλο έδαφος οι χρήστες της κοινωνικής μηχανικής, άλλως πλύση εγκεφάλου. Υπάρχουν και κάτι σχόλια.
Δείτε περισσότερα πιέζοντας με τον δείκτη εκεί όπου το τετραγωνίδιο με τον αριθμό 2 . Μπορεί να αλλάξει, αν προστεθούν κι άλλα σχόλια .

Εβραιο-σιωνιστικά βραβεία


Τα παρακάτω με αφορμή την βράβευση του Γερμανού Μάρτιν Σουλτς από Εβραίους Ραββίνους στο ευρωπαϊκό Κοινοβούλιο . Πηγές : ( http://www.iokh.gr/2016/04/martin-soults-me-to-adelfato.html#.VxWu2yB4J78.facebook ) και www.iokh.gr ( http://www.iokh.gr/2016/04/martin-soults-me-to-adelfato.html ) .

Εμείς δεν έχουμε επτάφωτες λυχνίες. Ένα Σταυρό έχουμε μόνο. Αυτοί που βάζουν τούς Σούλτσηδες καί άλλους ( ... ) να τήν ανάβουν, μήπως έβαλαν ποτέ κανέναν από αυτούς τούς ... καπελοφόρους να ανάψει ένα κεράκι κάτω από ένα σταυρό; Θά τό έκαναν αυτοί οι μαυροφορεμένοι ή ο φαλακρός επτα-λαμπαδο- φόρος;

- Kyprianos Christodoulides Όλοι προσκυνημένοι στους Σιωνιστές! Ακόμη καί τό δικό μας θρησκευτικό ιερατείο!! Συμπεριφέρεται όπως τό αντίστοιχο φαρισαϊκό μέ τόν Καϊάφα, πού είπε : "ας κάνουμε ένα λαϊκό ήρωα γιά νά μή χαθεί τό έθνος μας". Συμπληρώνω, τό ήδη χαμένο.
- Tony Vook Το θρησκευτικο ιερατειο γνωριζει πολυ καλα , τους δεσμους με την ιουδαικη θρησκεια , γνωριζει οτι η επταφωτος λυχνια εκαιγε αρχικως στα αγια της σκηνης του μαρτυριου και αργοτερα στον ναο του Σολομωντα , και συμβολιζει μεταξυ αλλων την εξαημερο δημιουργια και την εβδομη αναπαυσης του Θεου , οπως και την καιομενη βατο του Μωυση. Επταφωτες λυχνιες ειχαμε και σε χριστιανικους ναους , κατα το προτυπο της βιβλικης , που συμβολιζουν τα επτα χαρισματα του αγιου πνευματος , ειναι λοιπον πολλα κοινα λατρευτικα συμβολα και κοινα ιερα βιβλια . Γνωριζει επισης το ιερατειο οτι , ο Ιησους , ο Παυλος , και οι Ευαγγελιστες , προσευχονταν σε ιουδαικους ναους μπροστα στην επταφωτο λυχνια ,και τηρουσαν ολες τις ιουδαικες εορτες , οποτε δεν μπορει να εκαναν λαθος
- Kyprianos Christodoulides Το.Βου (ή Φου) :«το θρησκευτικο ιερατειο γνωριζει πολυ καλα , τους δεσμους με την ιουδαικη θρησκεια , γνωριζει οτι η επταφωτος λυχνια εκαιγε αρχικως στα αγια της σκηνης του μαρτυριου και αργοτερα στον ναο του Σολομωντα , και συμβολιζει μεταξυ αλλων την εξαημερο δημιουργια και την εβδομη αναπαυσης του Θεου »
-:- Απάντηση ΚΧ : Όπως πάντα είσαι άσχετος. Ξεχνάς ότι το φαρισαϊκό ιερατείο του Καϊάφα και οι έκτοτε ακόλουθοι αυτού, αγνούν την Ογδόη Ημέρα Κυρίου. Δεν τη δέχονται. Δεν την πιστεύουν. Έμειναν στην εβδόμη ημέρα της καταπαύσεως του Κυρίου και όχι στην Ογδόη Ημέρα της Αναστάσεως του Θεανθρώπου. Ότι και το χριστιανικό, κατ΄ όνομα, ιερατείο εμπαίζει το λαό του Θεού, υποκρινόμενο ότι λόγοις δέχεται, ενώ έργοις δεν πιστεύει την Ογδόη Ημέρα, αυτό είναι άλλο θέμα. Όχι κατάλληλο για σένα. Αν η πίστη σου ήταν εκ της καρδίας και όχι δια της διανοίας, θα το συζητούσα. Δεν έχει νόημα λοιπόν να γράψω περισσότερα . Ότι δεν έχεις διαβάσει τους οκτώ λόγους κατά Ιουδαίων, του αγίου Ιωάννου του Χρυσοστόμου ;
- Tony Vook Οντως δεν εχει νοημα , μεγαλυτερη θεολογικη κοτσανα απο την οκταημερο δημιουργια που ανεφερες δεν εχω ξανακουσει . Για το οτι προσευχονταν ο Ιησους , ο Παυλος , και οι Ευαγγελιστες μπροστα σε επταφωτη και οχι σε οκταφωτη λυχνια , αμελησες να σχολιασεις .
- Kyprianos Christodoulides Το.Βου (ή Φου) : «Για το οτι προσευχονταν ο Ιησους , ο Παυλος , και οι Ευαγγελιστες μπροστα σε επταφωτη και οχι σε οκταφωτη λυχνια , αμελησες να σχολιασεις .».
-:- ΚΧ Απάντηση : Δεν έτυχε να είμαι παρών στην αρχιερατική Προσευχή του Κυρίου, πρό του Πάθους ή όπου αλλού έτυχε να προσεύχονται οι Ευαγγελιστές και ο απ. Παύλος. Αν εσύ γνωρίζεις κανένα επιζώντα, στείλε με να τον ρωτήσω.
- Tony Vook Κου Χου φυσικα που να ξερεις οτι στον ναο του Σολομωντα , και σε ολες τις συναγωγες που πηγαιναν , υπηρχαν επταφωτες λυχνιες , σε ολα τα αλλα που πιστευεις φανταζομαι οτι ησουν μπροστα .
- Kyprianos Christodoulides Η γενιά των Ελλήνων πατέρων, και όχι των Ελλήνων προγόνων, από επτάφωτες και πολύφωτες λυχνίες δεν έχει ουδεμία σχέση. Δεν είχαν και οι άλλοι, πριν την "πατήσουν" με τον παπισμό και προτεσταντισμό. Μετά την εδραίωση αυτών των αιρέσεων η χριστιανοσύνη και οι (κατ΄ όνομα) χριστιανοί γύρισαν πίσω στο ιουδαϊκό αρχέτυπο του Γιαχβέ. Κάθε αίρεση υποστρέφει την Χριστιανοσύνη (γίνεται χριστιανισμός, πολιτιστικό προϊόν δηλαδή, και οι πολιτισμοί αλλάζουν, ως γνωστόν) στα ιουδαϊκά πρότυπα, όπου και βρίσκεσαι, απορρίπτοντας για λόγους αυτοπροστασίας (διάβασε και μάθε ποιοι είναι οι μηχανισμοί αυτοπροστασίας του εγώ) κάθε τι το σχέση έχον με την πίστη.  

Δευτέρα, 17 Απριλίου 2017

Σχόλια σε ιστοσελίδα φέησμπουκ


 https://www.facebook.com/groups/1057592874337436/permalink/1277456189017769/?comment_id=1279060312190690&notif_t=group_comment_reply&notif_id=1492282327394915

Ελπίζω να μην αποσυρθεί και αυτή η ανάρτηση . Έχουν γραφεί μερικά σχόλια, που μπορεί να έχουν ένα σχετικό ενδιαφέρον .

Σάββατο, 15 Απριλίου 2017

Αναστάσιμον

Ο κ. Παναγιώτης Νούνης και τα «Σχετικά με την ημερίδα στο Ωραιόκαστρο»



Και επειδή μπορεί η ανάρτηση αυτή (φέησμπουκ) να αποσυρθεί από τον Διαχειριστή της, όπως κατ΄ επανάληψη μου έχει συμβεί, την παραθέτω αυτούσια :

ΣΥΜΦΩΝΩ ΚΑΙ ΣΥΝΤΑΣΣΟΜΑΙ ΑΠΟΛΥΤΑ ΜΕ ΤΟΝ ΕΚΤΕΝΗΝ ΕΙΔΙΚΟ ΟΠΤΙΚΟΑΚΟΥΣΤΙΚΟΝ ΣΧΟΛΙΑΣΜΟ ΚΑΙ ΤΑ ΛΕΠΤΟΜΕΡΗ ΠΕΡΙΦΗΜΑ ΑΠΟΣΑΦΗΝΙΣΜΑΤΑ ΚΑΙ ΡΗΜΑΤΑ ΤΩΝ ΙΕΡΩΣ ΑΠΟΤΕΙΧΙΣΜΕΝΩΝ ΠΡΩΤΟΠΡΕΣΒΥΤΕΡΩΝ ΤΗΣ ΚΑΡΔΙΑΣ ΜΑΣ.
ΠΑΡΑΤΑΣΣΟΜΑΙ ΠΛΗΡΩΣ ΕΠΙΣΗΣ ΚΑΙ ΜΕ ΤΟΝ ΕΞΑΙΡΕΤΙΚΑ ΕΥΣΤΟΧΟ ΣΧΟΛΙΑΣΜΟ ΤΟΥ ΠΡΟΣΩΠΙΚΟΥ ΜΕΝΤΟΡΑ ΚΑΙ ΔΙΔΑΣΚΑΛΟΥ ΜΟΥ κ. ΠΑΝΑΓΙΩΤΗ ΤΕΛΕΒΑΝΤΟΥ. ΣΕ ΑΥΤΟ ΤΟ ΖΗΤΗΜΑ ΣΥΜΦΩΝΩ ΚΑΙ ΠΡΟΣΥΠΟΓΡΑΦΩ ΟΤΙ ΕΧΕΙ ΟΡΘΗ ΘΕΟΛΟΓΙΚΗ ΤΟΠΟΘΕΤΗΣΗ.
ΑΝ ΟΝΤΩΣ ΥΠΑΡΧΩΣΙ ΤΕΛΙΚΑ ΤΙΝΕΣ ΠΕΠΛΑΝΕΜΕΝΕΣ ΚΑΙ «ΖΗΛΩΤΙΚΕΣ» ΑΠΟΨΕΙΣ ΚΑΙ ΚΑΚΟΔΟΞΕΣ ή ΦΑΝΤΑΣΙΟΠΛΗΚΤΕΣ ΘΕΩΡΙΕΣ ΕΙΣ ΤΗΝ ΑΓΙΟΡΕΙΤΙΚΗ ΠΑΡΑΤΑΞΗ ΘΑ ΠΡΕΠΕΙ ΜΑΛΛΟΝ ΝΑ ΑΝΑΧΑΙΤΗΣΘΩΣΙ ΚΑΙ ΝΑ ΞΕΡΙΖΩΘΩΣΙ ΑΜΕΣΑ ΑΠΟ ΤΟΥΣ ΥΠΟΛΟΙΠΟΥΣ ΘΕΟΛΟΓΙΚΑ ΚΑΙ ΕΝ ΔΙΑΚΡΙΣΕΙ ΣΚΕΠΤΟΜΕΝΟΥΣ ΑΓΙΟΡΕΙΤΕΣ ΠΑΤΕΡΕΣ ΠΟΥ ΣΙΓΟΥΡΑ ΘΑ ΠΡΟΒΛΗΜΑΤΙΖΟΝΤΑΙ ΚΑΙ ΘΑ ΔΙΑΦΩΝΟΥΝ ΜΕ ΤΑ ΖΙΖΑΝΙΑ ΤΩΝ ΚΑΚΟΔΟΞΩΝ ΤΑΣΕΩΝ.
ΕΙΝΑΙ ΔΙΑΦΟΡΕΤΙΚΟ ΠΡΑΓΜΑ, ΚΑΠΟΙΑ ΜΕΜΟΝΩΜΕΝΑ ΚΑΙ ΑΞΙΟΤΙΜΑ ΠΡΟΣΩΠΑ ΑΓΙΟΡΕΙΤΩΝ ΠΑΤΕΡΩΝ ΝΑ ΕΙΝΑΙ ΦΟΡΕΙΣ ΤΙΝΩΝ «ΖΗΛΩΤΙΚΩΝ» ΘΕΩΡΗΤΙΚΩΝ ΑΠΟΨΕΩΝ, ΟΛΟΙ ΜΑΣ ΣΦΑΛΛΩΜΕΝ ΚΑΙ ΠΑΡΑΣΥΡΩΜΕΘΑ, ΚΑΙ ΕΝΑ ΑΛΛΟ ΟΜΩΣ ΝΑ ΣΤΙΓΜΑΤΙΖΕΤΑΙ ΚΑΙ ΝΑ ΚΑΤΗΓΟΡΕΙΤΑΙ ΟΛΟΚΛΗΡΗ Η ΙΕΡΩΣ ΑΠΟΤΕΙΧΙΣΘΗΣΑ ΚΟΙΝΟΤΗΤΑ ΤΩΝ ΑΓΙΟΡΕΙΤΩΝ ΠΑΤΕΡΩΝ.
ΟΙ ΑΓΙΟΡΕΙΤΕΣ ΕΧΟΥΝ ή ΔΕΝ ΕΧΟΥΝ ΤΗΝ ΥΠΟΧΡΕΩΣΗ ΝΑ ΔΙΕΝΕΡΓΗΣΟΥΝ ΤΗΝ ΑΓΙΑ ΥΠΑΚΟΗ ΤΟΥΣ (ΟΧΙ ΠΡΟΣ ΤΟΝ π. Θ. ΖΗΣΗ) ΑΛΛΑ ΤΟΥΛΑΧΙΣΤΟΝ ΠΡΟΣ ΤΟΝ ΑΡΧΗΓΕΤΗ ΚΑΙ ΠΕΦΩΤΙΣΜΕΝΟ ΓΕΡΟΝΤΑ ΤΟΥ ΑΝΤΙΟΙΚΟΥΜΕΝΙΣΤΙΚΟΥ ΑΓΩΝΟΣ ΓΕΡΟΝΤΟΣ ΓΑΒΡΙΗΛ;
ΕΜΕΙΣ ΟΙ ΑΠΛΟΙ ΠΙΣΤΟΙ ΕΠΙΘΥΜΟΥΜΕΝ ΔΙΑΚΑΩΣ ΤΟΥΣ ΑΓΙΟΡΕΙΤΕΣ ΠΑΤΕΡΕΣ ΝΑ ΠΟΡΕΥΤΩΣΙ ΜΑΖΙ ΜΕ ΤΟΥΣ ΑΚΟΛΟΥΘΟΥΣ ΤΟΥ ΖΗΣΗ ΚΑΙ ΝΑ ΟΜΟΝΟΗΣΟΥΝ ΑΜΦΟΤΕΡΕΣ ΟΙ ΠΛΕΥΡΑς ΜΕ ΕΝ ΧΡΙΣΤΩ ΑΓΑΠΗ ΚΑΙ ΝΑ ΒΓΟΥΝ ΙΣΧΥΡΑ ΣΥΝΕΝΩΜΕΝΟΙ ΚΑΙ ΣΥΝΔΕΔΕΜΕΝΟΙ ΚΑΤΑ ΤΩΝ ΟΙΚΟΥΜΕΝΙΣΤΩΝ ΑΠΟ ΤΗΝ ΕΝ ΛΟΓΩ ΔΙΑΣΤΑΣΗ ΘΕΟΛΟΓΙΚΩΝ ΑΠΟΨΕΩΝ.
Του Παναγιώτη Π. Νούνη

« ... πρὶν ἀλέκτορα φωνῆσαι» ο κ. Νούνης έκανε τα διατεταγμένα. Διαβάστε :
Παναγιώτης Νούνης  Ο σεβαστός κ. Κυπριανός μετα των συν αυτώ αν επιθυμείτε διακαώς να σχολιάζετε δύνασθε να το κάνετε, ελεύθερα, εις τα προσωπικά σας προφίλς είτε ως σχόλια στα ανάλογα ιστολόγια και αναρτήσεις. Σήμερα επιθυμούμε να διαγράφουμε σχόλια, να καθαρίζουμε το σπίτι μας, μέρα που είναι.

Kyprianos Christodoulides
Kyprianos Christodoulides  Δεν με πειράζει. Έμαθα να με αντιμετωπίζουν λες και είμαι ένα σκουπίδι. Για τον σεβασμό που μου απευθύνατε, αν και σκουπίδι, σας εύχομαι Καλή Ανάσταση. Αν σας λερώνει, και αυτό, τον ευπρεπή σας οίκο, πετάξτε το.

Και τα σχόλια

-  Kyprianos Christodoulides : Καλώς. Περιμένετε άλλα 100 χρόνια, όταν όλα τά πατριαρχεία, "παραποιούμενα θεοσέβεια καί αλλοτριούμενα τού χαρίσματος", θά κάνουν σύνοδο, γιά νά θεσμοθετήσουν πανηγυρικά τήν υποταγή τής Ορθοδοξίας στήν οικονομία - από κάθε άποψη - τών Σιωνιστών.

 Το Πατριαρχείο Μόσχας ξεκίνησε. Διορθώνει κι αυτό τό Σύμβολο Πίστεως. Δέν θά λέμε " μία αγία, καθολική και Αποστολική εκκλησία". Θά λέμε "μία αγία, οικουμενική" κλπ. Εκκλησία.

 Γιατί δέν συνιστούν οι πατέρες τής οικονομίας το παράδειγμα τής Παραβολής τού οικονόμου τής αδικίας, τόν όποιο επήνεσε ο Κύριος; Γιατί οι παλαιοημερολογίτες, παρά τις αντικανονικοτητες τών συνόδων πού έφτιαξαν, δεν αντιμετωπίζονται μέ τό ίδιο πνεύμα οικονομίας καί φρικιούν, οι την οικονομία επικαλούμενοι πατέρες, όταν γίνεται λόγος περί αυτών; Το ακόμη χειρότερο, προτιμούν να συμπορεύονται με καταδικασμένους αιρετικούς, αλλά και με αλλόθρησκους !

Σημειώνω, το σχόλιο αυτό, συνέχεια προηγουμένου, δεν δημοσιεύθηκε στο ιστολόγιο (katanixis/katihisis) των πατέρων της οικονομίας, το οποίο τώρα επαινεί ο κ. Π. Νούνης. Και τί έγραφα ; Ιδού :

[ sofia spyrou : Ή "ομάδα της οικονομίας " εμπνέεται από την ακρίβεια του γέροντα π.Νικόλαο Μανωλη και καθόλου δεν εφησυχαζει , μην ανησυχειτε . Ο π.Νικόλαος ξέρει να εργάζεται μυστικά στις ψυχές μας ,να μας πληροφορεί, να μας χαριτωνει χωρίς αφενός να μας πιέζει και οικονομωντας αφετερου τους αρχάριους. Υπάρχουν στο πετραχειλι του πνευματικα παιδιά του από 25 ετιας και άλλα φετεινα ή γενικά πιο καινούρια.Υπάρχουν αυτοί που έχουν καθημερινότητα μαζί του κι αυτοί που τον γνώρισαν εκ του διαδικτύου . Δεν νομίζετε ότι η οικονομία είναι κάτι το αυτονόητο ;]

-:- Απάντηση ΚΧ. (Δεν κράτησα, αυτό που κατέθεσα). Ασφαλώς και αυτονόητη η οικονομία, όπως αυτονόητο είναι ότι η ακρίβεια είναι το όλον και η οικονομία το επί μέρους. Η οικονομία αποτελεί την εξατομίκευση, μπορούμε να πούμε, της ακριβείας, αφού κανείς από εμάς δεν μπορεί να τηρεί την ακρίβεια κατά το όλον. Εδώ όμως το διακύβευμα είναι το όλον της Πίστεως, στο οποίο, ως γνωστόν, δεν χωρεί συγκατάβαση. Δεν είναι το μέρος. Δεν είναι οι λογισμοί του καθενός από εμάς στα θεολογικά και στα ιεροκανονικά της πίστεως. Άλλο το επί μέρους, έτερο το καθ΄ όλου. Άλλο να απέχεις από την κοινωνία με αιρετικό, έτερο να μετέχεις και στό "σώμα Χριστού" ( μεταλάβετε, πηγής αθανάτου γεύσασθε) και στό σώμα αλλόθρησκων και αιρετικών δαιμόνων. Οι αιρετικοί οικουμενιστές μετά των καινοτόμων αντιοικουμενιστών αυτό δεν κάνουν ;


Σε υστερόγραφο
Για να μη νομισθεί ότι αδικώ εκείνους που με απορρίπτουν και κάποτε με φιλοξενούν, τελικά, τα σχόλια στο ιστολόγιο katanixis/katihisis δημοσιεύθηκαν και ήταν :

1) Kyprianos Christodoulides15 Απριλίου 2017 - 10:20 π.μ. 

Η ακρίβεια είναι τό όλον, η οικονομία τό επί μέρους. Είναι η εξατομίκευση της ακρίβειας σέ επί μέρους ζητήματα, που αφορούν μεμονωμένα περιστατικά τών πιστών. Η οικονομία ουδέποτε υποκαθιστά τήν ακρίβεια. Τό προκείμενο ζήτημα, άν πάρει έκταση χρόνου​, πώς θά διευθετηθεί διά τής οικονομίας; Αυτό ζητώ καί ζήτησα νά μάθω από τούς πατέρες τής οικονομίας καί καθόλου δέν τούς ειρωνεύομαι.

2) Kyprianos Christodoulides15 Απριλίου 2017 - 10:37 π.μ. 

Καί σέ υστερόγραφο, γιατί δέν συνιστούν οι πατέρες τής οικονομίας το παράδειγμα τής Παραβολής τού οικονόμου τής αδικίας, τόν όποιο επαίνεσε ο Κύριος; Γιατί οι παλαιοημερολογίτες, παρά τις αντικανονικοτητες τών συνόδων πού έφτιαξαν, δεν αντιμετωπίζονται μέ τό ίδιο πνεύμα οικονομίας καί φρικιουν, οι την οικονομία επικαλούμενοι πατέρες, όταν γίνεται λόγος περί αυτών;

Πέμπτη, 13 Απριλίου 2017

ΕΓΚΡΙΣΗ ΚΑΙ ΠΡΟΣΥΠΟΓΡΑΦΗ ΤΟΥ ΨΗΦΙΣΜΑΤΟΣ ΤΗΣ ΟΜΟΛΟΓΙΑΚΗΣ ΣΥΝΑΞΕΩΣ 4/4/2017ΨΗΦΙΣΜΑ ΔΙΟΡΘΟΔΟΞΟΥ ΚΛΗΡΙΚΟΛΑΪΚΗΣ ΣΥΝΑΞΕΩΣ ΚΑΤΑΔΙΚΗΣ ΤΟΥ ΟΙΚΟΥΜΕΝΙΣΜΟΥ ΚΑΙ ΤΗΣ ΣΥΝΟΔΟΥ ΤΗΣ ΚΡΗΤΗΣ «ΕΠΟΜΕΝΟΙ ΤΟΙΣ ΑΓΙΟΙΣ ΠΑΤΡΑΣΙ»


Ὁ πιστὸς λαὸς τοῦ Θεοῦ εἶναι αὐτός, ὁ ὁποῖος διαχρονικά διαφυλάσσει τὴν ἀκεραιότητα τῆς πίστεως καὶ τῶν δογμάτων. Εἶναι αὐτός, ποὺ ἀποδέχεται ἤ ἀπορρίπτει τὶς γενόμενες συνόδους. Κατὰ τὸν Ἅγιο Μάξιμο “Τὰς γενομένας συνόδους, ἡ εὐσεβὴς πίστις κυροῖ” καὶ πάλιν, “ἡ τῶν δογμάτων ὀρθότης κρίνει τὰς συνόδους” καὶ ὀφείλουν, “νὰ εἶναι πάντα τὰ ἐκτιθέμενα παρ᾽αὐτῶν δόγματα καὶ οἱ κανόνες, ὀρθόδοξα, εὐσεβῆ καὶ σύμφωνα ταῖς Θείαις Γραφαῖς, ἢ ταῖς προλαβούσαις Οἰκουμενικαῖς συνόδοις.” Γι’ αὐτὸν τὸν λόγο, ὡς πιστὰ μέλη τῆς Μίας, Ἁγίας, Καθολικῆς καὶ Ἀποστολικῆς Ἐκκλησίας τοῦ Χριστοῦ καὶ ἑπόμενοι τοῖς ἁγίοις Πατράσι:

1ον) Καταδικάζουμε καὶ ἀπορρίπτουμε τὸν Οἰκουμενισμό, τὸν διαχριστιανικὸ καὶ διαθρησκειακὸ συγκρητισμὸ ὡς παναίρεση, κατὰ τὸν εὔστοχο χαρακτηρισμὸ τοῦ Ἁγίου Ἰουστίνου Πόποβιτς, καὶ ἄλλων Ἁγίων Γερόντων καὶ ἐπιφανῶν θεολόγων.

2ον) Καταδικάζουμε καὶ ἀπορρίπτουμε τὸ Παγκόσμιον Συμβούλιο Ἐκκλησιῶν, ὡς Παγκόσμιον Συμβούλιο αἱρέσεων καὶ διακηρύσσουμε ὅτι ὁ Χριστὸς εἶναι ὁ μοναδικὸς Σωτῆρας καὶ Λυτρωτής, δὲν ὑπάρχει πουθενὰ ἀλλοῦ ἡ σωτηρία καὶ ὅτι ἡ Ἐκκλησία τὴν ὁποία ἵδρυσε, ἡ Μία, Ἁγία, Καθολικὴ καὶ Ἀποστολικὴ Ἐκκλησία ταυτίζεται μὲ τὴν Ὀρθόδοξη Ἐκκλησία. Ἐκτὸς αὐτῆς ὅλα τὰ ἄλλα εἶναι πλάνη τοῦ Σατανᾶ, αἱρέσεις καὶ σχίσματα.

3ον) Δὲν ἀποδεχόμαστε τὴν γενόμενη σύνοδο ἐν τῇ νήσῳ Κρήτη καὶ τὴν ἀπορρίπτουμε ὡς ψευδοσύνοδο, διότι νομιμοποιεῖ ὡς ἐκκλησιαστικὴ διδασκαλία πλέον, τὴν αἵρεση τοῦ Οἰκουμενισμοῦ καὶ τὰ παρελκόμενα αὐτῆς, δηλαδὴ τὴν Μεταπατερικὴ καὶ Βαπτισματικὴ θεολογία, θεωρία περὶ προσώπου καὶ περὶ πρωτείου εἰς τὴν Ἐκκλησία καὶ εἰς τὴν Ἁγία Τριάδα (τοῦ Μητροπολίτου Περγάμου Ἰωάννου Ζηζιούλα), καταλύει τὸν Συνοδικὸ Θεσμό, νομιμοποιεῖ τὶς αἱρέσεις ὡς «Ἐκκλησίες» ἔχοντες τὴν αὐτὴν χάριν μὲ τὴν Ὀρθόδοξη, καταλύει τὴν νηστεία, καταργεῖ κανόνες Οἰκουμενικῶν Συνόδων, ἀποδέχεται καὶ νομιμοποιεῖ τὰ “ἄθεσμα συνοικέσια”, τουτέστιν τοὺς μεικτοὺς γάμους. Κατόπιν ὅλων τούτων, Διακόπτουμε τὴν κοινωνία μὲ τὸν Πατριάρχη Κωνσταντινουπόλεως Βαρθολομαῖο, ὡς τὸν κύριο ἐμπνευστὴ τῆς Συνόδου, ἐκφραστὴ καὶ κήρυκα τῆς παναιρέσεως τοῦ Οἰκουμενισμοῦ καὶ μὲ τοὺς ἐπισκόπους ποὺ ἀποδέχονται τὴν σύνοδο τῆς Κρήτης ὡς Ὀρθόδοξη.
Κάνουμε χρήση τοῦ 10ου καὶ 31ου ἐκ τῶν Ἀποστολικῶν Κανόνων, τοῦ 2ου τῆς ἐν Ἀντιοχείᾳ Συνόδου, τοῦ 33ου τῆς ἐν Λαοδικείᾳ Συνόδου, καθὼς καὶ τοῦ 15ου τῆς πρωτοδευτέρας Συνόδου ἐπὶ Ἁγίου Φωτίου τοῦ Μεγάλου, ἀκολουθώντας κατὰ πάντα τοὺς Ἁγίους Πατέρες, στὴν διάγνωση, ἀντιμετώπιση καὶ θεραπεία τῶν ἀναφυομένων αἱρέσεων.
Εἴμαστε συνοδοιπόροι καὶ συναγωνιστές μὲ ὅλους τοὺς ἱερεῖς, μοναχοὺς καὶ λαϊκοὺς ποὺ ἔκοψαν τὸ μνημόσυνο τῶν πατριαρχῶν καὶ ἐπισκόπων τους ποὺ ὑποστηρίζουν τὸν Οἰκουμενισμὸ καὶ δὲν καταδικάζουν τὴν ψευδοσύνοδο τῆς Κρήτης, καὶ περιμένουμε καὶ τοὺς ἄλλους ἀδελφοὺς μας μὲ ὀρθόδοξο φρόνημα, ἀφοῦ ὡριμάσει μέσα τους ὁ καρπὸς τῆς ὁμολογίας καὶ τῆς ἀντίστασης, νὰ ἀκολουθήσουν, διακόπτοντας καὶ αὐτοὶ τὸ μνημόσυνο τῶν αἱρετικῶν οἰκουμενιστῶν.

Ὡς ἐκ τούτων, ζητᾶμε ἀπὸ τοὺς ἀπανταχοῦ Ἐπισκόπους τῆς Ὀρθοδόξου Ἐκκλησίας: Νά συγκροτηθεῖ Ὀρθόδοξη Σύνοδος καταδίκης τῶν ἀνωτέρω ἐκτεθέντων, πρὸς ἀποφυγὴ σχισμάτων καὶ διαιρέσεων τῶν πιστῶν. Διευκρινίζεται δὲ πρὸς πάντας, ὅτι ὁ διεξαγόμενος ἐκκλησιαστικὸς ἀγῶνας ἔχει σωτηριολογικὸ χαρακτῆρα, μὲ τὸν ὁποῖον ἐμμένουμε πιστοὶ στὴν ἐκκλησιολογία τῆς ὀρθοδόξου πατερικῆς παραδόσεως καὶ ἕνεκα τούτου, ἐντὸς τοῦ Σώματος τῆς Ὀρθοδόξου Ἐκκλησίας.
Δὲν μνημονεύουμε ἕτερον ἐπίσκοπον, δὲν προβαίνουμε εἰς σύστασιν ἑτέρας “ἐκκλησίας”, ἄπαγε τῆς βλασφημίας, οὔτε προσχωροῦμε σὲ καμμία παράταξη.
Μένουμε ἁπλὰ ΟΡΘΟΔΟΞΟΙ ΧΡΙΣΤΙΑΝΟΙ. Μένουμε πιστοὶ εἰς τό Σύμβολον τῆς Ὀρθοδόξου πίστεως καὶ ὁμολογοῦμε ὅ,τι παραλάβαμε, τὴν διαχρονικὴ ἁγιοπατερικὴ σωτήριο ἀλήθεια. Ὅ,τι ἄλλο κυκλοφορήσει εἰς βάρος μας θὰ ἀποτελεῖ μία, δαιμονικῆς ἔμπνευσης, συκοφαντία. Τέλος, ἑπόμενοι τοῖς ἁγίοις πατράσι, ἐπαναλαμβάνομεν καὶ ἐμεῖς σήμερον τὸν ὅρο τῆς 7ης Οἰκουμενικῆς συνόδου καὶ λέγομεν:
« Οἱ Προφῆται ὡς εἶδον, οἱ Ἀπόστολοι ὡς ἐδίδαξαν, ἡ Ἐκκλησία ὡς παρέλαβεν, οἱ Διδάσκαλοι ὡς ἐδογμάτισαν, ἡ Οἰκουμένη ὡς συμπεφώνηκεν, ἡ χάρις ὡς ἔλαμψεν, ἡ ἀλήθεια ὡς ἀποδέδεικται, τό ψεῦδος ὡς ἀπελήλαται, ἡ σοφία ὡς ἐπαρρησιάσατο, ὁ Χριστός ὡς ἐβράβευσεν, οὕτω φρονοῦμεν, οὕτω λαλοῦμεν, οὕτω κηρύσσομεν Χριστόν τόν ἀληθινόν Θεόν ἡμῶν». ΑΜΗΝ.

Τετάρτη, 12 Απριλίου 2017

Διακοπή μνημοσύνου επισκόπου και εκκλησιασμός με "κοινωνῶν ἀκοινωνήτω"



13/04/2017 - Βλέπε σχόλια

Τό ερώτημα αυτό κατατέθηκε στο ιστολόγιο katanixis (https://katanixis.blogspot.gr/2017/04/2017_88.html) καί αφορούσε στό δεύτερο απολογητικό βίντεο που αναρτήθηκε. Ο π. Θεόδωρος Ζήσης καί οι συν αυτώ, έδωσαν περισσότερες εξηγήσεις για τήν άρνηση συμμετοχής τους στήν ημερίδα καταδίκης του οικουμενισμού, το βάρος της οποίας ανέλαβαν αποκλειστικά οι αγιορείτες πατέρες : π. Χαρίτων, π. Σάββας και π. Επιφάνειος.

Σχόλιο κχ.
Ερώτηση : Θα επιθυμούσα κάποιος από τους πατέρες της οικονομίας, δηλαδή τής παραίνεσης νά εκκλησιάζονται οι πιστοί εκεί όπου μνημονεύονται οι αμνημόνευτοι επίσκοποι, να μού απαντήσει σέ τούτο : Νομίζει, ή νομίζουν, ότι όταν έχουν εθιστεί οι πιστοί στην συμμετοχή τους σε αυτού τού είδους τόν εκκλησιασμό, θά τόν διακόψουν, όταν η ομάδα τής οικονομίας τους συστήσει να σταματήσουν ; Και αν διακόψουν τήν κοινωνία με τούς ακοινώνητους επισκόπους, δεν θα υπάρξει πρόβλημα τού τύπου "πού θά εκκλησιάζονται", "πού θά κοινωνούν" οι πιστοί; Πώς θά λύσουν αυτό το ποιμαντικό πρόβλημα;

Το βίντεο εδώ  https://youtu.be/KJaCCkuH-_0

Νεορθόδοξο νεοημερολογητικό θράσος


- Ένας έγραψε :
Μαυρα μεσανυχτα εχεις "brother"! Ολοι οι ετεροδοξοι ειναι σχισματικοι οπως και μερικοι παλαιοημερολογητες, οσοι εχουν Αποστολικη διαδοχη! Οι υπολοιποι παλαιοημερολογητες ειναι ΑΝΑΘΕΜΑΤΙΣΜΕΝΟΙ σαν ψευτο-επισκοποι χωρις διαδοχη! Καλη Ανασταση και ο Θεος να σας δινει φωτιση να δειτε τον γλιστερο δρομο που περπατατε!

- Και ένας άλλος απάντησε :
Ποιος έχει "μαύρα μεσάνυχτα" ; Οι παλαιοημερολογίτες ή εσείς, που δεχθήκατε την ψευδοσύνοδο του 1923 κατόπιν αυστηρού αιτήματος της Μασονίας (δόγμα το "ανήκομεν εις την Δύσιν") και των όπισθεν αυτών κρυπτομένων Σιωνιστών ; Εσείς γίνατε οι νεροκουβαλητές του Σιωνισμού και κατηγορείτε τους παλαιοημερολογίτες ;

Πρωτοφανής η αναίδεια, απαράμιλλο το θράσος, αβυθομέτρητη η άγνοιά σας. Δεν βλέπετε ότι σήμερα, η "ομπρέλλα" του Σιωνισμού στεγάζει όχι μόνο όλες τις αιρέσεις, αλλά και κάθε περί θεού εθελοθρησκεία και δοξασία. Ο θεός τους είναι η ανώτερη συμπαντική οντότητα και αυτήν υπηρετείτε εσείς οι νεοημερολογίτες. Να την χαιρόσαστε. Τα αναθέματα εσάς βαρύνουν και όχι τους παλαιοημερολογίτες.

Δευτέρα, 10 Απριλίου 2017

Συνέχεια στο Θέμα «Το προφίλ της νέας μας πνευματικότητας»


Τα όσα ακολούθησαν στο ιστολόγιο «Τρελογιάννης», το οποίο δημοσίευσε το αρχικό (εν συντομία) σχόλιο του γράφοντος, είχαν ως εξής :

- Ανώνυμος είπε... Κύριε Κύπριανέ , μέ όλο τον σεβασμό που έχω σέ κάθε παραδοσιακό άνθρωπο , τελικά τίνος είναι αυτά τά λόγια ; Καί άν είναι ..... τι σχέση μπορεί να έχουν μέ το εδώ πνεύμα ; Εδώ ΄΄μπαινοβγαίνουμε ΄΄ και δέν συναντήσαμε αυτό το πνεύμα που περιγράφετε , τί ακριβώς θέλετε να πείτε ; Ανεξάρτητα μέ τό ποιός το είπε που ειλικρινά αγνοώ , μία διατύπωση κάπως ποιητική μπορεί να έχει διαφορετικές αναγνώσεις ....εμένα φερ'ειπείν μου λέει οτι η ποιότητα της λειτουργικής και πνευματικής μας ζωής μετριέται μέ την χαρά μέ την οποία μετέχουμε σέ αυτήν Η χαρά ειναι άλλωστε το κριτήριο της μετοχής μας σέ ......άς μήν λέμε παχιά λόγια ....ίσως είναι και βλάσφημα τά παχιά λόγια ...Μία άλλη ανάγνωση, που είναι καί πλησιέστερη προς τον τίτλο του άρθρου έιναι, οτι χάθηκε η ποιότητα μιάς ανέορτης και πεζής ζωής χωρίς την χαρά της Κυριακής και της γιορτής για το περισσότερο μέρος του λαού μας Είναι ψέμα αυτό ; Γιατί να έχει αυτή την έννοια που μας περιγράφετε; Αποκλείεται αυτός που το είπε, να το είχε πάρει και αυτός από αλλού ,ένα είδος δηλαδή σάν τις ελληνικές λέξεις που ξενιτεύτηκαν και τις εισαγάγαμε πάλι εξευρωπαϊσμένες πλέον ; Αμαρτωλοί άνθρωποι μπορεί να είμαστε , αλλά δέν νομίζω οτι εδω λατρεύεται το πνεύμα που περιγράφετε .....εμείς τουλάχιστον δέν έχουμε εισπράξει κάτι τέτοιο .....

ΤΡΕΛΟ-ΓΙΑΝΝΗΣ είπε... Με αφορμή το «σχόλιο» του Kyprianos Christodoulides ας πούμε και ένα λογισμό που καιρό μας προβληματίζει ,γιατί στο χώρο των παραδοσιακών πιστών επικρατεί αυτή η απίστευτα αυθαίρετη λογική και έντονη κριτική σε ότι οι ίδιοι δείχνει να μην αντιλαμβάνονται;
Και δίνουμε και λαβές στον κάθε οικουμενιστή να λέει και δικαίως τα δικά του…
Διότι αν σε σκέψεις ποιητικές βάζει στο «στόμα του ποιητή» πράματα που δεν εννοεί ,πως θα πείσεις κάποιον καλοπροαίρετο που είναι σε πλάνη για την πλάνη του ;
Η τραγικότητα των «παραδοσιακών!»

- Kyprianos Christodoulides είπε... Η τραγικότητα των «παραδοσιακών!» και η ιλαρότητα των προοδευτικών !! Ω, τί θαυμάσια εικόνα, να βλέπεις τον "Τιτανικό" να βουλιάζει και η ορχήστρα να εξακολουθεί να παίζει μουσική !!!
Ευχαριστώ για την δημοσίευση του σχολίου.

Ανώνυμος είπε..."...Εκτιμώ κάποιον σημαίνει ότι τον αποδέχομαι και του αναγνωρίζω το δικαίωμα ύπαρξης,σκέψης και δράσης. Αυτό δεν σημαίνει πως πρέπει πάντα να συμφωνώ με τις ιδέες του ή να επικροτώ όλες τις πράξεις του, μπορώ βέβαια να διαφωνώ χωρίς απαραίτητα να παύει η εκτίμησή μου γι' αυτόν και χωρίς βέβαια ακούσια ή εκούσια, να διαστρεβλώνω τα λόγια του....

Η ΦΙΛΙΑ είναι κάτι περισσότερο από μια απλή εκτίμηση. Οι πραγματικοί φίλοι είναι δεμένοι μεταξύ τους με μια άρρηκτη και πολύ δυνατή αγάπη...
Η ΑΓΑΠΗ, που είναι ανεκτίμητο θεικό δώρο, πρέπει να απευθύνεται πρώτιστα στον θεό , στους συνανθρώπους, χωρίς καμιά διάκριση και γενικά σ' όλα τα πλάσματα του θεού, έμψυχα, άψυχα και πνευματικά.
Ο ΕΡΩΤΑΣ είναι η κορωνίδα της αγάπης. Και υπάρχουν έρωτες και "έρωτες". Έρωτες καλοί και κακοί. Όταν αισθανόμαστε έρωτα μπορούμε να θυσιάσουμε ακόμα και τη ζωή μας για την Πατρίδα, την Πίστη, την Οικογένεια. Γενικά, ο έρωτας είναι η μεγάλη, η ανεξάντλητη αγάπη και αφοσίωση. Και για κάθε τι για το οποίο αισθανόμαστε έρωτα θα το δούμε να ευδοκιμεί σαν αποτέλεσμα της αδιάκοπης φροντίδας μας. Δυστυχώς,υπάρχουν και κακοί έρωτες, όπως αυτός της αχαλίνωτης απόλαυσης της αμαρτίας, του πλούτου, της πολυτέλειας..."
Η ΧΑΡΑ της ΓΙΟΡΤΗΣ στο άρθρο, αφορά αποκλειστικά τον έρωτα χωρίς εισαγωγικά.
..και για όποιον ενδιαφέρεται για την πηγή, όλα αυτά τα γράφει ένας γέρων- όχι δεν είναι αυτός του τρελλογιάννη- που τα άσπρα του μαλλιά και τα χρυσά του μάτια, κυρίως όμως το χαμόγελό του, προδίδουν το μυστικό της ΕΥΤΥΧΙΑΣ του : αιώνια ερωτευμένος με τη ζωή..

Ανώνυμος είπε.....και πίστεψε με, κύριε Κυπριανέ, στον ίδιο τον τιτανικό αν ήταν μέσα την ώρα που βούλιαζε, θα εξακολουθούσε να έχει την ίδια ιλαρότητα στο πρόσωπό-όπως κι άλλοι του είδους του-παίζοντας μουσική στη φυσαρμόνικά του, την ώρα που άλλοι θερμόαιμοι χριστιανοί-όπως κι άλλοι του είδους τους- θα προσπαθούσαν με κάθε μέσο να σώσουν το τομάρι τους με την τραγικότητα να διαγράφεται στα πρόσωπά τους. καληνύκτα σας

Kyprianos Christodoulides είπε... «Η ΧΑΡΑ της ΓΙΟΡΤΗΣ στο άρθρο, αφορά αποκλειστικά τον έρωτα χωρίς εισαγωγικά ... και για όποιον ενδιαφέρεται για την πηγή, όλα αυτά τα γράφει ένας γέρων- όχι δεν είναι αυτός του τρελλογιάννη- που τα άσπρα του μαλλιά και τα χρυσά του μάτια, κυρίως όμως το χαμόγελό του, προδίδουν το μυστικό της ΕΥΤΥΧΙΑΣ του : αιώνια ερωτευμένος με τη ζωή..»

 Το έχω γράψει και θα το ξαναγράψω : «Όσοι έζησαν τον πόθο Χριστού, όσοι μίλησαν και έγραψαν για θείο έρωτα, τον γνώρισαν στις ερημιές, σε σκήτες απορρωγότων ορέων. Αυτό ήταν το θέλγητρο της δικής τους απαθούς ερωτικής σχέσης.» ( Βλέπε σχόλια http://opaidagogos.blogspot.gr/2016/02/blog-post_25.html )

Όποιος έχει καθαρή την καρδία, ορά την θεωρία του αγίου Θεού («Μακάριοι οἱ καθαροί τῇ καρδίᾳ ὅτι αὐτοί τόν Θεόν ὄψονται»), βλέπει την αγάπη, και ο άγιος Θεός έμπρακτα ενεργεί και του χαρίζει τον απαθή θείο έρωτα. Θεωρία η αγάπη, πράξη ο έρωτας. Προϋπόθεση, η νήψη, η άσκηση, η ταπείνωση, η εγκατάλειψη του κόσμου, με δυο λόγια η περιτομή της καρδιάς εν πνεύματι ( : 29 ... περιτομὴ καρδίας ἐν πνεύματι, οὐ γράμματι, Ρμ. β΄) .

Να ποιοι έζησαν, πώς έζησαν, και τελικά αξιώθηκαν να μιλήσουν για (θείο) έρωτα, για την απερίγραπτη χαρά της Γιορτής. Άλλη δεν υπάρχει.
Γράφω πάντα τη γνώμη μου . Ίσως και τη γνώμη ενός παραδοσιακού - διασωθέντος από το ναυάγιο του "Τιτανικού".
Καλή Ανάσταση

Η τυφλή αρθρογραφία


Το σχόλιο δεν αφορά το ιστολόγιό σας. Απευθύνεται στην πηγή του δημοσιεύματος 
dimokratianews, 10.04.2017

«Στην Ελλάδα, στην Ευρώπη, στις ΗΠΑ, στο σύνολο του δυτικού κόσμου, επείγει να ακολουθηθεί ο μόνος δρόμος σωτηρίας, αν θέλουμε ειλικρινά να ξεφύγουμε από τον εφιάλτη της επιβολής του ισλαμικού νόμου σε πλανητικό επίπεδο. Μαζί με τις ιδέες της παρακμής πρέπει να ξηλωθούν και από τις σημαντικές θέσεις ευθύνης οι προπαγανδιστές τους. Δολοφονούν τις κοινωνίες, ενώ υποκρίνονται ότι νοιάζονται…»

κχ
Και ποιοί είναι αυτοί οι προπαγανδιστές ; Κάτω από ποιο όνομα στεγάζονται. Μοιάζει το παραπάνω άρθρο με "τυφλό χτύπημα", όπως αυτά που κάνουν οι ισλαμιστές. Οι δράστες όμως έχουν ένα όνομα, κάτω από το οποίο διαπράττουν τα (τυφλά κατ΄ αγνώστων) εγκλήματά τους. Και οι τρομοκράτες ξέρουμε τί όνομα έχουν και ποια η στέγη τους . Είναι το Ισλάμ .

Οι άλλοι που πρέπει να ξηλώθούν, που δολοφονούν κοινωνίες, όνομα δεν έχουν ; Ή μήπως είναι αρκετή η γενικολογία του "δυτικού κόσμου" ; Ποιοι κυβερνούν αυτόν τον "δυτικό κόσμο" ; Δεν είναι οι Σιωνιστές και η συναφής ιδεολογία τους ; Γιατί το αποσιωπά ο αρθρογράφος ;

Το σχόλιο, βέβαια, δεν θα δημοσιευθεί, όπως πολλά άλλα. Δεν πειράζει, υπάρχει το διδίκτυο για τους μοναχικούς σχολιαστές. Κάτι είναι κι αυτό.

Το προφίλ της νέας μας πνευματικότητας


Για το νεορθόδοξο ιστολόγιο "Τρελογιάννης" το σχόλιο . Ειδικά σε αυτό : « Από τότε που πάψαμε να "μετράμε την ποιότητα της ζωής με την χαρά της Γιορτής…" »

Σχόλιο Κυπριανός Χ.
Γιατί δεν μας λέτε τίνος λόγια είναι τα εντός εισαγωγικών ( « ... » ) και ακόμη, γιατί δεν προσδιορίζετε ποιά είναι αυτή «η χαρά της Γιορτής» ; Θα μας το πείτε ή να το γράψω εγώ ; Να γράψω ότι η "χαρά της γιορτής" είναι ο προτεινόμενος σεξουαλικός έρωτας - ευσεβώς λεγόμενος και "μανικός" - με εναλλασσόμενους συντρόφους λες και είναι κοστούμι ;

Όντως θλιβερό ! Τι να γράψεις για την Μεγάλη Εβδομάδα όταν η ζωή σου πνίγεται σε μια μικρή πεζότητα. Πώς να προσεγγίσεις τα Μεγάλα όταν νιώθεις τόσο μικρός; Πώς να μιλήσεις για την όντως χαρά, όταν αυτή, η δική σου, είναι τόσο βραχείας διάρκειας και με προφυλάξεις ;

Αυτοί που φιλοτέχνησαν το προφίλ της νέας μας πνευματικότητας, που σήκωσαν το Σταυρό της αγάπης, έπεσαν μέσα στο λάκκο του έρωτα που άνοιξαν . Έπαιξαν και έχασαν . Σήμανε η ώρα να τους ξεχάσουμε .

Κυριακή, 9 Απριλίου 2017

Λάμπρυνόν μου την στολήν της ψυχής, Φωτοδότα, και σώσον με

Στο ιστολόγιο "Αντέχουμε ..." διάβασα μια ανάλυση για το τροπάριο του Νυμφίου. Ειδικότερα, «Τον νυμφώνα Σου βλέπω, Σωτήρ μου, κεκοσμημένον, και ένδυμα ουκ έχω, ίνα εισέλθω εν αυτώ. Λάμπρυνόν μου την στολήν της ψυχής, Φωτοδότα, και σώσον με». Έγραψα ένα σχόλιο που δεν δημοσιεύθηκε, απόρησα και έγραψα ένα δεύτερο . Παραδόξως, η θρησκευτική ορθότης των νεοορθοδόξων δεν με συμπαθεί και δεν γνωρίζω τον ή τους λόγους. Το δεύτερο σχόλιο ήταν :



Μήπως μπορείτε να μου πείτε τί το ανάρμοστο ή έστω θεολογικά άτοπο βρήκατε στο σχόλιο του γράφοντος και δεν το δημοσιεύσατε ; Σας έγραψα ότι "η στολή της ψυχής", που ζητά ο ψαλμωδός ή υμνογράφος στο γνωστό τροπάριο : " ... Λάμπρυνόν μου την στολήν της ψυχής, Φωτοδότα, και σώσον με", είναι το χοϊκό (και έκπτωτο) σώμα μας με την χοϊκή ( και αμαυρωθείσα ) ψυχή. Αυτό ζητά να λαμπρυνθεί, να γίνει αγιοπνευματικό, να γίνει πνευματοφόρο, καθώς ήταν ψυχή τε και σώματι πρό της πτώσεως . Συνεπικουρεί προς τούτο και ο απ. Παύλος με το "καὶ καθὼς ἐφορέσαμεν τὴν εἰκόνα τοῦ χοϊκοῦ, φορέσωμεν καὶ τὴν εἰκόνα τοῦ ἐπουρανίου." (1Κρ. ιε΄ 49).
Ποιο το άτοπο ή ασεβές ; Αν ο αρθρογράφος Θ. Ι. Ρηγινιώτης διαφωνεί, ας με διορθώσει ή ας μου δώσει να καταλάβω καλύτερα, εγώ και άλλοι, αυτό που εκείνος έγραψε : «Εδώ λοιπόν ο ποιητής του τροπαρίου παρακαλεί το Χριστό να τον βοηθήσει να γίνει λαμπερή η ψυχή του, να τη «φορέσει» (ως το καταλληλότερο ένδυμα) και να μπορέσει να μπει στο γλέντι του γάμου, δηλ. στον παράδεισο.».

Ποιο είναι αυτό το ένδυμα ψυχής, που καλούμαστε να φορέσουμε πάνω στην ψυχή που μας δόθηκε και όλοι έχουμε ; Δεν είναι το σώμα μας ; Δεν αφθαρτίζει η Ανάσταση του Κυρίου τα χοϊκά, θνητά και φθαρτά, σώματά μας ;

Ησαΐας, Κεφάλαιο 26


Τῌ ἡμέρᾳ ἐκείνῃ ᾄσονται τὸ ᾆσμα τοῦτο ἐπὶ γῆς ᾿Ιούδα· ἰδοὺ πόλις ἰσχυρά, καὶ σωτήριον ἡμῶν θήσει τεῖχος καὶ περίτειχος. 2 ἀνοίξατε πύλας, εἰσελθέτω λαὸς φυλάσσων δικαιοσύνην καὶ φυλάσσων ἀλήθειαν, 3 ἀντιλαμβανόμενος ἀληθείας καὶ φυλάσσων εἰρήνην. ὅτι ἐπὶ σοὶ ἐλπίδι 4 ἤλπισαν, Κύριε, ἕως τοῦ αἰῶνος, ὁ Θεὸς ὁ μέγας, ὁ αἰώνιος, 5 ὃς ταπεινώσας κατήγαγες τοὺς ἐνοικοῦντας ἐν ὑψηλοῖς· πόλεις ὀχυρὰς καταβαλεῖς καὶ κατάξεις ἕως ἐδάφους, 6 καὶ πατήσουσιν αὐτοὺς πόδες πρᾳέων καὶ ταπεινῶν. 7 ὁδὸς εὐσεβῶν εὐθεῖα ἐγένετο, καὶ παρεσκευασμένη ἡ ὁδὸς τῶν εὐσεβῶν. 8 ἡ γὰρ ὁδὸς Κυρίου κρίσις· ἠλπίσαμεν ἐπὶ τῷ ὀνόματί σου καὶ ἐπὶ τῇ μνείᾳ, 9 ᾗ ἐπιθυμεῖ ἡ ψυχὴ ἡμῶν. ἐκ νυκτὸς ὀρθρίζει τὸ πνεῦμα μου πρός σε, ὁ Θεός, διότι φῶς τὰ προστάγματά σου ἐπὶ τῆς γῆς. δικαιοσύνην μάθετε, οἱ ἐνοικοῦντες ἐπὶ τῆς γῆς. 10 πέπαυται γὰρ ὁ ἀσεβής· πᾶς ὃς οὐ μὴ μάθῃ δικαιοσύνην ἐπὶ τῆς γῆς, ἀλήθειαν οὐ μὴ ποιήσει· ἀρθήτω ὁ ἀσεβής, ἵνα μὴ ἴδῃ τὴν δόξαν Κυρίου. 11 Κύριε, ὑψηλός σου ὁ βραχίων, καὶ οὐκ ᾔδεισαν, γνόντες δὲ αἰσχυνθήσονται. ζῆλος λήψεται λαὸν ἀπαίδευτον, καὶ νῦν πῦρ τοὺς ὑπεναντίους ἔδεται. 12 Κύριε ὁ Θεὸς ἡμῶν, εἰρήνην δὸς ἡμῖν, πάντα γὰρ ἀπέδωκας ἡμῖν. 13 Κύριε ὁ Θεὸς ἡμῶν, κτῆσαι ἡμᾶς, Κύριε, ἐκτός σου ἄλλον οὐκ οἴδαμεν, τὸ ὄνομά σου ὀνομάζομεν. 14 οἱ δὲ νεκροὶ ζωὴν οὐ μὴ ἴδωσιν, οὐδὲ ἰατροὶ οὐ μὴ ἀναστήσουσι· διὰ τοῦτο ἐπήγαγες καὶ ἀπώλεσας καὶ ᾖρας πᾶν ἄρσεν αὐτῶν. 15 πρόσθες αὐτοῖς κακά, Κύριε, πρόσθες κακὰ τοῖς ἐνδόξοις τῆς γῆς. 16 Κύριε, ἐν θλίψει ἐμνήσθην σου, ἐν θλίψει μικρᾷ ἡ παιδεία σου ἡμῖν. 17 καὶ ὡς ἡ ὠδίνουσα ἐγγίζει τοῦ τεκεῖν καὶ ἐπὶ τῇ ὠδῖνι αὐτῆς ἐκέκραξεν, οὕτως ἐγενήθημεν τῷ ἀγαπητῷ σου διὰ τὸν φόβον σου, Κύριε. 18 ἐν γαστρὶ ἐλάβομεν καὶ ὠδινήσαμεν καὶ ἐτέκομεν· πνεῦμα σωτηρίας σου ἐποιήσαμεν ἐπὶ τῆς γῆς, οὐ πεσούμεθα, ἀλλὰ πεσοῦνται πάντες οἱ ἐνοικοῦντες ἐπὶ τῆς γῆς. 19 ἀναστήσονται οἱ νεκροί, καὶ ἐγερθήσονται οἱ ἐν τοῖς μνημείοις, καὶ εὐφρανθήσονται οἱ ἐν τῇ γῇ· ἡ γὰρ δρόσος ἡ παρὰ σοῦ ἴαμα αὐτοῖς ἐστιν, ἡ δὲ γῆ τῶν ἀσεβῶν πεσεῖται. 20 βάδιζε, λαός μου, εἴσελθε εἰς τὰ ταμιεῖά σου, ἀπόκλεισον τὴν θύραν σου, ἀποκρύβηθι μικρὸν ὅσον ὅσον, ἕως ἂν παρέλθῃ ἡ ὀργὴ Κυρίου· 21 ἰδοὺ γὰρ Κύριος ἀπὸ τοῦ ἁγίου ἐπάγει τὴν ὀργὴν ἐπὶ τοὺς ἐνοικοῦντας ἐπὶ τῆς γῆς, καὶ ἀνακαλύψει ἡ γῆ τὸ αἷμα αὐτῆς καὶ οὐ κατακαλύψει τοὺς ἀνῃρημένους ἐπ᾿ αὐτῆς.


Σχόλιο

Άραγε, οι της σεπτής και επίσημης κρατικής Εκκλησίας, του «ανήκομεν εις την Δύσιν», αυτό το Κεφάλαιο το έχουν μελετήσει ; «10 πέπαυται γὰρ ὁ ἀσεβής· πᾶς ὃς οὐ μὴ μάθῃ δικαιοσύνην ἐπὶ τῆς γῆς, ἀλήθειαν οὐ μὴ ποιήσει· ἀρθήτω ὁ ἀσεβής, ἵνα μὴ ἴδῃ τὴν δόξαν Κυρίου.» . Αυτό το πρόσεξαν ; Και πώς, σε λίγες μέρες, θα μας πουν «2 ἀνοίξατε πύλας, εἰσελθέτω λαὸς φυλάσσων δικαιοσύνην καὶ φυλάσσων ἀλήθειαν» ;

«7 ὁδὸς εὐσεβῶν εὐθεῖα ἐγένετο, καὶ παρεσκευασμένη ἡ ὁδὸς τῶν εὐσεβῶν.». Και αυτό πώς το εξηγούν ; Με το να βγάζουν από πάνω τους το Σταυρό και να πηγαίνουν σαν επισκέπτες στους λαθροπρόσφυγες, προκειμένου να μη τους θίξουν την ευσέβειά τους στο Ισλάμ, και να τους κάνουν μνημόσυνα ; Επειδή θέλουν να δείξουν σε όλους, ότι σέβονται όλες τις θρησκείες ; Τους το ζήτησε κανείς ; Αν ναι, να μας πουν ποιοι είναι αυτοί ; Ή μήπως τους το ζήτησε ο Κύριος ;

Είμαι περίεργος, τί απάντηση θα έδιναν, αν ένας σύγχρονος νομικός, όπως εκείνος που αναφέρεται στη σχετική Ευαγγελική περικοπή, τους ρωτούσε : "Διδάσκαλοι, τί ποιήσας ζωὴν αἰώνιον κληρονομήσω;", τί θα του απαντούσαν ; Την απάντηση που έδωσε ο Κύριος ή μήπως αυτή που μας γράφει στην Α΄ Καθολική Επιστολή ο Ευαγγελιστής Ιωάννης :

«2 ἐν τούτῳ γινώσκετε τὸ πνεῦμα τοῦ Θεοῦ· πᾶν πνεῦμα ὃ ὁμολογεῖ Ἰησοῦν Χριστὸν ἐν σαρκὶ ἐληλυθότα, ἐκ τοῦ Θεοῦ ἐστι· 3 καὶ πᾶν πνεῦμα ὃ μὴ ὁμολογεῖ τὸν Ἰησοῦν Χριστὸν ἐν σαρκὶ ἐληλυθότα, ἐκ τοῦ Θεοῦ οὐκ ἔστι· καὶ τοῦτό ἐστι τὸ τοῦ ἀντιχρίστου, ὃ ἀκηκόατε ὅτι ἔρχεται, καὶ νῦν ἐν τῷ κόσμῳ ἐστὶν ἤδη.» (δ΄) ;

Μεγαλύτερη εντολή από την ομολογία αυτή ( : Ἰησοῦν Χριστὸν ἐν σαρκὶ ἐληλυθότα ) υπάρχει ; Αυτονόητο, ότι δεν αναιρείται η απάντηση του Κυρίου προς τον δόλιο νομικό, όπως επίσης, ότι πολλοί αντίχριστοι προφασίζονται την ομολογία αυτή προς εφαρμογή των καταχθόνιων σχεδίων τους. Κατ΄ αυτούς η συμπαντική οντότης είναι η πηγή της αγάπη ! Η ανυπόστατη και απρόσωπη αγάπη, όπως και η οντότητα ( τι είδους οντότητα ; ) του Σύμπαντος .
... ... ...
«20 βάδιζε, λαός μου, εἴσελθε εἰς τὰ ταμιεῖά σου, ἀπόκλεισον τὴν θύραν σου, ἀποκρύβηθι μικρὸν ὅσον ὅσον, ἕως ἂν παρέλθῃ ἡ ὀργὴ Κυρίου·». Αμήν .

Σάββατο, 8 Απριλίου 2017

Απάντηση του Π/πρεσβύτερου Ν. Μανώλη σε σχόλιο - όχι του γράφοντος - σχετικό με το άρθρο (katihisis blogspot) « Προτείνουμε και την κανονική οικονομία για να αποφύγουμε τους παραλογισμούς»


- mike r, 8 Απριλίου 2017 - 1:24 π.μ.
....έστω και αν για κάποιους λόγους δεν έχουν κόψει το μνημόσυνο των αιρετιζόντων,.... Θα μπορούσε κάποιος να μου πεί 1-2 λόγους παρακαλώ ? Ειλικρινώς, θα με βοηθήσει.

- Πρωτοπρεσβύτερος Νικόλαος Μανώλης, 8 Απριλίου 2017 - 8:25 π.μ.
Ο κυριότερος λόγος που μπορεί να υπάρχει είναι πως ίσως δεν ήρθε ακόμη Η Χάρις να πληροφορήσει την ιερατική του συνείδηση να επιλέξει ελεύθερα και αβίαστα τη διακοπή μνημοσύνου. Γιατί οι περισσότεροι νομίζουμε πως η απόφαση αυτήν είναι καθαρά και μόνο του ιδίου. Και είμαστε πάρα πολύ αυστηροί με όσους ακόμα δεν ετόλμησαν... Είμαστε έτσι γιατί δεν πιστεύουμε στην Ενέργεια του Θεού!

- Κυπριανός Χριστοδουλίδης (αδημοσίευτο, όπως και τα προηγούμενα)
Σχόλιο
... και συμπληρώνω αυτό που παραλείπει να γράψει ο π. Ν. Μανώλης. Δηλαδή, η Χάρις (σημ ενέργεια του Θεού) δεν μας έχει επισκεφθεί επειδή - πιστεύει (!) ο π. Ν. Μανώλης - πως (αυτό) ξεκινά από μια θεώρηση εγωιστική, φανατική και ιδιαζόντως ρατσιστική - με αποτέλεσμα (αυτό δικό μου) να γινόμαστε οι "ταλιμπάν" της Ορθοδοξίας, άλλως και "ζηλωτές χωρίς επίγνωση". Κάνει όμως λάθος και εδώ ο π. Ν. Μανώλης. Διότι η Χάρις μας επισκέπτεται όταν έχουμε ορθή την θεωρία Χριστού, οπότε εμπράκτως, και κατά το "πράξις θεωρίας επίβασις", τα έργα μας αποδεικνύονται αληθή και πληρέστατα εν Αγίω Πνεύματι. Όχι επαμφοτερίζοντα και αντιφάσκοντα, όπως συμβαίνει με όσους προσπαθούν να συμβιβάσουν τα ασυμβίβαστα λόγω (τί άλλο;) σχέσεων με αιρετικούς και αλλόθρησκους.
Δυστυχώς, αυτό δεν το απέφυγε η ομάς υπό τον π. Θεόδωρο Ζήση, η οποία προτίμησε την οικονομία σε βάρος της ακριβείας, φευ, για να προφυλάξει το ορθόδοξο (ποιο ορθόδοξο;) σώμα της Εκκλησίας. Αυτό όμως, η διάβρωση του εκκλησιαστικού σώματος, γίνεται εδώ και πολλά χρόνια και, να, πού καταντήσαμε : Στο Κολυμβάριο Κρήτης ! Δηλαδή, εκεί όπου θεσμικά δεχθήκαμε την καταβύθιση της Εκκλησίας στη δίνη του κυκλώνα των οικουμενιστών. Πάντως, ευτυχώς που υπάρχει και ο άγιος Ιωάννης ο Χρυσόστομος και μας δίνει κουράγιο να συνεχίσουμε τον αγώνα, χωρίς να περιμένουμε να πιστέψουμε μετά θάνατον «στην Ενέργεια του Θεού» (sic).

Υστερόγραφο
1) Στα προηγούμενα σχόλια που δεν δημοσιεύσατε (δεν με πειράζει) εκ παραδρομής γράφω λάθος το όνομα του Π/πρεσβυτέρου Ν. Μανώλη. Έγραψα Μ. Μανώλης και του ζητώ συγγνώμη.

2) Είναι προφανές ότι δεν επιθυμείτε να συζητήσετε, έχοντας απέναντί σας ανθρώπους χωρίς τα απαραίτητα, όπως τα δικά σας, επιστημονικά διαπιστευτήρια : πανεπιστημιακούς τίτλους, συγγραφικό έργο και πολλά όμοια. Πάντως, αξίζει να θυμόσαστε αυτό που συχνά επικαλείστε : Ό,τι ο θεματοφύλαξ της πίστεως (θρησκείας) είναι ο άνευ πανεπιστημιακών τίτλων λαός του Θεού, κατά πως διαβάζουμε ότι, «παρ’ ἡμῖν οὔτε Πατριάρχαι οὔτε Σύνοδοι ἐδυνήθησάν ποτέ εἰσαγαγεῖν νέα, διότι ὁ ὑπερασπιστής τῆς θρησκείας ἐστίν αὐτό τό σῶμα τῆς Ἐκκλησίας, ἤτοι αὐτός ὁ λαός, ὅστις ἐθέλει τό θρήσκευμα αὐτοῦ αἰωνίως ἀμετάβλητον καί ὁμοειδές τῶ τῶν Πατέρων αὐτοῦ» (Ν. Καρμίρη, «Τά δογματικά καί Συμβολικά Μνημεῖα τῆς Ὀρθοδόξου Καθολικῆς Ἐκκλησίας», τ. ΙΙ, Graz-Austria 1968, σ. 920.).
Kαι τελευταίο, να θυμόσαστε τί είχε πει ο Φήστος στον Απ. Παύλο. Την θέση του Φήστου την έχετε πάρει εσείς : « 24 Ταῦτα δὲ αὐτοῦ ἀπολογουμένου ὁ Φῆστος μεγάλῃ τῇ φωνῇ ἔφη· Μαίνῃ, Παῦλε· τὰ πολλά σε γράμματα εἰς μανίαν περιτρέπει.» (Πρ. κς΄).

Παρασκευή, 7 Απριλίου 2017

Για να μην τρελαθούμε


Πρωτοπρ. Νικόλαος Μανώλης, Προτείνουμε και την κανονική οικονομία για να αποφύγουμε τους παραλογισμούς

Το κείμενο της αρχικής συμφωνίας με τους αγιορείτες πατέρες (πριν κάνουν τη γνωστή κωλοτούμπα) που παραθέτω στη συνέχεια, τα λέει όλα... Αυτήν είναι η θέση μας, για να αποφύγουμε την άτοπη “λύση” - ουτοπία, να πούμε στους 20.000 πιστούς που έχουμε στο πετραχείλι μας ή μας ακολουθούν και είναι ακροατές των Ομιλιών μας (του π. Θεοδώρου Ζήση, του π. Φωτίου Βεζύνια και του γράφοντος, που έχουμε διακόψει το μνημόσυνο), να εκκλησιάζονται σε σπίτια και αγρούς. Να λέμε δηλαδή να κάνουν Ανάσταση, το “δεύτε λάβετε Φως” στο κελί τους, μόνοι τους! (Αυτό ακούστηκε στους διαδρόμους κατά την ημερίδα, από ρασοφόρους “εμπνεόμενους αγιοπνευματικά” συμβουλεύοντας διάφορους· τους παρότρυναν επίσης ως πιο ευλογημένη λύση να μην κοινωνήσουν το Πάσχα αν δεν βρουν Εκκλησίες στις οποίες δεν μνημονεύονται οι επίσκοποι!!!) Είναι αδύνατον σε αυτήν την συγκυρία να εφαρμοστεί η ακρίβεια του κανόνα από όλους τους πιστούς. Οι αγιορείτες αλλά και αρκετοί λαϊκοί, μπορούν εύκολα να τηρήσουν την ακρίβεια και να κάνουν αυτό που είναι το άριστο και επαινούμενο και που ενδεχομένως πράττω κι εγώ. Για τον περισσότερο λαό, είναι αδύνατον. Γιατί αν προσθέσουμε τα πνευματικά παιδιά και άλλων ιερέων που προέβησαν σε διακοπή μνημοσύνου αλλά και πλήθος άλλου πιστού λαού... θα έχουμε ένα τεράστιο αριθμό. Θα τους απαγορέψουμε να εκκλησιάζονται; Θα τους προτείνουμε την ακοινωνησία; Έλεος με τους παραλογισμούς... Η ιεροκανονική πρόταση της οικονομίας, σε αυτήν την φάση, θα βοηθήσει πάρα πολύ στο να αδειάσουν οι Ναοί των οικουμενιστών ιερέων και επισκόπων από πιστούς και να πλημμυρίσουν από εκκλησίασμα οι Ναοί των παραδοσιακών ιερέων. Αυτό θα βοηθήσει τους ιερείς αυτούς που θα εισπράξουν την προτίμηση του λαού ως ανταμοιβή για την παραδοσιακή τους γραμμή, να επιλέξουν τη διακοπή μνημοσύνου γρηγορότερα. Η αναγκαστική επιβολή του δρόμου της ακρίβειας στην σημερινή συγκυρία, επαναλαμβάνω, οδηγεί σε ατραπούς επικίνδυνους. Πιστεύω πως ξεκινά από μια θεώρηση εγωιστική, φανατική και ιδιαζόντως ρατσιστική. Με τα αφτιά μου άκουσα ρασοφόρο, δεν τον ονομάζω, υποτίθεται παραδοσιακό και αποτειχισμένο, να λέει πως πρέπει να φροντίσουμε τους ζηλωτές πιστούς γιατί όλοι οι άλλοι έχουν χαμένο το παιχνίδι!!! Είναι απόδειξη της έλλειψης ποιμαντικής μέριμνας γιατί ο συγκεκριμένος πατήρ δεν έχει ποίμνιο. Διαβάστε και απαντήστε, αν έχετε τις γνώσεις, πού είναι το αντικανονικό λάθος! Σημειωτέον ότι σε αυτήν την λύση συμφωνούν και ο γέροντας Γαβριήλ και πολύ άλλοι κελιώτες αγιορείτες μοναχοί. Είναι η θέση επίσης και των Ορθοδόξων πιστών της Μολδαβίας και της Ρουμανίας. Σε αυτό συμφώνησαν και οι αγιορείτες πατέρες που διοργάνωσαν την Ημερίδα, πριν κάνουν την κωλοτούμπα. Αυτό που παραθέτω στη συνέχεια, ήταν η τελευταία παράγραφος του συμφωνηθέντος ψηφίσματος της Ημερίδος. Αλλά ο πειρασμός έκανε τη δουλειά του... "Συνιστάται στους πιστούς να αποφεύγουν να εκκλησιάζονται όπου λειτουργούν ή μνημονεύονται φανεροί αιρετικοί οικουμενιστές επίσκοποι και ιερείς. Να προτιμούν να πηγαίνουν εκεί που λειτουργούν ορθόδοξοι στο φρόνιμα επίσκοποι και ιερείς, έστω και αν για κάποιους λόγους δεν έχουν κόψει το μνημόσυνο των αιρετιζόντων, και αυτό κατ' οικονομίαν. Το άριστο και επαινούμενο κατά την κανονική ακρίβεια είναι να εκκλησιάζονται εκεί που δεν μνημονεύονται οι αιρετίζοντες, εκεί δηλαδή που οι ιερείς έχουν προχωρήσει σε διακοπή μνημοσύνου".

Το σχόλιο στα ανωτέρω και ειδικότερα :
π. Θεόδωρος Ζήσης και οι συν αυτώ π. Ν. Μανώλης και Φ. Βεζύνιας :  
«Είναι αδύνατον σε αυτήν την συγκυρία να εφαρμοστεί η ακρίβεια του κανόνα από όλους τους πιστούς. Οι αγιορείτες αλλά και αρκετοί λαϊκοί, μπορούν εύκολα να τηρήσουν την ακρίβεια και να κάνουν αυτό που είναι το άριστο και επαινούμενο και που ενδεχομένως πράττω κι εγώ. Για τον περισσότερο λαό, είναι αδύνατον. (...) Θα τους προτείνουμε την ακοινωνησία; Έλεος με τους παραλογισμούς (...) Η αναγκαστική επιβολή του δρόμου της ακρίβειας στην σημερινή συγκυρία, επαναλαμβάνω, οδηγεί σε ατραπούς επικίνδυνους. Πιστεύω πως ξεκινά από μια θεώρηση εγωιστική, φανατική και ιδιαζόντως ρατσιστική.(...). Διαβάστε και απαντήστε (σ.σ. ακολουθεί απόσπασμα του συμφωνηθέντος ψηφίσματος της Ημερίδος στη Μολδαβία) αν έχετε τις γνώσεις, πού είναι το αντικανονικό λάθος! Σημειωτέον ότι σε αυτήν την λύση συμφωνούν και ο γέροντας Γαβριήλ και πολύ άλλοι κελιώτες αγιορείτες μοναχοί. Είναι η θέση επίσης και των Ορθοδόξων πιστών της Μολδαβίας και της Ρουμανίας. Σε αυτό συμφώνησαν και οι αγιορείτες πατέρες που διοργάνωσαν την Ημερίδα, πριν κάνουν την κωλοτούμπα. »

Επί τούτοις :

«Κρείττων γάρ ἐπαινετός πόλεμος, εἰρήνης χωριζούσης Θεοῦ»
Ο πόλεμος που καλούμαστε να δώσουμε δεν είναι με σπαθιά, μαχαίρια, τουφέκια ή κάτι άλλο. Το σημειώνω αυτό, επειδή με τους χαρακτηρισμούς που δίνουν, αυτοί που βλέπουμε στη φωτογραφία, κάποιος αδαής μπορεί να βρει δικαιολογημένα τα γραφόμενα ( : Πιστεύω πως ξεκινά από μια θεώρηση εγωιστική, φανατική και ιδιαζόντως ρατσιστική ) και απευθυνόμενα προς τους αγιορείτες πατέρες, που ζητούσαν την εφαρμογή της ακριβείας. Φαίνεται, οι ίδιοι υπερπήδησαν την παγίδα της αγαπολογίας, για να βρεθούν άνετα στον δρόμο της ειρηνολογίας.

Και ας πάμε στα άλλα
Η «σημερινή συγκυρία» είναι αυτό που λέει ο απλός λαός : "Ο κόμπος έφτασε στο χτένι". Δεν αρκούν  όλα αυτά τα χρόνια του "αχρικαιρισμού" ; Θέλουμε και άλλα ; Δεν καταλαβαίνουν ότι αυτό είναι το ζητούμενο των οικουμενιστών ; Που για να το πώ πάλι λαϊκά, δεν διαφέρει από το "και με τον αστυφύλαξ και με τον χωροφύλαξ". Πόσο επικίνδυνη θα γίνει η πλήρης απομάκρυνση των πιστών από τις εκκλησιές, όπου μνημονεύονται οι αμνημόνευτοι; Χειρότερη από την σημερινή δεν το νομίζω. Χειρότερη θα γίνει με την τακτική του δυο πόδια στο ένα υπόδημα των οικουμενιστών, που πάνε να μας φορέσουν.

Παρένθεση, δίνω με τα ανωτέρω την εξήγηση σε αυτά που έγραψα στο αρχικό σχόλιο. Δεν γνωρίζω αν δημοσιευθεί. (*)

Και παρακάτω, διερωτάται ο π. Θεόδωρος και οι συν αυτώ, αν θα πρέπει να προτείνουν στους πιστούς την ακοινωνησία, ζητώντας από τον Θεό να ελεήσει τους παραλογιζομένους (σ.σ. της ακοινωνησίας και) της ακριβείας. Μάλλον, φαίνεται πως ξέχασαν το «2Κρ. α΄7, εἰδότες ὅτι ὥσπερ κοινωνοί ἐστε τῶν παθημάτων, οὕτω καὶ (...) τίς γὰρ μετοχὴ δικαιοσύνῃ καὶ ἀνομίᾳ; τίς δὲ κοινωνία φωτὶ πρὸς σκότος;» και το «2Κρ. ς΄15, τίς δὲ συμφώνησις Χριστῷ πρὸς Βελίαλ; ἢ τίς μερὶς πιστῷ μετὰ ἀπίστου;». Αυτά έπρεπε να θέσουν υπόψη των πιστών.΄Οχι «να προτιμούν να πηγαίνουν εκεί που λειτουργούν ορθόδοξοι στο φρόνιμα επίσκοποι και ιερείς, έστω και αν για κάποιους λόγους δεν έχουν κόψει το μνημόσυνο των αιρετιζόντων, και αυτό κατ' οικονομίαν.», όπως γράφει το άρθρο. Δεν  φθάνουν τόσα χρόνια οικονομίας; Θέλουν και άλλα; Περιμένουν κάτι να αλλάξει, όταν οι πιστοί δεν γνωρίζουν καλά καλά να πουν το "Πιστεύω"; Κι αν δεν το γνωρίζουν, ποιος και ποιοί ευθύνονται; Οι πιστοί ή οι άλλοι, που εδώ και χρόνια τους άφηναν ακατήχητους ως προς το Δόγμα της Εκκλησίας τους;

Βέβαια, προς αποφυγή παρεξηγήσεων, διαβάζουμε στο τέλος ότι « Το άριστο και επαινούμενο κατά την κανονική ακρίβεια είναι να εκκλησιάζονται εκεί που δεν μνημονεύονται οι αιρετίζοντες, εκεί δηλαδή που οι ιερείς έχουν προχωρήσει σε διακοπή μνημοσύνου». Τούτο όμως ανατρέπεται από τα όσα προηγουμένως ( : περί παραλογισμών, εγωισμών, φανατισμών και επικινδυνότητας) έχουν πει.

Τελικά, διερωτάται ο αναγνώστης, αν στέκει καλά ή αν έχει χαμένα τα λογικά του, διαβάζοντας το άρθρο αυτό, που ως φαίνεται προσυπογράφουν οι πατέρες Θ. Ζήσης, Ν. Μανώλης και Φ. Βεζύνιας. Και τέλος, ο αναγνώστης προβληματίζεται αν καλείται αυτός να κάνει "κωλοτούμπα", επειδή άλλοι του δίνουν το παράδειγμα.

(*) Έθεσα το ερώτημα, αν ζητούμενο της ομάδας (π.Θ. Ζήσης, π.Ν. Μανώλης και π.Φ. Βεζύνιας) είναι αν θέλουν όντως πιστούς ή απλώς ένα "μπουλούκι", που θα γεμίζει τις εκκλησιές "κάθε Κυριακή, γιορτή και σχόλη".

Τετάρτη, 5 Απριλίου 2017

Οικονομία πίστεως κατά ακριβείας πίστεως.


Πρωτοπρ. Θεόδωρος Ζήσης, Ο Λόγος που δεν συμμετείχαμε στην Διορθόδοξη Επιστημονική Ημερίδα [ΒΙΝΤΕΟ 2017] . Ομιλία του π. Θεοδώρου Ζήση που εκφωνήθηκε την Κυριακή 5-04-2017 με την συμμετοχή των Πρωτοπρεσβυτέρων: Νικολάου Μανώλη, Φωτίου Βεζύνια, Αγγέλου Αγγελακοπούλου και Ματθαίου Βουλκανέσκου.

Σχόλιο
Θα ήθελα να υποβάλλω δυο ερωτήσεις προς τον π. Θεόδωρο Ζήση και τους συνομιλητές του - παράλληλα συνδιοργανωτές, αλλά τελικά αποχωρήσαντες από την ημερίδα καταδίκης του Οικουμενισμού - σχετικά με την προτίμησή τους να εφαρμόσουν την οικονομία και όχι την ακρίβεια, όπως ζητούσαν οι κυρίως υπεύθυνοι της ημερίδας, Αγιορείτες Μοναχοί.

Το πρώτο ερώτημα είναι :
Οι διαφωνήσαντες πατέρες τί τελικά εφήρμοσαν με την στάση τους ; Την ακρίβεια ή την οικονομία; Αν εφήρμοζαν την οικονομία, το λιγότερο που θα είχαν να κάνουν θα ήταν να παρευρεθούν στην ημερίδα, χωρίς να λάβουν το λόγο. Όμως, αυτοί προτίμησαν την ακρίβεια και δεν παρουσιάστηκαν. Μας έδωσαν τις περί οικονομίας και ακριβείας διευκρινίσεις στο βίντεο που ακούσαμε. Η οικονομία πίστεως υπέταξε την ακρίβεια πίστεως.

Και πάμε τώρα στο δεύτερο και σημαντικότερο ερώτημα.
Όπως είναι γνωστό σήμερα έχουμε τις μεταμοσχεύσεις και την δωρεά οργάνων. Ας μας απαντήσει ο π. Θεόδωρος Ζήσης και οι παρευρισκόμενοι, ποια στάση ή θέση οφείλουν να κρατήσουν και να εφαρμόσουν οι πιστοί, βεβαίως, κατόπιν των οδηγιών που θα λάβουν από τους ποιμένες τους : Θα εφαρμόσουν την οικονομία ή την ακρίβεια ;

Και τελευταίο, ως υστερόγραφο, το εξής. Αν η οικονομία δεν αποβλέπει στην ακρίβεια, δηλαδή στη γνώση και τελικά στην επίγνωση αυτών, τα οποία καλείται ο ευσεβής λαός, και σώμα της Εκκλησίας, να πιστεύσει, μάλλον κακό ή καλό προκύπτει. Ο οικουμενισμός και οι οικουμενιστές ελάχιστα ενδιαφέρονται για τους πιστούς. Οφείλουν να ακολουθούν ό,τι τους λέει ο πρώτος και προκαθήμενος Επίσκοπος.

Αυτά σύντομα, επειδή δεν επιθυμώ να γίνω αναλυτικότερος. Θα ήμουν υποχρεωμένος πολλά να γράψω.

Τετάρτη, 22 Μαρτίου 2017

2. Διάλογοι με κατεύθυνση την επανεξέταση των οικουμενικών αποφάσεων του παρελθόντος.




Στο προηγούμενο άρθρο σχετικό με τον π. Λουδοβίκο, ο οποίος σημειωτέον δεν αρνείται την Δυτική καταγωγή του, προερχόμενος όμως από την Ανατολή της Δύσεως, έγραψα ότι : «Ως εκ τούτου, κατά τη γνώμη μου και κατ΄ ανάγκη γενικεύοντας, αυτό που προσπαθεί να μεταδώσει ο π. Λουδοβίκος, δεν είναι μόνο η επανεξέταση των σοφών προγόνων - ούτως ή άλλως έχει απορριφθεί - είναι και η θεολογική επανατοποθέτησή μας ( : νέα αξιολόγηση ) σε σχέση με τους αιρετικούς και αιρεσιάρχες του παρελθόντος.»
Τώρα, σε τούτο το βίντεο που είδατε και ακούσατε, τα πράγματα γίνονται περισσότερο ξεκάθαρα : Ο διάλογος με τη Δύση πρέπει εξάπαντος να συνεχισθεί. Και συνεχίζεται με όλες τις συνέπειες, που προέκυψαν στη συνέχεια ! Ποιες είναι αυτές, δεν χρειάζεται να τις αναφέρω. Δεν αναιρούν επ΄ ουδενί το δόγμα "ανήκομεν εις την Δύσιν", το οποίο έχει τώρα στόχο να ανήκομεν εις τον πλανήτη Γη, κατά το αρχαίο λόγιο «Ἀνδρῶν γὰρ ἐπιφανῶν πᾶσα γῆ τάφος, καὶ οὐ στηλῶν μόνον ἐν τῇ οἰκεία σημαίνει ἐπιγραφή, ἀλλὰ καὶ ἐν τῇ μὴ προσηκούσῃ ἄγραφος μνήμη παρ’ ἑκάστω τῆς γνώμης μᾶλλον ἢ τοῦ ἔργου ἐνδιαιτᾶται».
Από τον "Επιτάφιο Περικλέους", Θουκιδίδου "Πελοποννησιακός Πόλεμος"(2. 43).

Είμαστε όλοι οι Έλληνες επιφανείς και δεν το έχουμε πάρει ακόμη είδηση, μέγας είσαι Κύριε !

Σύμφωνα λοιπόν με το σκεπτικό του π. Λουδοβίκου, πρέπει να αρχίσουμε να διαλεγόμαστε με τους ομοίους, τους ομοιουσιανούς και λοιπούς οπαδούς του Αρείου - είχε πει κι αυτός σοφά πράγματα - με τους οπαδούς του Νεστορίου, του Σεβήρου, του Διοσκόρου, του Αίλουρου και πλήθος άλλων - κι αυτοί θα είχαν γράψεις σοφά θεολογικά γράμματα - για να βρούμε αυτά που μας ενώνουν και να αφήσουμε στην άκρη εκείνα που μας χωρίζουν, καθόσον είναι γνωστό πλέον ότι "οι πατέρες ημών υπήρξαν ατυχή θύματα του αρχεκάκου όφεως και μας κληροδότησαν την διάσπασιν". Γνωστό είναι επίσης ότι όλες οι αρχικές αιρέσεις που συγκλόνισαν στο παρελθόν την Εκκλησία, στεγάζονται στη Δύση, αλλά και εδώ, είχαν δε ως αποτέλεσμα (σημ. δικά μου αυτά) τον Διαφωτισμό, που τόσο εύστοχα ανέλυσε ο π. Λουδοβίκος.

Να περιμένει κανείς κάποιο αποτέλεσμα από τους διαλόγους, μάταιο μου φαίνεται. Πιθανότερο είναι αυτό που είχε πει ο δικός μας ο Ηράκλειτος : «πόλεμος πάντων μὲν πατήρ ἐστι, πάντων δὲ βασιλεύς»(*). Ο πατέρας μας, η συμπαντική οντότητα, θα τα τινάξει όλα στον αέρα και θα κάνουμε μια νέα αρχή, αφού με μια μεγάλη έκρηξη (big bang) έγιναν όλα και η επιστήμη ανακάλυψε τη μέθοδο της προόδου κατόπιν πολέμων. Πώς θα είμαστε σήμερα, αν δεν είχαν προηγηθεί οι δυο παγκόσμιοι πόλεμοι ;

(*) Μάλλον θα πρέπει να γίνει μια διόρθωση στο "πάντων δε βασιλεύς". Δεν σκέφθηκε ο Ηράκλειτος ότι στη θέση του βασιλέως θα τοποθετούντο οι δημοκρατικά εκλεγμένοι κυβερνήτες - βασιλίσκοι.

Τρίτη, 21 Μαρτίου 2017

1. Διάλογοι με κατεύθυνση την επανεξέταση των οικουμενικών αποφάσεων του παρελθόντος.




- π. Νικηφόρος Νάσσος : Ναι, ειναι μεγας θεολογος και χαλκεντερος ο καθηγητης μας π. Νικολαος (ουδεις βεβαια αλαθητος), και δεν με ενδιαφερει αν ασχετοι που δεν μπορουν να τον κατανοησουν, τον επικρινουν !! Η ασχετωσυνη ειναι γνωστη ανα τους αωνες! Επειδη βλεπω εδω στον τοιχο μου οσα γραφονται, αναγκαζομαι, καιτοι αναχωρω για ταξιδι, να γραψω βιαστικα! Να μην αποφαινομαστε επι παντος επιστητου αγαπητοι! Ναι σοφος, σοφωτατος μαλιστα ειναι ο Ωριγενης, αλλα ως μη θεολογος ο σχολιαστής ( ... ) δεν το ξερει και γι αυτο επιτιθεται στον αδελφο (1) (σημ. βλέπε σχόλια κατωτέρω) . Σοφωτατος ηταν, και πρωτος μεγαλος θεολογος της Εκκλησιας, και απο τα συγγραμματα του ο Μ. Βασιλειος και ο αγιος Γρηγοριος ο Θεολογος δανειστηκαν και συνεθεσαν την πρωτη εκεινη Φιλοκαλια. Πρωτος ο Ωριγενης την Παναγια ονομασε Θεοτοκο. Και αλλα πολυ σπουδαια εγραψε ο οντως σοφος, αλλα μετα ναι, οντως εξεπεσε σε αιρεσεις και κατεδικασθη, ευχαριστουμε για την πληροφορια αγαπητε, το ξερουμε αυτο!! Αλλα αυτο δεν του αφαιρει τον τιτλο του σοφου.... Ου παντος λοιπον το θεολογειν.... Θα το καταλαβουμε καποτε;; Και σε οτι αφορα στον δασκαλο μας π. Νικολαο, απευθυνεται σε φοιτητες και κανει προσιτο το λογο του... σας πειραξαν και τα μπουκαλια και τα ποτηρια ; Και τον πυροβολειτε, ωσαν να ειστε ανωτεροι του; Ναι ειναι λιγο φιλοσοφων θεολογος, αλλα αληθινος! Αλαθητος ουδεις... Αυτα τα ολιγα, δεν θα δω τις απαντησεις, διοτι δεν θα εχω προσβαση...

- Κυπριανός Χ.
Στον σημερινό «τόπο συγχύσεως», στην Βαβυλώνα, κάποτε, και σημερινή παγκόσμια πλέον οικουμένη, έρχεται να προστεθεί και ο λόγος (οντολογία) του π. Λουδοβίκου . Είναι η κατ΄ αναλογία πειραματική απόδειξη ( : ανάλυση, επεξήγηση, ερμηνεία ) της "τριαδολογίας" (sic) ή του ομοουσίου, για να είμαι ακριβής, με το ποτήρι και τους δυο αποδέκτες - εν προκειμένω φοιτητές, όπως ανέφερε ο ομιλητής, ένα αγόρι κι ένα κορίτσι, όπου ο πατέρας δίνει την ουσία του στον υιό και στο πνεύμα* αχρόνως μεν, χρονικά δε, όπως μας λέγει ο π. Λουδοβίκος .
Αν αυτό δεν είναι είδός τι απηχήσεως του «ἦν ποτε ὅτε οὐκ ἦν», ας μας το πουν - και με διορθώσουν - οι εγκρατείς της θεολογίας .

Δεν είναι μόνο αυτό, υπάρχουν πολλά ακόμη. Όποιος κατάλαβε, κατάλαβε, αλλά τίποτα δεν κατάλαβε, «Ὅτι ἀκατάληπτον τὸ θεῖον καὶ ὅτι οὐ δεῖ ζητεῖν καὶ περιεργάζεσθαι τὰ μὴ παραδεδομένα ἡμῖν ὑπὸ τῶν ἁγίων προφητῶν καὶ ἀποστόλων καὶ εὐαγγελιστῶν. ». Συμφωνεί δε σε αυτό και το του Απ. Παύλου : « 3 καὶ οἶδα τὸν τοιοῦτον ἄνθρωπον· εἴτε ἐν σώματι εἴτε ἐκτὸς τοῦ σώματος οὐκ οἶδα, ὁ Θεὸς οἶδεν· 4 ὅτι ἡρπάγη εἰς τὸν παράδεισον καὶ ἤκουσεν ἄρρητα ῥήματα, ἃ οὐκ ἐξὸν ἀνθρώπῳ λαλῆσαι. ».

Τέλος, παρότι διαπιστώνει ο π. Λουδοβίκος, ότι "η κριτική σήμερα αφθονεί", είναι κι ο δικός του λόγος, η ομιλία αυτή στο βίντεο, μια κριτική ακόμη, που κάνει το ποτήρι να ξεχειλίσει και το νερό να χύνεται εδώ κι εκεί . Δεν μαζεύεται πιά . Θα ασχοληθώ με αυτά τα άκρως αντιφατικά, συνάμα συγχυτικά, που αναφέρει, όχι όμως εδώ* σε αυτό το σχόλιο. Επιφυλάσσομαι, επειδή πρέπει πολλά να γράψω .

Υστερόγραφο.
Με την απειρία μας, ως προς την κατανόηση των Μυστηρίων της αγίας Εκκλησίας ή γενικότερα της Θεολογίας - λόγω των περιορισμένων σωματοψυχικών μας ικανοτήτων που οι άνθρωποι έχουμε - μόνο μέχρις ενός ορίου δυνάμεθα να πλησιάσουμε . Πέραν των ορίων αυτών η φαντασιακή και "ιδιοστοχαστική" πλάνη είναι δεδομένη . Το χοϊκό ψυχικό σώμα - η εικόνα του - μάς δεσμεύει και είναι τρομερά δύσκολο, όχι όμως ακατόρθωτο, η επουράνιος μεταμόρφωση αυτού σε σώμα πνευματικό : «45 οὕτω καὶ γέγραπται· ἐγένετο ὁ πρῶτος ἄνθρωπος Ἀδὰμ εἰς ψυχὴν ζῶσαν· ὁ ἔσχατος Ἀδὰμ εἰς πνεῦμα ζωοποιοῦν· 46 ἀλλ' οὐ πρῶτον τὸ πνευματικὸν, ἀλλὰ τὸ ψυχικόν, ἔπειτα τὸ πνευματικόν. 47 ὁ πρῶτος ἄνθρωπος ἐκ γῆς χοϊκός, ὁ δεύτερος ἄνθρωπος ὁ Κύριος ἐξ οὐρανοῦ. 48 οἷος ὁ χοϊκός, τοιοῦτοι καὶ οἱ χοϊκοί, καὶ οἷος ὁ ἐπουράνιος, τοιοῦτοι καὶ οἱ ἐπουράνιοι. 49 καὶ καθὼς ἐφορέσαμεν τὴν εἰκόνα τοῦ χοϊκοῦ, φορέσομεν καὶ τὴν εἰκόνα τοῦ ἐπουρανίου.».

Εκχριστιανισμός των Ελλήνων ή μήπως "ελληνοποίηση του χριστιανισμού"

Σεβαστέ και αγαπητέ π. Νικηφόρε,

Αν και έμμεσα από πρόκληση άλλου, νομίζω, απάντησα ως προς το θέμα της αμφιλεγόμενης (για μένα όχι) σοφίας του Ωριγένη . Επιπροσθέτως, τώρα, ότι διαπραγματεύθηκε (ο Ωριγένης) άριστα μερικά θεολογικά θέματα, τα οποία στη συνέχεια έγιναν δεκτά και επ΄ αυτών θεολόγησαν άλλοι μεγάλοι πατέρες της Εκκλησίας, δεν είναι λόγος, ώστε να μπορεί να τον δικαιώσει ως πλήρη στο θεολογικό του έργο . Πλήρεις δεν ήταν και οι (κατά κόσμον) σοφοί μας πρόγονοι, έστω, διότι, αφενός, ο όρος "θεολογία" τους ήταν παντελώς άγνωστος, αφ΄ ετέρου δε, η εποχή που έζησαν ήταν πρό Χριστού . Σε παρένθεση, είναι γνωστό ότι «οι μικροί κάνουν μικρά λάθη - αν θέλετε "αστοχίες" - οι μεγάλοι κάνουν μεγάλα . Και εν προκειμένω, ο διεκδικητής του στεφάνου της καθ΄ ημάς αγιότητας και της πατερικότητας, καλό είναι να θυμάται το «5 ἐὰν δὲ καὶ ἀθλῇ τις, οὐ στεφανοῦται, ἐὰν μὴ νομίμως ἀθλήσῃ.».

Ως εκ τούτου, κατά τη γνώμη μου και κατ΄ ανάγκη γενικεύοντας, αυτό που προσπαθεί να μεταδώσει ο π. Λουδοβίκος, δεν είναι μόνο η επανεξέταση των σοφών προγόνων - ούτως ή άλλως έχει απορριφθεί - είναι και η θεολογική επανατοποθέτησή μας ( : νέα αξιολόγηση ) σε σχέση με τους αιρετικούς και αιρεσιάρχες του παρελθόντος . Αλλά δεν σταματάει εδώ . Μεστός πλήθους ονομάτων της κατά κόσμον σοφίας είναι ο λόγος του - ακόμη και τραγουδοποιών ως και ταινιών του κινηματογράφου - θέλοντας να "δέσει" θεολογικά την επιχειρηματολογία του υπέρ της ορθοδοξίας . Όρο, σημειωτέον, τον οποίο απορρίπτει .
Κατ΄ εμέ, ο τρόπος - μέθοδος που ακολουθεί, οδηγεί σε σκολιά οδό και όχι ευθεία ( : «10 ...τὸ πνεῦμά σου τὸ ἀγαθὸν ὁδηγήσει με ἐν γῇ εὐθείᾳ», «ἑτοιμάσατε τὴν ὁδὸν Κυρίου, εὐθείας ποιεῖτε τὰς τρίβους αὐτοῦ» ) , το δε αποτέλεσμα - για έναν οικουμενισμό με προδιαγραφές μιας χριστιανοσύνης ή ορθοδοξίας εξελληνισμένης  - θα ήταν καταστροφικό, εφόσον εύρισκαν τόπο να πιάσουν αυτά που γράφει . Και γράφει πολλά.

Το πρόβλημα δεν είναι ο ελληνικών, δηλαδή αρχαίων, προδιαγραφών Χριστιανισμός. Ή , ας το γράψω με τον αδόκιμο όρο , η "ελληνοποίηση του Χριστιανισμού" . Είναι η εν Χριστώ αλήθεια και δικαιοσύνη πάντων, όπως με την σοφία του ζώντος Θεού προσδιόρισε με ελληνικό λόγο : γράμματα και λέξεις, ο άγιος και απόστολος των Εθνών Παύλος . Με άλλα λόγια - ανεπαρκή κατά πάντα και πάλι αδόκιμα - είναι ο εκχριστιανισμός των Ελλήνων προγόνων μας.

(1) Κατωτέρω τα σχόλια σχετικά με Ωριγένη.

Δευτέρα, 13 Μαρτίου 2017

Η δια Χριστόν σαλότητα καθέτως και οριζοντίως


Νεώτερη επεξεργασία - Σχόλια 14/03/2017

«...Πάνω στὸ πανεπιστήμιο τῶν σκουπιδιῶν καὶ τῆς σαλότητος, τόλμησα νὰ προβάλω τὴν λογική, τὴν αἴγλη καὶ τὴν φινέτσα τῆς νωπῆς τότε ἐμπειρίας μου στὸ Harvard καὶ τὸ ΜΙΤ. Τότε ἄρχισαν τὰ σκουπίδια νὰ εὐωδιάζουν σὰν λουλούδια, τὰ ζωύφια νὰ μεταμορφώνονται σὲ πουλάκια, οἱ ξεσχισμένες σακκοῦλες σὲ πτυχία καὶ δημοσιεύματα· καὶ ὁ π. Ἠρωδίων πολὺ πιὸ «ἔξυπνος», πολὺ πιὸ πετυχημένος ἀπὸ τοὺς Νομπελίστες καθηγητές μου! Ἡ λογική τους ἐμοίαζε μὲ ἀγωνιστικὸ αὐτοκίνητο· ἡ λογικὴ τῆς διὰ Χριστὸν σαλότητος μὲ πύραυλο. Τὸ πρῶτο τρέχει μέχρι 320 χλμ. τὴν ὥρα. Τὸ δεύτερο ἀπὸ 29.000 χλμ. τὴν ὥρα καὶ πάνω. Τὸ πρῶτο κινεῖται ὁριζόντια. Τὸ δεύτερο κατακόρυφα. Στὴν μία περίπτωση, ἂν ὑπερβεῖς τὸ ὅριο, γκρεμοτσακίζεσαι. Στὴν δεύτερη, ἂν τὸ ξεπεράσεις, ἐκτοξεύεσαι· ξεπερνᾶς τὴν βαρύτητα τῆς γής· διαφεύγεις· ἐλευθερώνεσαι. Οἱ πρῶτοι, οἱ λογικοί, ὅσο κι ἂν τρέχουν πατᾶνε στὴν γῆ. Ὁ π. Ἠρωδίων ἔφυγε ἀπὸ αὐτὸν τὸν κόσμο χωρὶς νὰ τὴν ἔχει ἀκουμπήσει. Χωρὶς νὰ τὸν ἔχει ἀκουμπήσει…»

( Μητροπολίτης Νικόλαος, βλέπε http://www.orthodoxia.online/2017/03/13/%CE%BF-%CE%BC%CE%BF%CE%BD%CE%B1%CF%87%E1%BD%B8%CF%82-%CE%B7%CF%81%CF%89%CE%B4%CE%AF%CF%89%CE%BD-%CE%B4%CE%B9%E1%BD%B0-%CF%87%CF%81%CE%B9%CF%83%CF%84%E1%BD%B8%CE%BD-%CF%83%CE%B1%CE%BB%CF%8C%CF%82/ )

Kyprianos Christodoulides -:- Αν θέλουμε να βιώσουμε την ελευθερία, ας μπούμε σε ένα πύραυλο ή καλύτερα, να δηλώσουμε από τώρα επιβάτες διαστημοπλοίου, προκειμένου να μεταφερθούμε «σ΄ άλλη γη / σ΄ άλλα μέρη» παρέα με τα σύννεφα . Εννοείται, με σκάφανδρo ! Πώς να το πούμε αυτό ; Βίωμα ελευθερίας μετά σκαφάνδρου ; Έχει κάποιος άλλος καλύτερη πρόταση ;

Βιώμα της ελευθερίας δεν είναι το βίωμα της υπερηχητικής ταχύτητας . Είναι η εμμονή εν τω λόγω τω εμώ : «31 ῎Ελεγεν οὖν ὁ ᾿Ιησοῦς πρὸς τοὺς πεπιστευκότας αὐτῷ ᾿Ιουδαίους· ἐὰν ὑμεῖς μείνητε ἐν τῷ λόγῳ τῷ ἐμῷ, ἀληθῶς μαθηταί μού ἐστε, 32 καὶ γνώσεσθε τὴν ἀλήθειαν, καὶ ἡ ἀλήθεια ἐλευθερώσει ὑμᾶς. ».

Σχόλια από το φέησμπουκ ( 14/3/2017 )

- Κατερινα Μποτσαρη ...και τεχνικούς ,επιστημονικους και γεωργικούς όρους μπορείς να χρησιμοποιήσεις για να μιλήσεις για τον Θεό...τα πάντα στην υπηρεσία της ανωτατης επιστημης της θεολογίας...

- Antigone Skopelitou ΛΥΠΜΑΙ, ΑΛΛΑ ΔΕΝ "ΤΟΝ ΠΙΑΣΑΤΕ" ΤΟΝ ΣΕΒΑΣΜΙΩΤΑΤΟ! ΜΠΟΡΕΙ ΝΑ ΜΙΛΑΕΙ "ΤΕΧΝΙΚΑ", ΑΛΛΑ ΛΕΕΙ, ΑΚΡΙΒΩΣ ΤΟ ΑΝΤΙΘΕΤΟ. ΟΥΣΙΑΣΤΙΚΑ, ΛΕΕΙ ΑΥΤΟ ΠΟΥ ΛΕΤΕ ! ΠΡΟΣΕΞΤΕ ΤΟ ΛΙΓΟ ΑΝ ΘΕΛΕΤΕ. ΟΥΣΙΑΣΤΙΚΑ ΣΥΜΦΩΝΕΙΤΕ.

- Kyprianos Christodoulides : Κυρία Μπότσαρη, μην κάνετε το λάθος να συγχέετε τους επιστημονικούς όρους με τους, ας πούμε, γεωργικούς και άλλους παρεμφερείς όρους. Οι σήμερον λεγόμενοι "τεχνικοί όροι" είναι εφεύρημα της επιστήμης και των υπηρετών της* υπηρετών, κατά το πλείστον, ερήμην Θεού* στη θέση του αγίου Θεού τοποθετούν μίαν αγνώστου προελεύσεως συμπαντική οντότητα . Αν θέλετε ένα παράδειγμα "τεχνικού όρου" είναι η μηχανική αντλία, με την οποία αναφέρονται στην λειτουργία της καρδίας, όπως και η λέξη κομπιούτερ, με την οποία δηλώνονται οι εγκεφαλικές - διανοητικές, ενέργειες του εγκεφάλου .
Οι γεωργικοί, ας πούμε, όροι είναι βγαλμένοι μέσα από τη ζωή, μέσα από αυτό που ζει ο άνθρωπος και είναι γεγονός, ότι δεν ζούμε βιωματικά και εμπειρικά ούτε τα ατομικά ή υποατομικά σωματίδια - κβάντα και πολλά άλλα - των Φυσικών επιστημών, πολύ δε περισσότερο, δεν ζούμε βιωματικά και εμπειρικά τα κύτταρά μας, τους ιστούς μας και ό,τι άλλο μας παρέχει η επί μέρους γνώση του ανθρωπίνου σώματος .
Αν λοιπόν δεχθούμε τη συμβολή των τεχνικών όρων σε θέματα που αφορούν και άπτονται θεολογικών ζητημάτων, τότε, θα πρέπει να συμφωνήσουμε - όχι φυσικά ο γράφων - με αυτό που μου είχε πει κάποτε ένας αγνωστικιστής : «Ο θεός, η θεολογία, τα θρησκευτικά, η εκκλησία, η πίστη και όλα τα σχετικά, ήταν για μιαν άλλη εποχή, την γεωργική εποχή* σήμερα και μετά την βιομηχανική επανάσταση - πόσο δε μάλλον με την ψηφιακή - ζούμε σε άλλη εποχή και αυτά που κάποτε ίσχυαν, σήμερα δεν ισχύουν.». Να σημειώσω, αυτός που το είπε (θεός σχωρέστον) ήταν διευθυντής συντάξεως σε εφημερίδα γνώμης, που κάποτε - κάποτε μου έκανε τη χάρη να δημοσιεύει μερικά δικά μου "γράμματα αναγνωστών" . Καταλαβαίνετε, λοιπόν, ότι η προσπάθεια του Μεσογαίας Νικολάου είναι να βρει ένα συνδετικό κρίκο μεταξύ θεολογίας και επιστήμης, Και ο ευλογημένος, πήγε και βρήκε την ταχύτητα, για να μας πει ότι με 29.000 χιλιόμετρα την ώρα βιώνουμε την ελευθερία και άρα, εννοείται αυτό, συναντάμε τον θεό !

 - Kyprianos Christodoulides [Μεσογαίας Νικόλαος] : « Ο μοναχός Ηρωδίων ... Μία περιγραφὴ κάποιας συνάντησης μὲ ἕναν ἄνθρωπο τῆς "ἄλλης" λογικῆς, ὡς ἐπίλογος αὐτῆς τῆς μεταξύ μας συνάντησης, ἴσως ἀποτελεῖ τὸν καλύτερο πρόλογο γιὰ τὴ συνάντηση μὲ τὸ Θεό: ( ... ) Ἡ λογική τους ἐμοίαζε μὲ ἀγωνιστικὸ αὐτοκίνητο· ἡ λογικὴ τῆς διὰ Χριστὸν σαλότητος μὲ πύραυλο. Τὸ πρῶτο τρέχει μέχρι 320 χλμ. τὴν ὥρα. Τὸ δεύτερο ἀπὸ 29.000 χλμ. τὴν ὥρα καὶ πάνω. Τὸ πρῶτο κινεῖται ὁριζόντια. Τὸ δεύτερο κατακόρυφα. Στὴν μία περίπτωση, ἂν ὑπερβεῖς τὸ ὅριο, γκρεμοτσακίζεσαι. Στὴν δεύτερη, ἂν τὸ ξεπεράσεις, ἐκτοξεύεσαι· ξεπερνᾶς τὴν βαρύτητα τῆς γής· διαφεύγεις· ἐλευθερώνεσαι. Οἱ πρῶτοι, οἱ λογικοί, ὅσο κι ἂν τρέχουν πατᾶνε στὴν γῆ. Ὁ π. Ἠρωδίων ἔφυγε ἀπὸ αὐτὸν τὸν κόσμο χωρὶς νὰ τὴν ἔχει ἀκουμπήσει. Χωρὶς νὰ τὸν ἔχει ἀκουμπήσει».
-:- Κυπριανός Χ. Συμπληρώνω, ό,τι διαφεύγει της προσοχής του Μητροπολίτη Μεσογαίας : « ... Τὸ πρῶτο κινεῖται ὁριζόντια. Τὸ δεύτερο κατακόρυφα. Στὴν μία περίπτωση, ἂν ὑπερβεῖς τὸ ὅριο, γκρεμοτσακίζεσαι. Στὴν δεύτερη, ἂν τὸ ξεπεράσεις, ἐκτοξεύεσαι· ξεπερνᾶς τὴν βαρύτητα τῆς γής· διαφεύγεις· ἐλευθερώνεσαι» ... και πηγαίνεις να συναντήσεις την συμπαντική οντότητα ! γράφω εγώ .
Κάνετε σύγκριση μεταξύ της θεολογίας του Μεσογαίας Νικολάου και της Θεολογίας του : «31 ῎Ελεγεν οὖν ὁ ᾿Ιησοῦς πρὸς τοὺς πεπιστευκότας αὐτῷ ᾿Ιουδαίους· ἐὰν ὑμεῖς μείνητε ἐν τῷ λόγῳ τῷ ἐμῷ, ἀληθῶς μαθηταί μού ἐστε, 32 καὶ γνώσεσθε τὴν ἀλήθειαν, καὶ ἡ ἀλήθεια ἐλευθερώσει ὑμᾶς. » . Αν θέλετε, ευχαρίστως, θα ασχοληθώ με τις όποιες παρατηρήσεις σας.

«ποιμένες πολλοὶ διέφθειραν τὸν ἀμπε­λῶνά μου, ἐμόλυναν τὴν μερίδα μου»



Ο μεσαίος λέει εκεί κάπου στο 2 : 40΄ : «Να δούμε τί σημαίνει οικουμενισμός .Το λέει η αγία Γραφή (τον οικουμενισμό) ;» και απαντά ο ίδιος «όχι». Μετά «έχει γίνει σύνοδος ; όχι . Ποιος είναι λοιπόν αυτός που θέτει αυτό το πρόβλημα και το βάζει στη ζωή της Εκκλησίας ;». Ύστερα, είπε αυτό που φοβάται και πρέπει να γίνει, προς δόξαν της Εκκλησίας και του θείου δομήτορος Αυτής : «Αν φύγει το ποίμνιο από την εκκλησία, τότε δεν έχουμε εκκλησία».

Όπως ο Καϊάφας έτσι κι αυτός* προφήτευσε αυτό που θα γίνει και πρέπει να γίνει . Διότι η κοροϊδία δεν πάει άλλο . Ζει Κύριος !

Ναι, σωστά, η αγία Γραφή δεν αναφέρει πουθενά τη λέξη "οικουμενισμός", ας κάνει όμως τον κόπο να δει τι επεκαλείτο ο Άρειος, για να αποδείξει κι αυτός ότι πουθενά στην αγία Γραφή δεν αναφέρεται η λέξη "ομοούσιος' . Αντίθετα, υπάρχουν χωρία στις επιστολές του Απ. Παύλου που συγκλίνουν ( : 7 ἀλλ' ἑαυτὸν ἐκένωσε μορφὴν δούλου λαβών, ἐν ὁμοιώματι ἀνθρώπων γενόμενος, 8 καὶ σχήματι εὑρεθεὶς ὡς ἄνθρωπος ) προς το όμοιος - άρα και ομοιούσιος .

Δεν εννοεί ο ταλαίπωρος, ότι αυτό τον ρόλο του έχουν αναθέσει οι ραδιούργοι κατασκευαστές της νέας παγκόσμιας αυτοκρατορίας . Λοιπόν, με τόσο διεστραμμένους ποιμένες, που έκαναν την Εκκλησία χωράφι τους και διέφθειραν τον αμπελώνα Κυρίου, ποιος μπορεί ακόμη να μένει

Η αθέατη όψη των εν καινοτομία αποτειχιζομένων


Δημοσιεύθηκε στο "φέησμπουκ", 10 Μαρτίου 2017

«Η πολιτική ορθότητα έχει πλέον συμπεριλάβει και την θρησκευτική ή μάλλον και την εκκλησιαστική τοιαύτη . Μην απορείτε και φροντίσετε να είστε περισσότερο συνεπείς στις κρίσεις σας. Είναι χαρακτηριστικό πόσο προσεκτικά γίνεται ο διαχωρισμός των σημερινών αποτειχισμενων από εκείνους του όχι και τόσο μακρινού παρελθόντος. Λέω για τους απαξιωτικά χαρακτηρισθεντες παλαιοημερολογίτες τους οποίους μιμούνται οι εν καινοτομία αδελφοί τους. Ελάχιστες φορές τους αναφέρουν ή κοινοποιούν τις αναρτήσεις τους, φοβούμενοι μήπως χαρακτηρισθούν κι αυτοί αποσυναγωγοι καί μιανθώσι.» .

Το σχόλιο αυτό κατατέθηκε στο ιστολόγιο της "Κατάνυξις" στις 3/3/2017 ή έστω μια ημέρα αργότερα ( Ανάρτηση κόλαφος για τα “ενημερωτικά-εκλησιαστικά” sites και blogs, μιας αναγνώστριας στο facebook.) και δημοσιεύθηκε στις 9/3/2017.(1)

Ήμουν έτοιμος, επειδή υπέθεσα ότι «πάλι κάποιο λάθος έκανα», όπως συνήθως γράφω όταν τρώει το σκοτάδι τα σχόλια που στέλνω, να το ξαναγράψω συμπληρώνοντας κάτι ακόμη σε αυτά που (δεν) λέει ο κ. Π. Σημάτης - βλέπε «Αναμένουμε κάποιες διευκρινίσεις από τον π. Νικόλαο » (2) . Και αυτό που δεν γράφει κανείς, είναι ότι τώρα τα έβαλαν με την ληστρική του Κολυμβαρίου, αφήνοντας έξω την ληστρικότατη του 1924, όταν και τότε, μια αυτοαποκαλούμενη σύνοδος επέβαλλε την καινοτομία του ημερολογίου .

Έκτοτε, όλα πάνε από το κακό στο χειρότερο με προφάσεις του τύπου «Σήμερα θὰ σᾶς πῶ, τί θὰ κάνουμε ἀπὸ ’δῶ καὶ πέρα. Ὅπως κάνω ἐγώ, ἔτσι θὰ κάνετε κι ἐσεῖς… Γιὰ πολλοὺς (ἡ διακοπὴ μνημοσύνου) δὲν εἶναι δικαίωμα ἁπλῶς, ἀλλὰ ὑποχρέωση. Ἐγὼ ὅμως μένω στὴ θέση –τὴν πατερικὴ κι αὐτή– ὅτι εἶναι δυνητικὸς ὁ Κανόνας…» !

Αλλά δεν είναι μόνο αυτή η νεοπατερική δικαιολογία περί δυνητικότητας και όχι υποχρεωτικότητας. Είναι κι αυτή που ακούγεται στο 2 : 02 όπου ο π. Νικόλαος μας λέει : "... επειδή (σημ. οι αποτειχισμένοι) δεν έχουμε κάνει σχίσμα, επειδή αναγνωρίζουμε την κανονικότητα και την νομιμότητα του επισκόπου Θεσ/νίκης. Δεν του αναγνωρίζω όμως πνευματική κοινωνία μαζί μου".

Μάλιστα ! «μαζί μου» και αυτό το «μαζί μου», συνάδει με την αποδοχή της ιεροκανονικότητας και της νομιμότητας, όχι όμως και την πνευματική κοινωνία ή κοινωνικότητα «μαζί του», δηλαδή του επισκόπου Θεσ/νίκης. Όπως βλέπετε, η του Πνεύματος κοινωνία (κοινωνικότητα) έρχεται σε ρήξη με το ιεροκανονικό (ιεροκανονικότητα) και το νόμιμο (νομιμότητα) παρότι έχουν κοινή την "εκπόρευση" (σημ. μπορεί να μη χρειάζονται τα εισαγωγικά) εκ του επισκόπου Θεσ/νίκης. Ο οποίος είναι και ιεροκανονικός, αλλά είναι και νόμιμος ! Τόσο νόμιμος, όσο νόμιμη ήταν και η ληστρικότατη σύνοδος του 1924 και η συνέχεια αυτής του Κολυμβαρίου Κρήτης. Φορεύς αυτής της τραγελαφικής κατάστασης - απότοκος του φιλιόκβε κατά τη γνώμη μου - είναι και ο π. Νικόλαος Μανώλης, κρίμασι οἷς οἶδε Κύριος.

(1) https://katanixis.blogspot.gr/2017/03/sites-blogs-facebook.html
(2) https://paterikiparadosi.blogspot.gr/2017/03/blog-post_9.html

Σάββατο, 11 Μαρτίου 2017

Όταν ο σεβασμός προς τον Θεό χάνεται, οι απαιτήσεις προς τον Μαμωνά είναι πλέον αδιαφιλονίκητες


Η αφορμή δόθηκε από εδώ : http://entoytwnika1.blogspot.gr/2017/03/blog-post_67.html
Η φωτογραφία με ένα ενδιαφέρον άρθρο από εδώ : https://vlemma.wordpress.com/tag/%CF%87%CF%81%CF%85%CF%83%CF%8C%CF%82-%CE%BC%CF%8C%CF%83%CF%87%CE%BF%CF%82/

Αν ανοίξει κανείς την Παλαιά Διαθήκη και διαβάσει πώς εγκαταστάθηκε ο Ισραήλ στη γη της Επαγγελίας, θα καταλάβει ότι οι πόλεμοι έχουν πάντα ως κίνητρο την θρησκεία ή μια διεστραμμένη θεολογία μυστικιστικού - αποκρυφιστικού τύπου. Δηλαδή, φιλοσοφικών προδιαγραφών. Όσον αφορά δε στη σημερινή κατάσταση, όπου και πάλι τα σύννεφα μιας παγκόσμιας αναμέτρησης κάνουν απειλητικά την εμφάνισή τους - όχι περίεργα στον περίγυρο της γης της Επαγγελίας - η θρησκευτική παράμετρος έρχεται να συγκαλύψει το κυρίως ζητούμενο, δηλαδή την ενεργειακή επικράτηση μιας νέας πλέον γης της Επαγγελίας. Και αυτή είναι ολόκληρη η υφήλιος.

Η μονοκρατορία μιας πανίσχυρης και αδιαμφισβήτητης υπερδύναμης, προς την οποία κανείς δεν θα μπορεί να αντιδράσει, δεν θα αργήσει να δείξει τα δόντια της .

Ήδη, η οικονομική διάσταση του εγχειρήματος αυτού είναι απολύτως εμφανής με πολιορκητικό κριό τα ανθρώπινα δικαιώματα, όπου στη θέση του αγίου Θεού έχει τοποθετηθεί ο μαμωνάς - κατ΄ άλλους το χρυσό μοσχάρι, που περίμενε τον Μωυσή να κατέλθει από το όρος Σινά. Ο Θεός πλέον δεν έχει κανένα δικαίωμα. Το έχει εκχωρήσει σε μια Τράπεζα, από την οποία όλοι εξαρτόμαστε, ή θα εξαρτόμαστε, αλλά και στην επιστήμη, που εφευρίσκει όλο και περισσότερο έξυπνα μέσα εξόντωσης μαζικής ή περιορισμένης καταστροφικής ισχύος. Αυτά όμως δεν είναι θέματα τα οποία μπορούν να απασχολήσουν συνέδρια τύπου «Ο αμοιβαίος σεβασμός και η ειρηνική συνύπαρξη ως προυπόθεση για τη διαθρησκειακή ειρήνη». Όταν ο σεβασμός προς τον Θεό χάνεται, οι απαιτήσεις προς τον Μαμωνά είναι πλέον αδιαφιλονίκητες. Όλοι οφείλουμε να τον σεβόμαστε.

Τρίτη, 7 Μαρτίου 2017

Γράφημα με υπότιτλο


                                                              Δεν υπάρχουν σχόλια

Σχόλια μετά από απόσυρση αναρτήσεως "φίλης" σε μέσο κοινωνικής δικτύωσης

Σχόλια σε Επιστολή Ρωμαιοκαθολικού προς τον Μητροπολίτη Αιτωλίας κ. Κοσμά

Δημοσιεύθηκε στο ιστολόγιο "Κατάνυξις"  https://katanixis.blogspot.gr/2017/03/blog-post_60.html

«1 ... Ο Οικουμενισμός είναι μία προσπάθεια της Εκκλησίας που συμβάλλει στο να γνωριστούμε καλύτερα όλοι οι Χριστιανοί, να αγαπηθούμε και να ενωθούμε εν Χριστώ.»

- Σχόλιο Κυπριανού Χ :
Από το 1054 έχουν περάσει σχεδόν - λίγα ακόμη μένουν - 1000 χρόνια και ατυχώς δεν «γνωριστήκαμε» και δεν «αγαπηθήκαμε» (sic). Τώρα τους έπιασε η βιασύνη ; Γιατί ; Μήπως επειδή ο Μαμωνάς πέρασε καθ΄ ολοκληρίαν στα χέρια των Σιωνιστών ; Αν ο Πάπας και η λοιπή συντροφιά του, θέλουν να τον παρακαλέσουν να τους ελεήσει, δικαίωμά τους . Εμάς να μας αφήσουν ήσυχους .

«3 ...με τη μισαλλοδοξία που με τα γραπτά σας και ενδεχομένως και τα λεγόμενα σας διασπείρετε, διαψεύδετε αυτήν την άγια αλήθεια »

- Σχόλιο Κυπριανού Χ :
Την αγία αλήθεια δεν την διαψεύδουμε εμείς . Την διαψεύδετε εσείς οι Ρωμαιοκαθολικοί, αφού δεν σας αρέσει το «παπικοί». Εσείς καταργήσατε την εν Μονάδι τριαδική Θεότητα, την κάνατε διττή με την εκπόρευση του αγίου Πνεύματος "εκ του πατρός και εκ του υιού" . Τα Πρόσωπα της Αγίας Τριάδος έχουν κοινή ουσία ή φύση και ακοινώνητα προσωπικά ιδιώματα, που είναι το αγέννητο, το γεννητό και το εκπορευτό. Η σύγχυση μεταξύ των ιδιωμάτων ανατρέπει την μυστηριακή (αλληλο)περιχώρηση των Προσώπων της Αγίας Τριάδος. Διαβάστε : «... ώσπερ μοναδικώς εκάστην υπόστασιν Θεόν και Κύριον ομολογείν χριστιανική αληθεία αναγκαζόμεθα, ούτω τρείς Θεούς, ή τρείς Κυρίους λέγειν καθολική ευσεβεία κωλυόμεθα. Ο Πατήρ απ΄ ουδενός εστι πεποιημένος, ούτε δεδημιουργημένος, ούτε γεγενημένος* ο Υιός από μόνου του Πατρός εστιν, ου πεποιημένος, ουδέ δεδημιουργημένος, αλλά γεγεννημένος {εκ του Πατρός}* το Πνεύμα το άγιον από του Πατρός, ου πεποιημένον, ούτε δεδημιουργημένον, ούτε γεγεννημένον, αλλ΄ εκπορευτόν» ( Αγίου Αθανασίου, "Το Σύμβολον Της Πίστεως", και όχι το ψευδεπίγραφο των Λατίνων Quicumque).

«8 ... φαίνεται δεν γνωρίζετε τη διδασκαλία της Καθολικής Εκκλησίας. Εσείς ονομάζετε «αλάθητη την Εκκλησία μας». Και εμείς οι Καθολικοί Χριστιανοί ομολογούμε για την Καθολική Εκκλησία ότι είναι αλάθητη. ¨Όμως το αλάθητο αυτό δεν είναι θεωρητικό αλλά πραγματικό. Κάποιος πρέπει να το εκφράζει. Εμείς λοιπόν οι Καθολικοί Χριστιανοί λέμε ότι το αλάθητο το εκφράζει η Οικουμενική Σύνοδος ενωμένη με την ορατή κεφαλή της που είναι ο Επίσκοπος της Ρώμης , και σε συγκεκριμένες έκτακτες περιπτώσεις από μόνος ο ίδιος ο Επίσκοπος Ρώμης, ο οποίος εκφράζει την πίστη της Εκκλησίας και όχι δικές του γνώμες. Γνωρίζετε πόσες φορές στην ιστορία της Καθολικής Εκκλησίας έχει γίνει αυτό; Αμφιβάλλω. Σας πληροφορώ λοιπόν ότι έγινε μόνο δύο (2) φορές» .

- Σχόλιο Κυπριανού Χ :
Το αλάθητο δεν είναι θεωρητικό αλλά πρακτικό και το εκφράζει - ποιός άλλος ; - ο ίδιος ο επίσκοπος Ρώμης . Ουδείς άλλος μπορεί να το εκφράσει . Επειδή κανένας άλλος δεν έχει το δικαίωμα ανόδου στην αγία Έδρα. Μόνο ο Ποντίφηξ (Pontifex Maximus) έχει αυτό το προνόμιο και μόνο τότε κατέρχεται το άγιον Πνεύμα και λαλεί δι΄ αυτού !
Δεν έχει σημασία ότι έγινε χρήση του αλαθήτου μόνο δυο φορές . Το Δόγμα παραμένει στο απυρόβλητο και είναι αδιαπραγμάτευτη θέση του Ρωμαιοκαθολικισμού .

Όπως στο παρελθόν οι Ρωμαίοι πολιτες απέδιδαν τιμές θεού στον εκάστοτε αυτοκράτορα της Ρώμης, το ίδιο έγινε με την ανασύσταση , το 800 μ.Χ., της αγίας, πλέον, Ρωμαϊκής Αυτοκρατορίας από τον Καρλομάγνο. Εδώ, συνέφερε τα θεοπρόβλητα πρόσωπα να είναι δύο σε ένα : Ο Πάπας και ο Αυτοκράτωρ . Ωστόσο, η κοινή εκπόρευση έσπειρε και σπέρνει άπειρα δεινά και αμέτρητους θανάτους .

Αυτά τα λίγα για τον Καθολικό Αρχιεπίσκοπο και Μητροπολίτη παντός Αιγαίου ( σημ. αυτό το «παντός Αιγαίου» θυμίζει κάτι από το γνωστό μας mare nostrum, αλλά ποιος δίνει σημασία πλέον σε αυτά; Ανήκομεν εις την Δύσιν !!! )

Παρασκευή, 3 Μαρτίου 2017

Μια διαφήμιση που συγκινεί




  Μετά από τόση αχαλίνωτη ασυδοσία και ξετσιπωσιά, διαρκείας πολλών δεκαετιών, η διαφήμιση κάνει στροφή . Έξυπνα στημένη η συγκίνηση . Το Χόλυγουντ την έχει αναλύσει σε βάθος και τώρα αναβαθμίζει την διαφήμιση . Ε, κάτι είναι κι αυτό ! Όχι όμως για να φτάνουμε στό «βάθος» ενός μπουκαλιού της μπύρας Άλφα . Το ζητούμενο είναι η εύρεση και η ανάλυση του «ύψους» και όχι του βάθους της κοινωνικής μηχανικής .

Τετάρτη, 1 Μαρτίου 2017

Εξ οικείων τα βέλη

«7 ἐκοπίασα ἐν τῷ στεναγμῷ μου, λούσω καθ᾿ ἑκάστην νύκτα τὴν κλίνην μου, ἐν δάκρυσί μου τὴν στρωμνήν μου βρέξω» (Ψ.6)

Ο συντάκτης του παρόντος σχολίου έγραψε, σχετικά με τον αναβαπτισμό που εισηγείται ο Ιερομόναχος Γρηγόριος Ζιώγος (ΓΟΧ) τα κατωτέρω :

κχ
«Τώρα, που αλωνίζει ο οικουμενισμός, αυτή η παναίρεση, και οι πιστοί δεν ξέρουν πού τους πάνε τα τέσσερα, βρήκε την ώρα να ξεσηκωθεί ο Ιερομόναχος Γρηγόριος Ζιώγος, με λεξιλόγιο πεζοδρομιακό, κηρύσσοντας εκστρατεία αναβαπτισμού των προερχομένων εκ του νέου ημερολογίου ; Και ποιος του εγγυάται ότι οι αναβαπτισμένοι θα αποδειχθούν άξιοι του αναβαπτισμού των ; Ο Άρειος, ο Νεστόριος, ο Σεβήρος, ο Ωριγένης και πλήθος άλλων αιρεσιαρχών - μη ξεχνάμε και τους πρό φιλιόκβε πάπες - δεν ήταν όλοι αυτοί βαπτισμένοι σύμφωνα με το Ορθόδοξο Τυπικό ; Και τί έγινε ύστερα ;»

Επ΄ αυτού, σχολιαστής ονόματι chris dovis, παρατηρεί και γράφει :

«Συγνώμη αλλά δεν άκουσα ξανά τέτοια ανοησία! Δεν πρέπει λέει να τους βαπτίζουμε γιατί δεν ξἑρουμε αν τηρήσουν στο μέλλον το βάπτισμα!!! Τότε θα πρέπει με το πρόσχημα αυτό να σταματήσουμε να βαπτίζουμε τους πάντες, από τα βρέφη μἑχρι... εφόσον αγνοούμε τι έκβαση θα έχει ο καθένας!!! Και εσύ κακώς βαπτίσθηκες, αφού αύριο μπορεί να αλλαξεις πίστη... άνθρωποι είμαστε ποιός ξέρει!».

Επί τούτων τα κατωτέρω
Επειδή λείπει και η αίσθηση καταλλαγής εκ μέρους του Ιερομονάχου και των ακολούθων του, θα μπορούσα κι εγώ να προβώ σε ανάλογους, περί ανοησιών, χαρακτηρισμούς. Έτσι, θα ανακούφιζα το αίσθημα της δικαίας όργής και αγανάκτησης, που με πλημμυρίζει για τα συμβαίνοντα μετά τον  "Λουθηρανικού τύπου" λίβελο, που κατέθεσε ο Ιερομόναχος Ζιώγος κατά της Συνόδου των ΓΟΧ . Αλλά δεν θα το κάνω.

Το θέμα λοιπόν είναι αυτό του αναβαπτισμού και διερωτάται ο σχολιαστής, πώς είναι δυνατόν να υποστηρίζω το αντίθετο. Διότι με το σκεπτικό αυτό, «τότε θα πρέπει να σταματήσουμε να βαπτίζουμε τους πάντες, από τα βρέφη μἑχρι... εφόσον αγνοούμε τι έκβαση θα έχει ο καθένας!!!».

Το πρώτο που θα ρωτούσα τον chris dovis είναι αν γνωρίζει - αν τους έχει πει κάτι σχετικό ο Ιερομόναχος - γιατί πρέπει η Βάπτιση να γίνεται σε βρεφική / νηπιακή ηλικία και όχι στην εφηβική ή κατά την ενηλικίωση ; Πιθανολογώ ότι θα γνωρίζει αυτά που όλοι ξέρουμε, όχι όμως και την αγιογραφική αναφορά στο «7 ἰδοὺ γὰρ ἐν ἀνομίαις συνελήφθην, καὶ ἐν ἁμαρτίαις ἐκίσσησέ με ἡ μήτηρ μου.». Το δε ακόμη χειρότερο, δεν γνωρίζουν οι νεοφώτιστοι, όπως και οι ανάδοχοι, τις συνέπειες αυτής της άγνοιας. Και ακόμη, λίαν απογοητευτικό είναι να ενδιαφέρονται περισσότερο για την ενδυμασία τους παρά για τα λεγόμενα και πραττόμενα κατά την Βάπτιση. Αδιαφορούν πλήρως, αρκούμενοι στο ορθόδοξο της τελετής από μνημονευτές αμνημόνευτων ιεραρχών .

Πέραν αυτών, και ανεξάρτητα αν το Μυστήριο έχει Ορθόδοξο τυπικό και Ιερολογία, ουδείς εγγυάται ότι το Βάπτισμα, μπορεί να φέρει καρπό σε θρησκευτικά αδιάφορο οικογενειακό - και κοινωνικό οπωσδήποτε - περιβάλλον . Η οικογένεια και το Σχολείο είναι σημαντικοί υποστηρικτικοί παράγοντες. Σήμερα δεν είναι και λυπάμαι που το γράφω .

Υπάρχει όμως και μια ακόμη σημαντική παράμετρος, που δεν πρέπει να παραθεωρείται, και εδώ εντοπίζεται το λάθος του Ιερομονάχου και των υποστηρικτών του. Είναι η Μετάνοια, είναι η επίγνωση της αμαρτωλότητας, που όλοι έχουμε, και αυτός είναι ο λόγος, που οι πατέρες της Εκκλησίας αναφέρονται σε ένα δεύτερο βάπτισμα . Είναι η προϋπόθεση και το επιστέγασμα του κυρίως Βαπτίσματος, είναι αυτό που όντως λαμπρύνει την στολή της ψυχής, είναι το βάπτισμα των δακρύων της μετανοίας, ότι «6 σοὶ μόνῳ ἥμαρτον καὶ τὸ πονηρὸν ἐνώπιόν σου ἐποίησα, ὅπως ἂν δικαιωθῇς ἐν τοῖς λόγοις σου, καὶ νικήσῃς ἐν τῷ κρίνεσθαί σε. ».

Οι μνημονευτές ιερείς των αμνημόνευτων Ιεραρχών έγιναν εκόντες άκοντες Ουνίτες. Έκαναν κι εμάς, ευτυχώς όχι όλους. Νησίδες έχουν μείνει που αντιστέκονται, άλλοι δεχόμενοι το Βάπτισμα και άλλοι υποχρεώνοντας τους πιστούς σε επανάληψη ( του ή των ) Μυστηρίου . Εμείς δεχόμαστε την Ιερολογία και απορρίπτουμε την καθ΄ ημάς ξένη ιεροπραξία . Κάποιοι εκ των πιστών, που θεωρούν ατελές το Βάπτισμα που δέχτηκαν, μπορούν να ζητήσουν αναβαπτισμό, άλλοι όμως προτιμούν να λούουν καθ᾿ ἑκάστην νύκτα τὴν κλίνην τους,
«7 ἐκοπίασα ἐν τῷ στεναγμῷ μου, λούσω καθ᾿ ἑκάστην νύκτα τὴν κλίνην μου, ἐν δάκρυσί μου τὴν στρωμνήν μου βρέξω» (Ψ.6)

Δεν έχω κάτι περισσότερο από αυτά να γράψω, ευχόμενος καλήν Μετάνοια στον Ιερομόναχο Γρηγόριο Ζιώγο και τους ακολούθους του .