Αλλοίωση, "εν ανομίαις συνελήφθην"

"Ευμορφία", για όλους

Επαναγωγή, "εις το καθ΄ομοίωσιν επανάγαγε ..."

Τετάρτη, 13 Ιανουαρίου 2016

Η άλογη γνώση της Εκκλησίας


Δημοσιεύτηκε στις 13 Ιαν 2016

- Όταν βλέπουμε τον πάπα Φραγκίσκο να απευθύνεται σε Εβραίους, Μουσουλμάνους, Βουδιστές και Χριστιανούς (προτεστάντες, καθολικούς, ορθόδοξους) και να ζητά να προσευχηθούμε (Creo en el amor) για να καρπίσει το δέντρο των διαλόγων και φρούτα ειρήνης και δικαιοσύνης να μας δώσει,
- Όταν διαβάζουμε ότι ο Χριστός ήταν πρόσφυγας,
- Όταν μας ανακοινώνουν ότι οι μεταμοσχεύσεις είναι σαν τη θεία Μετάληψη,
- Όταν μας λένε ότι η Θρησκεία είναι αρρώστια,
- Όταν το μάθημα θρησκευτικών το κάνουν άθυρμα βουλήσης πολιτικών
- Όταν η έλλογη γνώση της Θρησκείας γίνεται παρανοϊκό συμπίλημμα πολιτισμών ;
- Όταν μικτοί γάμοι θεσπίζουν νέους κανόνες της Εκκλησίας και άμικτες μίξις νέους νόμους της Πολιτείας

Τότε είναι προτιμότερο να γυρίσουμε στις κατακόμβες. Αυτή η Εκκλησία δεν είναι ο παρατεινόμενος Χριστός εις τους αιώνες. Η θεολογία τους δεν είναι η Θεολογία μας, οι νόμοι τους δεν είναι Νόμοι μας. Είναι η μαύρη τρύπα του Σύμπαντος, είναι η άλογη γνώση της Εκκλησίας. Μοιραία, είναι και ο θάνατος της ανθρωπιάς του Θεού.

Διόρθωση ημαρτημένου σχετικά με το "ανήρ δίψυχος". Από την Καθολική Επιστολή Ιακώβου, κεφ. α΄ : "8 ἀνὴρ δίψυχος ἀκατάστατος ἐν πάσαις ταῖς ὁδοῖς αὐτοῦ."


3 σχόλια:

Kyprianos Christodoulides είπε...

Κε Χριστοδουλίδη,
τα συμπεράσματα στα οποία καταλήγετε παρερμηνεύοντας τη διδασκαλία τόσο του μακαριστού π.Ρωμανίδη όσο και του αγίου Ναυπάκτου (η χρήση εισαγωγικών δε σας τιμά - η λέξη άγιος χρησιμοποιείται ως προσφώνηση αρχιερέων επειδή διακονούν την Εκκλησία του Αγίου Θεού) σας διαβεβαιώ κανείς δεν τα συμμερίζεται. Από τα ασυνάρτητα που έχω διαβάσει πολλές φορές να γράφετε για τη διδασκαλία των συγκεκριμένων διδασκάλων βρίσκω δύο πιθανές εξηγήσεις για τη συμπεριφορά σας:

1) διαθέτετε μια νεφελώδη θεολογική γνώση, και έναν πολύπλοκο, καθαρά θετικό τρόπο σκέψης που αναπτύξατε λόγω της ιατρικής σας ιδιότητας. Αυτός ο συνδυασμός σας "βραχυκυκλώνει", πχ. σας οδηγεί να αντιλαμβάνεστε τα λεγόμενα άλλων (μη γιατρών) με απόλυτα κυριολεκτικό τρόπο ως ιατρική ορολογία (βλ. χρήση της λέξης νευροβιολογικός). Ο άνθρωπος είναι ενιαία ψυχοσωματική οντότητα (εξ ου και χρησιμοποιείται καταχρηστικά ο όρος ψυχ-ιατρική) και οι θρησκευτικές εμπειρίες γίνεται αντιληπτές μέσω του εγκεφάλου του, γεγονός που μελετάται χρόνια τώρα από νευροβιολόγους. Ως γιατρός θα το ξέρετε. Θα ξέρετε επίσης ότι με βάση εκτιμήσεις κορυφαίων επιστημόνων, ο εγκέφαλος του σύγχρονου ανθρώπου υπολειτουργεί σε τεράστιο βαθμό. Σε τι άλλο θα του χρησίμευαν οι απίστευτες δυνατότητες που τελούν εν "υπνώσει" παρά στην επικοινωνία με το Θεό (όταν υπάρχει καθαρή καρδιά); Ας μην ανοίξουμε περαιτέρω τη συζήτηση περί ασυνειδήτου και ψυχολογικών σπουδών και περί του πόσο επιστημονικές είναι γιατί θα πάει μακριά η βαλίτσα.

2) καταλαβαίνετε κατά βάθος ότι πρόκειται πραγματικά για μεγάλα θεολογικά αναστήματα και ότι αυτά που διδάσκουν είναι σωστά και ορθόδοξα, και ακριβώς γι' αυτό πρέπει να τα πολεμήσετε - γιατί σας φέρνουν προ των ευθυνών σας, και δε θέλετε να παραδεχτείτε ότι εκεί που βρίσκεστε είστε πνευματικά μετέωρος. Αυτό θα εξηγούσε γιατί επαναφέρετε τα ίδια και τα ίδια θέματα σε άσχετες αναρτήσεις, ή γιατί δε διστάζετε εμμέσως να ειρωνευτείτε την αγιότητα σύγχρονων αγιασμένων γερόντων.

Όσο για το αν προηγείται η θρησκεία της Εκκλησίας: η Εκκλησία είναι ο Χριστός παρατεινόμενος εις τους αιώνες, επομένως το μόνο λογικό είναι να προηγείται της θρησκείας. Σκεφτείτε: στον "Ποιμένα" του αποστολικού πατέρα Ερμά, έργο πρωτοχριστιανικό, εμφανίζεται σε όραμα μια γηραιά γυναίκα καθισμένη σε θρόνο να διδάσκει τον Ερμά, η οποία με βάση τους Πατέρες συμβολίζει την Εκκλησία. Γιατί είναι γηραιά εφόσον βρισκόμαστε μόλις στο 2ο αι. μΧ;
Ο πρώτος άνθρωπος είχε πλήρη κοινωνία με το Θεό, σε μικρότερο βαθμό λόγω πτώσης οι επόμενοι. Όταν η διάνοια των ανθρώπων σκοτίστηκε αρκετά από την απομάκρυνσή τους από το Θεό, τότε άρχισε να αναπτύσεται η θρησκεία - δηλαδή η φαντασιακή εφεύρεση ανύπαρκτων θεοτήτων μέσω της ταύτισης του κτιστού με το άκτιστο. Η ορθοδοξία δεν είναι θρησκεία γιατί ακριβώς αποτελεί θεία αποκάλυψη και όχι ανθρώπινη εφεύρεση, και γι' αυτό ακριβώς θεραπεύει τη θρησκεία

Kyprianos Christodoulides είπε...

Ευχαριστώ τον Ανώνυμο 13 Ιανουαρίου 2016 - 10:53 μ.μ. για το επί σχολίου σχόλιο και τον πληροφορώ, αν θέλει, μπορεί να συνεχίσουμε το ταξίδι μας παρέα, με τις βαλίτσες στο χέρι, μέχρι την ανδρώα και γυναικεία μονή του Έσσεξ. Εκεί, ίσως, συναντήσουμε και τον Μητροπολίτη Ιερόθεο Βλάχο να κάνει διάλεξη περί κάθαρσης, φωτισμού και θέωσης στους μοναχούς και τις μοναχές, που ζουν παρέα. Κάτι περισσότερο θα μάθουμε περί θείου έρωτος και ερωτικής θέωσης.

Η δική μου διαδρομή τελειώνει εδώ, στο ιστολόγιο ΑΚΤΙΝΕΣ, και ευχαριστώ για την φιλοξενία. Αν θέλει ο Ανώνυμος, μπορεί να επιβιβαστεί στο τραίνο με το όνομά μου. Είναι ευπρόσδεκτος.

Παρεμπιπτόντως, ως προς το αφελές ερώτημα άλλου Ανώνυμου, αυτό με το αυγό και την κότα, η απάντηση είναι : Ο άγιος Θεός πρώτα έκανε την κότα και όχι τα αυγά της κότας.
Είπαμε, να ασχολούμαστε με τα Θρησκευτικά, όχι όμως να μας βγαίνουν "καπάκι" και οι Δαρβινιστές με τα βλακώδη σοφίσματά τους.

Kyprianos Christodoulides είπε...

Ο/Η Ανώνυμος είπε...
Πολλά λόγια, δε χρειάζονται τόσα. Η Εκκλησία είναι άκτιστη, γιατί αν ήταν κτιστή δε θα μας έσωζε. Και αφού είναι άκτιστη είναι άχρονη, άρα προηγείται της θρησκείας που είναι κτιστή.

14 Ιανουαρίου 2016 - 3:12 μ.μ.

Περί ακτίστου εκκλησίας και άλλων τινών

Αν ρωτούσε κάποιος σήμερα την "αυτοσυνειδησία της εκκλησίας", όπως συχνά γράφουν οι θεολογικά εγκρατείς, "ἐν ποίᾳ ἐξουσίᾳ ταῦτα ποιεῖς, καὶ τίς σοι ἔδωκε τὴν ἐξουσίαν ταύτην;" τι απάντηση θα του έδινε ;

Πολλά λόγια δεν χρειάζονται ; Ή μήπως αυτό :

" ... 2) καταλαβαίνετε κατά βάθος ότι πρόκειται πραγματικά για μεγάλα θεολογικά αναστήματα και ότι αυτά που διδάσκουν είναι σωστά και ορθόδοξα, και ακριβώς γι' αυτό πρέπει να τα πολεμήσετε - γιατί σας φέρνουν προ των ευθυνών σας, και δε θέλετε να παραδεχτείτε ότι εκεί που βρίσκεστε είστε πνευματικά μετέωρος."

κχ
Αυτός που έγραψε τα ανωτέρω, θα πρέπει να καταλάβει ότι ο Άρειος, ο Νεστόριος, ο Σεβήρος, ο Διόσκορος, ο Ωριγένης και ένα σωρό άλλοι, ήταν κυριολεκτά "τέρατα" θεολογικών γνώσεων. Δεν νομίζω να έχει την εντύπωση, ότι ήταν "πνευματικά μετέωροι" οι πατέρες της Εκκλησίας και γι΄ αυτό τα έβαλαν με τους αναφερόμενους.

Ο παραλληλισμός του αυγού με την κότα, σχετικά με το ερώτημα "τί προηγείται, η Θρησκεία ή η Εκκλησία;", είναι εντελώς άστοχος, έδωσα την απάντηση, όπως άστοχη είναι και η άλλη απάντηση : "η Εκκλησία είναι ο Χριστός παρατεινόμενος εις τους αιώνες, επομένως το μόνο λογικό είναι να προηγείται της θρησκείας".

Πρόκειται περί υπεκφυγής. Δεν θέλει να παραδεχτεί ότι η Θρησκεία προηγείται, επειδή οι διδάσκαλοι π. Ρωμανίδης και π. Ιερόθεος, είναι αυτοί υπεύθυνοι του διχασμού θρησκείας - εκκλησίας.
Ποτέ κανείς από εμάς τους Ορθόδοξους δεν έθεσε τέτοιο θέμα. Είναι αλληλένδετα Θρησκεία και Εκκλησία, δεν αντιμετωπίζονται χωριστά, και όποιος το αποτολμά, διαπράττει αυτό που έκανε ο καθολικισμός με την εκπόρευση του Αγίου Πνεύματος. Να έχουμε δηλαδή την εκπόρευση από τον πατέρα και τον υιό, στο τέλος δε, να εκδηλώνεται απερίφραστα ένας γνήσιος Μονοφυσιτισμός τύπου "ο χριστιανισμός είναι μόνο εκκλησία" ή ο υποδυόμενος αυτόν καθολικισμός με το αλάθητο παπικό δόγμα "το άγιον Πνεύμα λαλεί ex cathedra και δια στόματος πάπα". Εδώ εντάσσεται και η "επισκοποκεντρική εκκλησία" των παπικών και του ημέτερου π. Ζηζιούλα.

Τότε και μόνο τότε, κάνει εμφανή την παρουσία του ο Παράκλητος και μας πληροφορεί, ότι ο χριστιανισμός δεν είναι θρησκεία, είναι μόνο εκκλησία, μάλιστα άκτιστη, και όλοι βουτηχτήκαμε στην αίρεση χωρίς να το πάρουμε είδηση.