Αλλοίωση, "εν ανομίαις συνελήφθην"

"Ευμορφία", για όλους

Επαναγωγή, "εις το καθ΄ομοίωσιν επανάγαγε ..."

Κυριακή, 2 Αυγούστου 2015

Σχόλια από τη «Δίκη» του Κάφκα στο σήμερα


Αφού διαβάσετε πρώτα αυτά που γράφει το ιστολόγιο "Ερανιστής", δείτε και τα σχόλια που γράφτηκαν (*)

Σχόλιο 1
«Μόνο το άγνωστο εξασφαλίζει την καθημερινή ανασφάλεια και την πρόσκαιρη ελπίδα, δηλαδή τη μέγιστη υποταγή. Η ελπίδα λειτουργεί τόσο πολύπλοκα πάνω στον ανθρώπινο ψυχισμό που μπορεί να συμβιβάσει όλες τις αντιφάσεις. Να εκλογικεύσει και τους πιο μεγάλους παραλογισμούς. Ο Κ. ουσιαστικά ξέρει ότι είναι χαμένος από την αρχή».

Ο Φραντς Κάφκα ήταν Εβραίος. Οπωσδήποτε, θα αγνοούσε το «θαυμαστὸς ὁ Θεὸς ἐν τοῖς ἁγίοις αὐτοῦ» και πάντως, δεν θα συμφωνούσε με το «9 νῦν δὲ γνόντες Θεόν, μᾶλλον δὲ γνωσθέντες ὑπὸ Θεοῦ» (Γλ. δ΄). Ούτε συζήτηση, βέβαια, για το «1 Ἔστι δὲ πίστις ἐλπιζομένων ὑπόστασις, πραγμάτων ἔλεγχος οὐ βλεπομένων.» (Εβ. ια΄).  Κατ΄ αυτό τον τρόπο, δεν είναι αξιοπερίεργο το μυθιστόρημα «Δίκη», που έγραψε και μας αναλύει ο αρθρογράφος κ. Θανάσης Μπαντές. Η κριτική ανάλυση που μας παρέχει, είναι σύμφωνη και απόλυτα εύστοχη, συνάδει δε με την ερωτηματική απορία : «πῶς ἐπιστρέφετε πάλιν ἐπὶ τὰ ἀσθενῆ καὶ πτωχὰ στοιχεῖα, οἷς πάλιν ἄνωθεν δουλεύειν (σ.σ. συγγραφικά) θέλετε;», του απ. Παύλου - συνέχεια του παρατεθέντος στίχου 9 της Προς Γαλάτας Επιστολής.

Και τέλος, κανέναν δεν αγγίζει, όσον αφορά εκείνους που δεν εκλογικεύουν παραλογισμούς, το να ξέρει ότι «είναι χαμένος από την αρχή», όπως οι κάθε είδους Κ. Όσοι έχουν χάσει την αρχή, λογικό είναι να μη ξέρουν πού βρίσκονται. Αυτό διδάσκει η αρχέγονη (και προπατορική!) λογική των πιθήκων, που μας εμφύσησε ο Darwin με την εξέλιξη. Μάταιο να περιμένει κανείς φως μέσα στο τούνελ του παραλογισμού.

Σχόλιο 2
Μάλλον στα κοσμικά αναφέρεται ο Εβραίος Κάφκα, στα οποία πλήθος Χριστιανών Ορθοδοξων έχει «διαπρέψει».

Σχόλιο 3
Οι επιδόσεις της Διοικούσας ιεραρχίας στα κοσμικά βαθμολογείται με άριστα. Αν δει κανείς όλα όσα γίνονται από την κατοικοεδρεύουσα στο Φανάρι εκκλησιαστική ελίτ με το εδώ παράρτημα, δεν είναι δυνατόν να μη θαυμάσει τη διπλωματική της ευελιξία. Φυσικά, το ίδιο γίνεται και με τα άλλα ορθόδοξα πατριαρχεία, που ετοιμάζονται να συγκροτήσουν την εκ προοιμίου αποκληθείσα «αγία και μεγάλη» νέα πανορθόδοξη σύνοδο το χρόνο που μας έρχεται.

Θα είχε ενδιαφέρον - αυτό σε παρένθεση - να μάθουμε κατά πόσον η «αγία και μεγάλη νέα σύνοδος» θελήσει να απαγκιστρωθεί του εναγκαλισμού, μάλλον δε στραγγαλισμού, που της έχει επιβληθεί με το δολάριο και το ευρώ. Τί θα μας έλεγαν οι ορθόδοξοι πατριάρχες για μια νέα οικονομική εκκλησιαστική τάξη (ορθόδοξη βέβαια) μακριά από ευρώ, δολάριο ή στερλίνα ;

Δεν ξέρω αν θα κληθούν να συμμετάσχουν μέλη της λέσχης Μπίλτεμπεργκ, αφού ο προκαθήμενος της Ρωμαιοκαθολικής εκκλησίας πρόκειται να μιλήσει τον ερχόμενο Σεπτέμβριο στον ΟΗΕ. Προβλέπω στο μέλλον να μιλάμε για εκκλησιαστικές λέσχες και όχι πια για εκκλησίες. Οι επιθετικοί προσδιορισμοί, όπως «ορθόδοξη», «προτεσταντική», «ρωμαιοκαθολική», δεν είναι συμβατοί με το πνεύμα της πολιτικής ορθότητας. Οι λέσχες έχουν εγγεγραμμένα μέλη, ακολουθούν και εφαρμόζουν το (δημοκρατικό βέβαια) καταστατικό τους, κυρίως δε, δεν φοροδιαφεύγουν.

(*) Τα Σχόλια από το ιστολόγιο "Αβέρωφ"

5 σχόλια:

Erato Bellou είπε...

Πάπας Φραγκίσκος : «Ο Ιησούς ήταν απλά ένας άνθρωπος».
Αρειανίζει ή με το «Ιησούς» εννοεί μόνο την ανθρώπινη φύση του Χριστού ;;
Δείτε :
https://www.youtube.com/watch?t=37&v=Ir_7vo9UZcU

Erato Bellou είπε...

O Πάπας Φραγκίσκος εκλέχτηκε Πάπας
στις 13 του μηνός,του 3ου μήνα(Μαρτίου),του 13ου έτους (2013)...

Erato Bellou είπε...

ΠΙΣΤΕΥΕΙ Ή ΟΧΙ Ο ΠΑΠΑΣ ΦΡΑΓΚΙΣΚΟΣ ΟΤΙ Ο ΚΥΡΙΟΣ ΗΜΩΝ ΙΗΣΟΥΣ ΧΡΙΣΤΟΣ
ΕΙΝΑΙ Deus Homo,ΛΑΤΙΝΙΙΣΤΙ,ΤΟΥΤΕΣΤΙ Θεάνθρωπος.;;;;
Η «ΡΩΜΑΙΟΚΑΘΟΛΙΚΗ ΕΚΚΛΗΣΙΑ» ΧΡΗΣΙΜΟΠΟΙΕΙ
ΑΚΟΜΑ ΤΗ ΛΕΞΗ Deus Homo Ή ΤΗΝ ΕΧΕΙ ΕΓΚΑΤΑΛΕΙΨΕΙ ;;;

Erato Bellou είπε...

Φαίνεται ότι ο Πάπας Φραγκίσκος θέλει σύγκλιση με το
(ιδίως το σουνιτικό) Ισλάμ,και γι' αυτό ψιλο-αρειανίζει...

Erato Bellou είπε...

Kαι για την φιλολογική ιστορία της ελληνικής λέξης "Θεάνθρωπος"
και της ταυτόσημης λατινικής "Deus Homo",τις πρωτοχρησιμοποίησε,
και τις δύο,ο Ωριγένης.