Αλλοίωση, "εν ανομίαις συνελήφθην"

"Ευμορφία", για όλους

Επαναγωγή, "εις το καθ΄ομοίωσιν επανάγαγε ..."

Δευτέρα, 20 Απριλίου 2015

Ερώτηση σχετικά με το εκκλησιαστικό ημερολόγιο


- Η κυρία ή δεσποινίς Erato Bellou έγραψε το εξής :
"είναι καλό να αφήνουμε στους αιρετικούς ή φιλαιρετικούς την αστρονομική ακρίβεια, ώστε η πνευματική Άνοιξη να συμπίπτει με τη φυσική ;"

- κχ
Αυτή η σύμπτωση των Παθών του Κυρίου με την Ανάσταση και την Άνοιξη, συμβαίνει διότι σε αυτή τη γεωγραφική τοποθεσία έγιναν όλα τα γεγονότα, που περιλαμβάνονται στην Καινή και Παλαιά Διαθήκη. Αν όμως τα γεγονότα αυτά γίνουν δεκτά, δηλαδή πιστέψουν οι άνθρωποι, σε πολλά μέρη του κόσμου, δεν σημαίνει τούτο ότι τα άγια Πάθη και η Ανάσταση, πρέπει απαραίτητα να γίνονται κατά την περίοδο της Άνοιξης. Σημασία έχει για τη Χριστιανοσύνη, στην υποθετική περίπτωση οικουμενικής και παγκόσμιας εξάπλωσης, να συνεορτάζουν (τη αυτή ημέρα) οι πιστοί ταυτόχρονα, ανεξάρτητα των διαφορών της ώρας, Δεν θα κριθούμε αν κάνουμε την Ανάσταση καλοκαίρι, φθινόπωρο ή χειμώνα. Θέλω να πω, σε περιοχές του πλανήτη όπου επικρατούν διαφορετικές εποχές, ούτε βεβαίως αν άλλοι θα κάνουν Ανάσταση σε τόπους με διαφορετική ώρα της ημέρας.

 Υποθετικά είναι αυτά που γράφω, καθώς η πραγματικότητα είναι εντελώς διαφορετική. Η αίρεση (σιωνισμός ή οικουμενισμός είναι το ίδιο) κυριαρχεί σε παγκόσμιο επίπεδο και είναι αυτή που μας ετοιμάζει τις διάφορες παγκόσμιες ημέρες. Δεν θα αργήσει λοιπόν να μας αναγγείλει και την "παγκόσμια ημέρα της θρησκείας" και όποιος τολμήσει να αντιδράσει, θα τον περιμένουν τα δάνεια ή κάτι άλλο.

- Ερατώ Μπέλλου
Aγαπητέ κύριε Κυπριανέ Χριστοδουλίδη,
Εντάξει μέχρι εδώ (ας πούμε ωσάν πνευματικοί "χειμερινοί κολυμβητές" έχουμε πάντα πνευματικό Καλοκαίρι ,ανεξάρτητα από την τροχιά του ήλιου και την αστρονομία). Όμως ας σκεφτούμε το άλλο. Είσαι σύνεδρος ή αντιπρόσωπος σε μια Πανορθόδοξη Σύνοδο και βάζει ο Βαρθολομαίος σε ψηφοφορία την πρόταση για υιοθέτηση του δυτικού πασχαλίου. ίσως, σε συνεννόηση με το Πάπα και την εισαγωγή αστρονομικών εφημερίδων για τον καθορισμό της αληθούς πρώτης εαρινής πανσελήνου, αλα Πανορθόδοξο Συνέδριο Κων/πόλεως του Μαΐου του 1923. Τί θα κάνεις, θα πεις καμιά αλλαγή στο Πασχάλιο και στην ψηφοφορία να περάσει η πρόταση Βαρθολομαίου, ή θα αντιπροτείνεις και θα θέσεις στην ψηφοφορία την ανωτέρω πρόταση προληπτικής μικροαλλαγής,με σοβαρές πιθανότητες να περάσει ;; Τί λέτε γι' αυτό ;; (Σ.σ. Την πρόταση της κας Μπέλλου βλέπε στα σχόλια  http://kyprianoscy.blogspot.gr/2015/04/blog-post_15.html ).

- κχ
Ακούστε κυρία ή δεσποινίς Μπέλλου. Η απάντηση που μου ζητάτε δεν θα είναι από κάποιον, ας πούμε, "χειμερινό κολυμβητή του πνεύματος". Δεν θα είναι κατά την "προσωπική άποψη", δεν θα είναι μεταπατερική, συναφειακή, νεορθόδοξη. Με λίγα λόγια εκσυγχρονιστική και μοντέρνα. Στα ζητήματα αυτά δεν χωρούν τέτοια ακροβατικά. Η απάντηση οφείλει να ερείδεται της Αγίας Γραφής, και δη της Καινής Διαθήκης, αφού έχουμε το ακόλουθο :

7 ... συμφέρει ὑμῖν ἵνα ἐγὼ ἀπέλθω. ἐὰν γὰρ ἐγὼ μὴ ἀπέλθω, ὁ παράκλητος οὐκ ἐλεύσεται πρὸς ὑμᾶς· ἐὰν δὲ πορευθῶ, πέμψω αὐτὸν πρὸς ὑμᾶς·
12 ῎Ετι πολλὰ ἔχω λέγειν ὑμῖν, ἀλλ' οὐ δύνασθε βαστάζειν ἄρτι ... .
13 ὅταν δὲ ἔλθῃ ἐκεῖνος, τὸ Πνεῦμα τῆς ἀληθείας, ὁδηγήσει ὑμᾶς εἰς πᾶσαν τὴν ἀλήθειαν· οὐ γὰρ λαλήσει ἀφ' ἑαυτοῦ, ἀλλ' ὅσα ἂν ἀκούσῃ λαλήσει, καὶ τὰ ἐρχόμενα ἀναγγελεῖ ὑμῖν.

Εφόσον λοιπόν έτσι έχουν τα πράγματα και ο παράκλητος, το Πνεύμα της αληθείας μας ανήγγειλε όσα παρά του Πατρός άκουσε - τούτο έγινε με τις αποφάσεις των Οικουμενικών Συνόδων - εμείς δεν μπορούμε να κάνουμε τα δικά μας. Το πότε θα εορτάζεται το Άγιον Πάσχα έχει σαφέστατα καθοριστεί. Εκτός, αν το Άγιον Πνεύμα δεν άκουσε καλά, διότι εν τω μεταξύ ήρθαν οι παπικοί αστρονόμοι, μαθηματικοί, αριθμολόγοι κλπ., που ως φαίνεται άκουγαν καλύτερα και έβαλαν μπροστά τις 13 ημέρες. Το Άγιον Πνεύμα δεν ήταν καλό στα Μαθηματικά και στην Αστρονομία ! Λάθος ήταν αυτό που μας είπε, ο πάπας είναι αλάθητος.Η επιστήμη δεν κάνει λάθη.

Καταλαβαίνετε λοιπόν ότι δυο τινά συμβαίνουν. Πρώτον, ότι το Άγιον Πνεύμα δεν μας οδήγησε εις πάσαν την αλήθεια, δεύτερο, ότι ο πάπας, δια των αστρονόμων και των μαθηματικών, είναι ο μόνος αρμόδιος να μας οδηγήσει σε αυτή - γενικότερα μας οδηγεί η επιστήμη. Η επιστήμη των τεχνητών γονιμοποιήσεων, των βιολογικά μεταλλαγμένων ζώων και προϊόντων διατροφής, των μεταμοσχεύσεων και ακόμη, βάσει των επιστημονικών παρατηρήσεων - ομοφυλοφιλία στα ζώα - να κάνει δεκτή την γαμική ζεύξη των ομοφυλοφίλων και την απόκτηση τέκνων από αυτούς με υιοθεσία ή με τη βοήθεια αυτής.

Αν αυτά που σας έγραψα σας ικανοποιούν έχει καλώς. Όσο δε για τον οικουμενικό Βαρθολομαίο, αυτός μοιράζεται το άγιο πνεύμα του πάπα. Που εκπορεύεται εκ του πατρός (πάπα) και του υιού (Βαρθολομαίου) και συγχώρα με Κύριε. Συνεπώς, ακόμη κι αν άκουγε αυτά που γράφω, από το ένα θα του έμπαιναν, από το άλλο θα του έβγαιναν. Και δεν θα ήταν ο μόνος.

5 σχόλια:

Erato Bellou είπε...

Kάποιος μου 'πε :
«Αχ βρε Ερατώ,τώρα 434 χρόνια μετά το 1582,που εγκαθιδρύθηκε το
νέο ημερολόγιο και το νέο Πασχάλιο των δυτικών πρέπει να το δεχτούμε και μεις,
στην Πανορθόδοξη Σύνοδο του 2016.Λέω τώρα,διότι χθες ήταν επιζήμια πρόωρο.
Ο παλαιοημερολογιτισμός και ο παλαιοπασχαλιτισμός είναι μια μεσαιωνική παιδική
ασθένεια που τώρα πια βλάπτει την Ορθοδοξία,και τον αντιαιρετικό αγώνα της κατά
των παπικών και προτεσταντών».

Kyprianos Christodoulides είπε...

Απάντηση
Παλαιοημερολογητισμός και παλαιοπασχαλητισμός δεν υπήρξαν ποτέ. Υπήρξε μόνο η αρχική σύγχυση να εορτάζουν οι Χριστιανοοί μαζί με τους Ιουδαίους το Πάσχα (τεσσαρακαιδεκατίτες) αλλά η σύγχυση αυτή ήρθη με την Α΄ Οικουμενική Σύνοδο και εφεξής. Κατά τα φαινόμενα, οι Ιουδαίοι δεν μπορούσαν να "χωνέψουν" τους απερίτμητους Χριστιανούς και έβαλαν μπροστά τον συνεορτασμό τους με το Πάσχα. Αλλά ούτε κι αυτό δεν τους βγήκε. Τώρα μας "πλασάρουν" παρέα με τους προτεστάντες - οι αγγλικανοί είναι επικεφαλής αλλά δεν φαίνονται - τον ένα θεό για όλους, τους κοινούς προγόνους ή πατέρες Αβραάμ, Ισαάκ, Ιακώβ και αρκετά άλλα, με κοινό στόχο τον ενιαίο εορτασμό του Πάσχα. Το πρώτο βήμα έγινε με την εορτή των Χριστουγέννων, το επόμενο αναμένεται. Για άλλους ναι, για άλλους ποτέ.

39 Ἀπεκρίθησαν καὶ εἶπον αὐτῷ· Ὁ πατὴρ ἡμῶν Ἀβραάμ ἐστι. λέγει αὐτοῖς ὁ Ἰησοῦς· Εἰ τέκνα τοῦ Ἀβραάμ ἦτε, τὰ ἔργα τοῦ Ἀβραὰμ ἐποιεῖτε. 40 νῦν δὲ ζητεῖτέ με ἀποκτεῖναι, ἄνθρωπον ὃς τὴν ἀλήθειαν ὑμῖν λελάληκα, ἣν ἤκουσα παρὰ τοῦ Θεοῦ· τοῦτο Ἀβραὰμ οὐκ ἐποίησεν. 41 ὑμεῖς ποιεῖτε τὰ ἔργα τοῦ πατρὸς ὑμῶν. εἶπον οὖν αὐτῷ· Ἡμεῖς ἐκ πορνείας οὐ γεγεννήμεθα· ἕνα πατέρα ἔχομεν, τὸν Θεόν. 42 εἶπεν οὖν αὐτοῖς ὁ Ἰησοῦς· Εἰ ὁ Θεὸς πατὴρ ὑμῶν ἦν, ἠγαπᾶτε ἂν ἐμέ, ἐγὼ γὰρ ἐκ τοῦ Θεοῦ ἐξῆλθον καὶ ἥκω· οὐδὲ γὰρ ἀπ' ἐμαυτοῦ ἐλήλυθα, ἀλλ' ἐκεῖνός με ἀπέστειλε. 43 διατί τὴν λαλιὰν τὴν ἐμὴν οὐ γινώσκετε; ὅτι οὐ δύνασθε ἀκούειν τὸν λόγον τὸν ἐμόν. 44 ὑμεῖς ἐκ τοῦ πατρὸς τοῦ διαβόλου ἐστὲ, καὶ τὰς ἐπιθυμίας τοῦ πατρὸς ὑμῶν θέλετε ποιεῖν. ἐκεῖνος ἀνθρωποκτόνος ἦν ἀπ' ἀρχῆς, καὶ ἐν τῇ ἀληθείᾳ οὐκ ἔστηκεν, ὅτι οὐκ ἔστιν ἀλήθεια ἐν αὐτῷ· ὅταν λαλῇ τὸ ψεῦδος ἐκ τῶν ἰδίων λαλεῖ, ὅτι ψεύστης ἐστὶ καὶ ὁ πατὴρ αὐτοῦ. 45 ἐγὼ δὲ ὅτι τὴν ἀλήθειαν λέγω, οὐ πιστεύετέ μοι. 46 τίς ἐξ ὑμῶν ἐλέγχει με περὶ ἁμαρτίας; εἰ δὲ ἀλήθειαν λέγω, διατί ὑμεῖς οὐ πιστεύετέ μοι; 47 ὁ ὢν ἐκ τοῦ Θεοῦ τὰ ῥήματα τοῦ Θεοῦ ἀκούει· διὰ τοῦτο ὑμεῖς οὐκ ἀκούετε, ὅτι ἐκ τοῦ Θεοῦ οὐκ ἐστέ.

52 εἶπον οὖν αὐτῷ οἱ Ἰουδαῖοι· ... Ἀβραὰμ ἀπέθανε καὶ οἱ προφῆται, καὶ σὺ λέγεις, ἐάν τις τὸν λόγον μου τηρήσῃ, οὐ μὴ γεύσηται θανάτου εἰς τὸν αἰῶνα; 53 μὴ σὺ μείζων εἶ τοῦ πατρὸς ἡμῶν Ἀβραάμ, ὅστις ἀπέθανε; καὶ οἱ προφῆται ἀπέθανον· τίνα σεαυτὸν σὺ ποιεῖς; 54 ἀπεκρίθη Ἰησοῦς· Ἐὰν ἐγὼ δοξάζω ἐμαυτόν, ἡ δόξα μου οὐδέν ἐστιν· ἔστιν ὁ πατήρ μου ὁ δοξάζων με, ὃν ὑμεῖς λέγετε ὅτι Θεὸς ἡμῶν ἐστι· 55 καὶ οὐκ ἐγνώκατε αὐτόν· ἐγὼ δὲ οἶδα αὐτόν. καὶ ἐάν εἴπω ὅτι οὐκ οἶδα αὐτόν, ἔσομαι ὅμοιος ὑμῶν ψεύστης· ἀλλ' οἶδα αὐτὸν καὶ τὸν λόγον αὐτοῦ τηρῶ. 56 Ἀβραὰμ ὁ πατὴρ ὑμῶν ἠγαλλιάσατο ἵνα ἴδῃ τὴν ἡμέραν τὴν ἐμήν, καὶ εἶδε καὶ ἐχάρη. 57 εἶπον οὖν οἱ Ἰουδαῖοι πρὸς αὐτόν· Πεντήκοντα ἔτη οὔπω ἔχεις καὶ Ἀβραὰμ ἑώρακας; 58 εἶπεν αὐτοῖς ὁ Ἰησοῦς· Ἀμὴν ἀμὴν λέγω ὑμῖν, πρὶν Ἀβραὰμ γενέσθαι ἐγὼ εἰμί. 59 ἦραν οὖν λίθους ἵνα βάλωσιν ἐπ' αὐτόν· Ἰησοῦς δὲ ἐκρύβη, καὶ ἐξῆλθεν ἐκ τοῦ ἱεροῦ διὰ μέσου αὐτῶν, καὶ παρῆγεν οὕτως.

Erato Bellou είπε...
Αυτό το σχόλιο αφαιρέθηκε από τον συντάκτη.
Kyprianos Christodoulides είπε...

Προς την κυρία η δεσποινίδα Ερατώ Μπέλλου

Την ανάρτηση στο σύνδεσμο που στείλατε την είδα. Αν δεν σας κάνει κόπο, στείλτε την ανωτέρω απάντηση που σας έδωσα. Τα δικά μου σχόλια ή άρθρα δεν αναρτώνται στη συγκεκριμένη ιστοσελίδα. Ελάχιστες είναι οι φορές, δεν γνωρίζω τους λόγους.

Kyprianos Christodoulides είπε...

Η κυρία ή δεσποινίς Ερατώ Μπέλλου έγραψε τα ακόλουθα :

Ούτε αυτό κε Κυπριανέ Χριστοδουλίδη ;;; (σ.σ. δεν θα δημοσιεύσετε ;)

Ακολουθεί σύνδεσμος σε ιστοσελίδα, όπου δημοσιεύθηκε, και είναι :

«Kαμιά αλλαγή του Ορθοδόξου Πασχαλίου έως το 5.175» . Χριστός Ανέστη ! Παραθέτω,κατωτέρω,προσωπικές σκέψεις μου.Ευχαριστώ για τη φιλοξενία,Ερατώ Μπέλλου
(και ζητώ συγνώμη απ' όποιον διαφωνεί έντονα).

Tελικά καταλήγω ότι η αστρονομική ανακρίβεια του Ορθόδοξου Πασχαλίου είναι ακόμα ανεκτή,με πιο όψιμο Πάσχα εντός του Μαΐου με το γρηγοριανό ημερολόγιο.Νομίζω ότι μόνο όταν το Πάσχα φτάσει να είναι μετά τον Μάιο,πρέπει να πάρουμε κάποιο μέτρο (να μεταφέρεται στην τελευταία Κυριακή του Μαΐου).Μα θ' αργήσει να φτάσει να είναι μετά τον Μαΐο,αυτό θα γίνει το 5175,οπότε θα είναι 1η Ιουνίου,με το σημερινό γρηγοριανό ημερολόγιοΤο Πάσχα πρέπει να είναι μέσα στο έαρ,που ουσιαστικά τελειώνει τον Μάιο (Ώ γλυκύ μου έαρ,γλυκύτατόν μου Τέκνον).
- Όχι στην αποδοχή του Πασχαλίου των Λατίνων & Προτεσταντών.
- Όχι μόνιμο συνεορτασμό του Πάσχα με τους αιρετικούς (τώρα 3 φορές στα 11 χρόνια,
κατά μέσον όρο,έχουμε Ορθόδοξο Πάσχα και δυτικό Πάσχα την ίδια μέρα).
- Όχι στην πρόταση του Βαρθολομαίου στην Πανορθόδοξη Σύνοδο του 2016 για υιοθέτηση
του δυτικού Πασχαλίου ή για εισαγωγή της χρήσης των αστρονομικών εφημερίδων.

Το μέτρο που ανέφερα ανωτέρω είναι αρκετό,η υπερβολική αστρονομική ακρίβεια δεν
ενδιαφέρει.

Απάντηση
Η απάντηση που σας δίνω δεν είναι ούτε έντονη ούτε άτονη διαφωνία και σας γράφω :
Δεν θα κριθούμε για τη ζωή που δεν ζήσαμε, αλλά γι΄ αυτή που ζήσαμε και με τα δεδομένα που είχαμε. Παράδειγμα, το Εορτολόγιο το οποίο καθόρισε η Εκκλησία. Δεν μας ενδιαφέρει πότε θα είναι Πάσχα (ημερολογιακά) το 5175 ή το 10175. Οι άνθρωποι-διορισμένοι άλλων, μπορεί να αλλάξουν τους χρόνους, τους μήνες, τις ημέρες, τις ώρες, και κανείς δεν είναι δυνατό να τους το απαγορεύσει, επειδή κάνουν αυτό που οι εξουσιαστές του κόσμου διατάζουν. Αν δεν το κάνουν, θα τους κόψουν τα δάνεια ή θα βάλουν κάποιους να δημιουργούν διαρκώς κοινωνικά προβλήματα στο όνομα της ελευθερίας, της δημοκρατίας, της προόδου και πάντα κατά του ρατσισμού, του φασισμού και της οπισθοδρόμησης λόγω θρησκευτικού φανατισμού.

Εμείς οι παλαιοημερολογίτες, όπως ονομάζονται από εσάς που βλέπετε πολύ μπροστά, φανατικοί δεν είμαστε. Δεν θα σκοτώσουμε κανένα επειδή διαφωνεί μαζί μας. Τους ζητάμε λοιπόν να μας αφήσουν ήσυχους στα δικά μας τα παλιομοδίτικα και να μην ασχολούνται με τι κάνουμε.

Θα σας παρακαλούσα λοιπόν, κα. ή δεσ. Μπέλλου, να κρατήσετε για τον εαυτό σας τις σκέψεις σας και για όσους τις συμμερίζονται, εννοείτε, αν θέλουν να μη κατακριθούν και χάσουν τον Παράδεισο το 5.175 ή το 10.175 μετά Χριστόν. Περισσότερο δεν σκοπεύω να ασχοληθώ με το ζήτημα αυτό και μην κάνετε τον κόπο να γράψετε άλλα σχόλια.