Αλλοίωση, "εν ανομίαις συνελήφθην"

"Ευμορφία", για όλους

Επαναγωγή, "εις το καθ΄ομοίωσιν επανάγαγε ..."

Πέμπτη, 19 Μαρτίου 2015

Ένα συνηθισμένο ερώτημα περί νηπιοβαπτισμού. Δεύτερο Μέρος


- Tony Vook :  
Tελικα τοσα πολλα εγραψες αλλα δεν εξηγησες γιατι βαφτιστηκε ο Χριστος ; O Iωσηφ και η Παναγια φερουν το προπατορικο αμαρτημα ; Ποτε βαφτιστηκαν ; Το πιο ωραιο ειναι αυτο που εγραψες , να ρωτησουμε τον αγιο θεο γιατι εβαλε τους Εβραιους να σφαξουν τα νηπια , τοσες σφαγες εγιναν στην ιστορια αυτη μας πειραξε ; Eπειδη αυτα ξεφευγουν απο τα ορια της θεολογικης αφελειας , οχι Κυπριανε , δεν θα περιμενουμε να μας απαντησει ο υπολογος αγιος Γιαχβε και η Μιχαλου για τις σφαγες , ξερουμε ποιοι τις εκαναν , ποιοι τις κανουν , ολα ειναι ιστορικα καταγεγραμμενα , οι ευθυνες θα ζητηθουν φυσικα και οχι μεταφυσικα .

- Kyprianos Christodoulides : 
1. Τελικά, έχω άδικο όταν γράφω πως έχετε πρόβλημα στην ανάγνωση ; Δεν είμαι εγώ που γράφω : Η έλευση του Κυρίου προαναγγέλθηκε από τον άγιο Ιωάννη τον Πρόδρομο, ο οποίος εκήρυττε λέγων : "11 ἐγὼ μὲν βαπτίζω ὑμᾶς ἐν ὕδατι εἰς μετάνοιαν· ὁ δὲ ὀπίσω μου ἐρχόμενος ἰσχυρότερός μου ἐστίν, οὗ οὐκ εἰμὶ ἱκανὸς τὰ ὑποδήματα βαστάσαι· αὐτὸς ὑμᾶς βαπτίσει ἐν Πνεύματι ῾Αγίῳ καὶ πυρί" ; Δεν ήταν Προφήτης, Πρόδρομος και Βαπτιστής ο άγιος Ιωάννης ( : 13 πάντες γὰρ οἱ προφῆται καὶ ὁ νόμος ἕως ᾿Ιωάννου προεφήτευσαν. 14 καὶ εἰ θέλετε δέξασθαι, αὐτός ἐστιν ᾿Ηλίας ὁ μέλλων ἔρχεσθαι) ; Δεν ήταν μεσσιανική η προφητεία του αγίου Ιωάννου, που καλούσε τους Ισραηλίτες σε εξομολόγηση, μετάνοια και βάπτιση ; Δεν τον σέβονταν όλοι, τον άγιο Ιωάννη, ως ένα μεγάλο προφήτη ; Και δεν γράφει η Καινή Διαθήκη πώς και γιατί θανατώθηκε ( : Ηρῴδης κρατήσας τὸν ᾿Ιωάννην ἔδησεν αὐτὸν καὶ ἔθετο ἐν φυλακῇ διὰ ῾Ηρωδιάδα τὴν γυναῖκα Φιλίππου τοῦ ἀδελφοῦ αὐτοῦ. 4 ἔλεγε γὰρ αὐτῷ ὁ ᾿Ιωάννης· οὐκ ἔξεστί σοι ἔχειν αὐτήν. 5 καὶ θέλων αὐτὸν ἀποκτεῖναι ἐφοβήθη τὸν ὄχλον, ὅτι ὡς προφήτην αὐτὸν εἶχον.) ; Ο Κύριος, λοιπόν, βαπτίσθηκε εκπληρώνοντας την μεσσιανική προφητεία του αγίου Ιωάννη, προφήτη, πρόδρομου και βαπτιστή. Αν αυτά δεν σου φτάνουν τί άλλο να σου γράψω ; Ότι έχεις πλήρη άγνοια των θεολογικών ή θρησκευτικών ζητημάτων και παρά ταύτα, τολμάς να έχεις άποψη εσύ, ο Καλόπουλος και οι Like φίλοι του ;
 

2. Ο Ιωσήφ και η Θεοτόκος Μαρία ήταν φορείς του προπατορικού αμαρτήματος. Όμως, αναφορικά με την Θεοτόκο Μαρία, η έλευση του αγίου Πνεύματος για την σύλληψη του Κυρίου πλήρως την καθάρισε, συνεργούσης προς τούτο και της όλης, προ συλλήψεως, ζωής της, ζωής αφιερωμένης στο Ναό και τελείας αγνότητας . Αυτά πολύ απλά και σύντομα. Διότι υπάρχουν πολύ περισσότερα και σαφώς καλύτερα από τα δικά μου. Ως προς τον μνήστορα Ιωσήφ - σημ. έχω δώσει την εξήγηση της μνηστείας και όχι γάμου του Ιωσήφ - αυτός εντάσσεται στους δικαίους της Παλαιάς Διαθήκης, όπως οι Προφήτες και πολλοί άλλοι. Άγιοι δεν υπήρχαν στον καιρό της.
 

3. Ως προς τα υπόλοιπα αφελή, άστα εκεί που βρίσκονται, στη δική μου αφέλεια και στη δική σου επιμέλεια να γνωρίσεις τον νουν του Κυρίου : τίς γὰρ ἔγνω νοῦν Κυρίου; ἢ τίς σύμβουλος αὐτοῦ ἐγένετο; (Ρμ. ια΄ 34)

- Tony Vook :  
Καθε απαντηση σου δειχνει περισσοτερο την αστοχια των γραφων η την δικη σου ερμηνεια προς αυτες. Γραφεις οτι ο Κυριος βαπτιστηκε για να εκπληρωσει την προφητεια του αγιου Ιωαννη . Δηλαδη οι πραξεις του θεου γινονται για να επιβεβαιωσουν τους προφητες, Εγω ξερω οτι οι προφητειες γινονται για να προδιαθεσουν τον κοσμο για τις πραξεις του θεου , δεν ειναι η αιτια τους . Επισης γραφεις οτι δια της συλληψεως καθαρισε η Παναγια απο το προπατορικο , αντι να βαπτισθει . Ομως η συλληψη του Χριστου εγινε ακουσια , χωρις την συγκαταθεση της , απλα της ανακοινωθηκε το γεγονος , Το βαπτισμα προυποθετει εκουσια και οχι ακουσια συγκαταθεση , οπως εχουμε στην συγκεκριμενη περιπτωση . Εντασσεις τον Ιωσηφ στους δικαιους της παλαιας διαθηκης , μονο που εκεινοι ζουσαν προ Χριστου . Ο Ιωσηφ που γνωρισε τον θεο δεν επρεπε να το δειξει εμπρακτα με βαφτιση; Mηπως παρεμεινε πιστος στον Ιουδαισμο και δεν αλλαξε θρησκεια ;

Kyprianos Christodoulides :
Δεν θα ήταν προτιμότερο να γράφεις τη γνώμη σου, επί των απαντήσεων που σου δίνω, παρά να εκφέρεις κρίση - πάντα απαξιωτική - επί των Γραφών, που αγνοείς πλήρως ; Τούτο γίνεται εμφανέστατο με αυτό το δικό σου : "Γραφεις οτι ο Κυριος βαπτιστηκε για να εκπληρωσει την προφητεια του αγιου Ιωαννη . Δηλαδη οι πραξεις του θεου γινονται για να επιβεβαιωσουν τους προφητες ;".
Τότε. δώσε μου την απάντηση σε αυτό που συναντούμε σε πολλά σημεία των Ευαγγελίων : "22 Τούτο δε όλον γέγονεν ίνα πληρωθή το ρηθέν υπό τού Κυρίου διά τού προφήτου ... ", "17 τότε επληρώθη το ρηθέν διά Ιερεμίου τού προφήτου λέγοντος ...",  "36 εγένετο γαρ ταύτα ίνα η γραφή πληρωθή οστούν ου συντριβήσεται αυτου" και πολλά ακόμη. Όλα αυτά και πλήθος άλλα αποτελούν προρρήσεις για την έλευση του Μεσσία, επιστέγασμα των οποίων ήταν η προφητεία του αγίου Ιωάννη, η οποία όμως προϋπέθετε εξομολόγηση, μετάνοια, βάπτιση. Η Βάπτιση του Κυρίου ήταν η εκπλήρωση κάθε μεσσιανικής προφητείας. Θέλεις το δέχεσαι, θέλεις όχι, θέλεις το πιστεύεις, θέλεις όχι. Δεν σε υποχρεώνει κανείς. Πάψε όμως να μέμφεσαι τους άλλους, όταν δεν έχεις θεολογικά επιχειρήματα να αντιπαραθέσεις.

Όσον αφορά δε στα άλλα ( : η σύλληψη του Χριστού έγινε ακούσια) πάλι κάνεις λάθος. Δεν έγινε ακούσια, έγινε εκούσια ( : 38 εἶπε δὲ Μαριάμ· ἰδοὺ ἡ δούλη Κυρίου· γένοιτό μοι κατὰ τὸ ρῆμά σου).

34 εἶπε δὲ Μαριὰμ πρὸς τὸν ἄγγελον· πῶς ἔσται μοι τοῦτο, ἐπεὶ ἄνδρα οὐ γινώσκω; 35 καὶ ἀποκριθεὶς ὁ ἄγγελος εἶπεν αὐτῇ· Πνεῦμα ῞Αγιον ἐπελεύσεται ἐπὶ σὲ καὶ δύναμις ὑψίστου ἐπισκιάσει σοι· διὸ καὶ τὸ γεννώμενον ἅγιον κληθήσεται υἱὸς Θεοῦ. 36 καὶ ἰδοὺ ᾿Ελισάβετ ἡ συγγενής σου καὶ αὐτὴ συνειληφυῖα υἱὸν ἐν γήρει αὐτῆς, καὶ οὗτος μὴν ἕκτος ἐστὶν αὐτῇ τῇ καλουμένῃ στείρᾳ· 37 ὅτι οὐκ ἀδυνατήσει παρὰ τῷ Θεῷ πᾶν ρῆμα. 38 εἶπε δὲ Μαριάμ· ἰδοὺ ἡ δούλη Κυρίου· γένοιτό μοι κατὰ τὸ ρῆμά σου.

Αν θέλεις να συνεχίσουμε, γράφε τη γνώμη σου και άσε στην άκρη τις κρίσεις και επικρίσεις - απαξιωτικές όπως συνηθίζεις - στις απαντήσεις που σου δίνω. Αν σου καταλογίζω άγνοια, φροντίζω να υπάρχει τεκμηρίωση. Αν βαπτίστηκε ο Ιωσήφ ή αν παρέμεινε πιστός στον ιουδαϊσμό, είναι κάτι που δεν το γνωρίζω, ούτε μπορώ να εκφέρω επ΄ αυτού γνώμη. Δεν νομίζω, άλλωστε, να είναι τόσο σημαντικό. Αν εσύ έχεις διαφορετική γνώμη, δικαίωμά σου.


- Tony Vook
Aν οι προφητειες οριζουν τις πραξεις του θεου , οπως δειχνουν τα εδαφια που παρεθεσες , τοτε ο θεος περιοριζεται και μικραινει , αν αυτος ο θεος σου ταιριαζει , εγω δεν εχω προβλημα . Επισης οταν η Μαριαμ ειπε γενοιτο κατα το ρημα σου , ηδη της ειχε πει ο αγγελος οτι ειχε το αγιο πνευμα εντος της , δεν ερωτηθηκε πριν συμβει οτιδηποτε στο σωμα της , αλλα αφου ειχε ηδη συμβει. Επειδη οι γραφες αν διαβαστουν αυτουσια δεν αντεχουν σε καμια σοβαρη κριτικη , το μονο που μενει ειναι να κρινουμε τις ερμηνειες οπως η δικη σου που προσπαθουν ακροβατωντας να δικαιολογησουν τα αδικαιολογητα .

 - Kyprianos Christodoulides : 
1.  Tony Vook : "Επισης οταν η Μαριμ ειπε γενοιτο κατα το ρημα σου , ηδη της ειχε πει ο αγγελος οτι ειχε το αγιο πνευμα εντος της". κυπριανός χ : H Γραφή επί λέξει έχει ούτως : "ὁ ἄγγελος εἶπεν αὐτῇ· Πνεῦμα ῞Αγιον ἐπελεύσεται ἐπὶ σὲ καὶ δύναμις ὑψίστου ἐπισκιάσει σοι·". Όντως, οι γραφές πρέπει να διαβάζονται με γνώση, έτσι ώστε να καταλαβαίνουμε τη διαφορά μεταξύ του "επισκιάσει" και του "επισκιάζω" ή του "επήλθε" και του "επελεύσεται".

 2. Tony Vook : "Aν οι προφητειες οριζουν τις πραξεις του θεου , οπως δειχνουν τα εδαφια που παρεθεσες , τοτε ο θεος περιοριζεται και μικραινει ..." κυπριανός χ : Ε, όχι κι έτσι ! Οι προφητείες προαναγγέλλουν - από το τρίτο Πρόσωπο, το άγιο Πνεύμα - εσύ τα ακούς "βερεσέ" αυτά - το θέλημα του αγίου Θεού και τις συνέπειες, είτε της συμφωνίας είτε της διαφωνίας, επί του ανθρώπου. Δεν σε υποχρεώνει κανείς να το πιστέψεις ή να το δεχθείς ή ολοσχερώς να το απορρίψεις. Κάνε όπως νομίζεις, μη τα βάζεις όμως - γνωστός ο τρόπος που συνηθίζεις εσύ, ο Καλόπουλος και οι Like - με τους άλλους. Άφησέ τους στην αντιεπιστημονική τους αφέλεια, άλλωστε, κακό δεν σου κάνουν, αφού κανείς δεν τους λογαριάζει.

Δεν υπάρχουν σχόλια: