Αλλοίωση, "εν ανομίαις συνελήφθην"

"Ευμορφία", για όλους

Επαναγωγή, "εις το καθ΄ομοίωσιν επανάγαγε ..."

Τετάρτη, 5 Νοεμβρίου 2014

Μιχαήλ Καλόπουλος : Οι τολμηροί που συνεχώς κινούν και επανορθώνουν τα μη καλώς έχοντα


   Ερώτηση : Όλα τα δικά σας, αγαπητέ κύριε Καλόπουλε, είναι καλώς έχοντα ; Είσαστε από εκείνους τους τολμηρούς, "που συνεχώς κινούν και επανορθώνουν, τα - δικά τους - μη καλώς έχοντα" ; Και ως προς το σχετικό με αυτά Δελφικό "γνώθι σ΄ αυτόν", αφού έχετε μελετήσει την Παλαιά Διαθήκη, θα συναντήσατε στο βιβλίο του "Ιώβ" την περίφημη αυτή φράση. Πείτε μας αν το Μαντείο των Δελφών ήταν πρωτύτερο ή μεταγενέστερο του βιβλίου "Ιώβ".

   Αλλά και κάτι ακόμη, σχετικά με το Philosophical Consideration of Death, by Dimitris Liantinis (PhD). Πρώτο, ότι όσοι φιλόσοφοι, τόσες και οι φιλοσοφίες με τις σχολές τους. Δεύτερο, ότι η λέξη "τέλος" σημαίνει και κάτι άλλο. Το είπε ο μακαρίτης Λιαντίνης : Ο φόβος του θανάτου είναι διότι πληρώνουμε το τίμημα (τέλος, τέλη διοδίων, τέλη κυκλοφορίας, φορολογικά τέλη) μιας συναλλαγματικής και δεν έχουμε τα χρήματα.

   Σας λέει τίποτα αυτό με το "χριστιανά τα τέλη της ζωής ημών" ; Παραλείπω τα αναφερόμενα υπόλοιπα. Ποιο φόρο θα κληθούμε, κύριε Καλόπουλε, να πληρώσουμε, όταν η "εφορία" μας στείλει το μπιλιετάκι, ή όταν βρεθούμε μπροστά στη "μπάρα" των διοδίων ; Ο συγχωρεμένος Λιαντίνης έκανε την υπέρβαση. Για άλλους πλήρωσε, για άλλους δεν πλήρωσε και οι ελκόμενοι από την σοφία των αρχαίων χρόνων, ίσως, επαναλάβουν : ἀλλὰ γὰρ ἤδη ὥρα ἀπιέναι, ἐμοὶ μὲν ἀποθανουμένῳ, ὑμῖν δὲ βιωσομένοις· ὁπότεροι δὲ ἡμῶν ἔρχονται ἐπὶ ἄμεινον πρᾶγμα, ἄδηλον παντὶ πλὴν ἢ τῷ θεῷ. (Πλάτωνος, Απολογία Σωκράτους)

Βλέπε Σχόλια.

3 σχόλια:

Michael Kalopoulos είπε...

Κυρέ Χριστοδουλίδη… θα σας "μαλώσω"! Είναι ομόηχο αλλά όχι εντο-λή αυτογνωσίας. Το νόημα του είναι: «αυτό εξιχνιάσαμε, έτσι έχει, ά-κουσε και γνώριζε το… ή γνώριζε τι έπραξες». Η μετάφραση Βασιλείου Βέλα (ή μετάφραση των 4ων καθηγητών) το αποδίδει: «αυτά τα βαθιά μελετήσαμε… άκουσέ τα κι επωφελήσου απ’ αυτά»

26 Θέλεις ελθεί εις τον τάφον εν βαθεί γήρατι, καθώς συσσωρεύεται η θημωνία του σίτου εν τω καιρώ αυτής.
27 Ιδού, τούτο εξιχνιάσαμεν, ούτως έχει• άκουσον αυτό και γνώρισον εν σεαυτώ. ΙΩΒ 5.27

(Ο΄) 26 ελευση δε εν ταφω ωσπερ σιτος ωριμος κατα καιρον θεριζομενος η ωσπερ θιμωνια αλωνος καθ' ωραν συγκομισθεισα
27 ιδου ταυτα ουτως εξιχνιασαμεν ταυτα εστιν α ακηκοαμεν συ δε γνωθι σεαυτω ει τι επραξας

Kyprianos Christodoulides είπε...

Κύριε Καλόπουλε,
Σας ευχαριστώ για την επίσκεψη και το σχόλιο. Δεν θα διαφωνήσω μαζί σας. Άλλωστε, υπάρχουν και τα εισαγωγικά ("..."). Πάντως, θα γράψω την άποψή μου για το Ιώβ, ε΄ 27 : ἰδοὺ ταῦτα οὕτως ἐξιχνιάσαμεν, ταῦτά ἐστιν ἃ ἀκηκόαμεν· σὺ δὲ γνῶθι σεαυτῶ εἴ τι ἔπραξας.

Ανεξάρτητα αν είναι ομόηχο ή εντολή, το "γνῶθι σεαυτῶ" από μόνο του αποτελεί προτροπή καθ΄ ότι Προστακτική. Οι Έλληνες, αγαπητέ κύριε Καλόπουλε, είναι παγκοσμίως γνωστό ότι μας χαρακτηρίζει η ευστροφία μας, ώστε να "βλέπουμε", όσα δεν μπορούν να δουν άλλοι. Και ο λόγος αυτός εξηγεί, γιατί μας μισούν (ας μετριάσουμε φυσικά το "μισούν"). Στα πνευματικά είμαστε ασυναγώνιστοι. Ανοίξαμε σε κάποιους τα μάτια και από τότε μας πολεμούν. Δεν μπορώ να καταλάβω, πώς, αυτό, σας διαφεύγει.

Kyprianos Christodoulides είπε...

Και κάτι ακόμη αγαπητέ κύριε Καλόπουλε. Είσαστε έξυπνος άνθρωπος αλλά την ευστροφία σας δεν την χρησιμποιείτε επ΄ ωφελεία σας. Θα διαβάσατε τον τελευταίο στίχο, από την "Απολογία Σωκράτους". Την θυμάμαι από το 1961, ήταν το Μάθημα των Αρχαίων Ελληνικών, που κάναμε τη χρονιά (Ε΄ Τάξη Εξαταξίου Γυμνασίου) εκείνη. Είμαι τώρα εβδομήντα ετών και ποτέ δεν την ξέχασα. Έκανα πάντα τη σύγκριση με τη σταυρική θυσία του Θεανθρώπου. Ξέρετε ποια είναι η διαφορά ; Θα σας απαντήσω. Ο σοφός Σωκράτης και ο σοφώτατος Πλάτων μας τη δίνουν, παράλληλα όμως, μας δίνουν και την πανουργία των προγόνων μας. Οι καταδικασμένοι σε θάνατο με το κώνειο - δεν ξέρω αν ίσχυε και για άλλες περιπτώσεις - καλούντο να κάνουν δυο τινά : Να αποδράσουν ή να πιούν το κώνειο. Ο Σωκράτης προτίμησε το δεύτερο. Οι σοφοί πρόγονοι τους έθεταν το δίλημμα : Ή αυτοκτονείτε, ή δραπετεύετε. Τα χέρια των δικαστών έμεναν καθαρά. Βλέπετε πανουργία ; Πείτε μου λοιπόν, μπορεί να γίνει σύγκριση της αυτοκτονίας του Σωκράτη με τον επί του Σταυρού θάνατο - απόφαση του δολοπλόκου φαρισαϊκού ιερατείου - του Κυρίου ; Εγώ λέω πως όχι. Εσείς ;

Όσο για τον συγχωρεμένο Λιαντίνη, έγραψα ότι, από ιατρικής πλευράς εξεταζόμενη η περίπτωση, ο αυτόχειρας έπασχε από μανιοκαταθλιπτική ψύχωση. Ιατρικής φύσεως λεπτομέρειες προς επιβεβαίωση αυτής της retrospect diagnosis, δεν μπορώ να εκθέσω στη συντομογραφία ενός σχολίου. Λυπάμαι, που δεν βρέθηκε ένας γιατρός από το ακροατήριο της διάλεξης "περί θανάτου" - ήταν όλοι γιατροί - να του δώσει αυτή τη συμβουλή.