Αλλοίωση, "εν ανομίαις συνελήφθην"

"Ευμορφία", για όλους

Επαναγωγή, "εις το καθ΄ομοίωσιν επανάγαγε ..."

Κυριακή, 19 Οκτωβρίου 2014

Σχετικά με την αργία της Κυριακής

Ένας διάλογος, πάλι, με τον κ. Ιωάννη Καρδάση (ικ).

- ικ :
Ποιός είπε, ότι η αργία της Κυριακής επιβάλλεται από την Εκκλησία; Η Πολιτεία την θεωρεί υποχρεωτική, όχι η Εκκλησία (κατά τον άγιο Νικόδημο). Ο σχετικός κανόνας της Λαοδίκειας θεωρεί την αργία της Κυριακής προαιρετική ("είγε δύναιτο") και δεν προβλέπει κανένα επιτίμιο. Αντίθετα, θεωρεί υποχρωτική την μη αργία του Σαββάτου και το επιτίμιο είναι αφορισμός! Έτσι, όλοι οι Δημ. Υπάλληλοι, Τραπεζικοί κ.λπ. που σχολάζουν το Σάββατο είναι, κατά τον Κανόνα, αφορισμένοι!

Πριν λοιπόν να κάνετε τον έξυπνο, μάθετε πρώτα τους Κανόνες της Εκκλησίας (που βέβαια αγνοείτε) και μετά μιλάμε.


- κχ :
Ο κανόνας αυτός στον οποίο αναφερθήκατε έχει και συνέχεια. Είναι ο κανόνας του αγίου Νικηφόρου, του Ομολογητού, Πατριάρχη Κων/πόλεως. Τον ξεχάσατε, γιατί ; Επιγράφεται και λέγει :

Ὁ ἐκ τῶν ἑπτὰ α´ Κανὼν τοῦ Ἁγίου Νικηφόρου Κωνσταντινουπόλεως
Περὶ τοῦ μὴ ὁδοιπορεῖν ἄνευ ἀνάγκης ἐν Κυριακῇ

Ὅτι "οὐ δεῖ ὁδοιπορεῖν ἄνευ ἀνάγκης ἢ βίας ἐν Κυριακῇ"
Θα μου πείτε και ποιός δίνει πλέον σημασία σε αυτά. Η αργία της Κυριακής, είναι προαιρετική, όπως γράψατε, και πάντως "οὐ δεῖ ὁδοιπορεῖν ἄνευ ἀνάγκης ἢ βίας ἐν Κυριακῇ", όπως συμπλήρωσε ο γράφων.  Προφανώς, οι γεωργικές ασχολίες των πιστών επί Συνόδου Λαοδικείας (343-381 μΧ) θα είχαν βελτιωθεί ή αλλάξει επί εποχής του Πατριάρχη και αγίου Νικηφόρου του Ομολογητή (758-822 μΧ). Οι πιστοί που οδοιπορούσαν χωρίς να υπάρχει ανάγκη ή λόγος απουσίας από τον εκκλησιασμό της Κυριακής, είχαν ανάλογη αντιμετώπιση. Θα γνωρίζετε ασφαλώς ποια ήταν - τώρα δεν είναι.

Δεν μας αναφέρατε τον κανόνα του αγίου Νικηφόρου και πολλοί θα καγχάσουν, όταν τον μάθουν. Όταν όμως θρηνούμε, κάνοντας απολογισμό για τα θύματα των τροχών τις Κυριακές - παλαιότερα οι στατιστικές μιλούσαν για κυριολεκτική "σφαγή στην άσφαλτο" με αρκετές εκατοντάδες νεκρών από τροχαία τα Σαββατοκύριακα - τότε, μου φαίνεται, θα μας κοπεί η όρεξη για γέλια.

Τα Σάββατα δεν δουλεύουμε, άρα αφορισμένοι είμαστε, τις Κυριακές προτιμάμε να οδοιπορούμε επί τεσσάρων τροχών, παρά να πηγαίνουμε στην εκκλησιά, πάλι είμαστε αφορισμένοι, και στο τέλος το αυτοκίνητο γίνεται φέρετρο. Γιατί θεέ μου, γιατί ;

Δεν υπάρχουν σχόλια: