Αλλοίωση, "εν ανομίαις συνελήφθην"

"Ευμορφία", για όλους

Επαναγωγή, "εις το καθ΄ομοίωσιν επανάγαγε ..."

Πέμπτη, 12 Ιουνίου 2014

Η εκκλησία κατά της θρησκείας, ένα αντιοικουμενιστικό παραλήρημα οικουμενιστικής μέθης


Σχετικά με ένα άρθρο (*) το οποίο προσπαθεί να μας πει ποιο το αληθινό (εκκλησία) και τι το κίβδηλο (θρησκεία) έγραψα τα κατωτέρω :

Αντιοικουμενιστικό παραλήρημα οικουμενιστικής μέθης. Αίτιο σαλότητος κι αυτό, όχι όμως κατά Χριστόν. Εχω γράψει αρκετά για το θέμα :


http://kyprianoscy.blogspot.gr/2012/10/blog-post_8622.html
http://kyprianoscy.blogspot.gr/2011/05/blog-post_25.html
http://kyprianoscy.blogspot.gr/2012/02/blog-post.html

Ο κ. Φώτιος Μιχαήλ, απηχεί ενδεχομένως τα βιώματα του καθηγητή Ιωάννη Ρωμανίδη και άλλων Ορθοδόξων, επελθόντων εκ της καινοτομίας. Αυτό (και αυτοί) δεν σημαίνει ότι άφησε ανεπηρέαστους και πλήθος άλλων παραδοσιακών, οι οποίοι δεν τη δέχθηκαν.

Ανώνυμος έγραψε :
Μήπως θα μπορούσατε να γίνετε πιο συγκεκριμένος;Τι βρίσκετε λάθος σε σχέση, μόνο, με το συγκεκριμένο άρθρο ;


kx
1) Οι συμπερασματικές κρίσεις αυτές, που δείχνουν τι είναι εκκλησία και (γιατί) δεν είναι θρησκεία, συγκροτούνται από ιδίας έμπνευσης και κατασκευής επιχειρήματα. Δεν έχουν καμία θεολογική - εννοώ αγιογραφική - βάση.

2) Η θρησκεία προηγείται, η εκκλησία έπεται. Νομίζω είναι αδιαμφισβήτητο fact (γεγονός). Ο Κύριος δεν ήρθε για να καταργήσει τη θρησκεία και η θρησκεία, όπως και η εκκλησία, απευθύνονται στο συναίσθημα : Ο θεός αγάπη εστί. Αγάπη χωρίς συναίσθημα δεν υπάρχει. Ή μάλλον υπάρχει, αλλά είναι σαν την "αγάπη" που έχουν τα ζώα. Είναι προερχόμενη από τα ένστικτα. Κι αυτό είναι fact.

3) Η θρησκεία, όπως και η εκκλησία, απευθύνεται στο "θρησκευτικό κόσμο" (συναίσθημα) των ανθρώπων, νοουμένου όμως του "καρδίαν καθαράν κτίσον εν εμοί ο θεός" και τα εξής. Και ακόμη,
σύμφωνα με το "έδωκεν ημίν την αιώνιον ζωή και το μέγα έλεος", το δωρηθέν εις ημάς μέγα έλεος, που είναι σύμφωνο με το "έλεον θέλω ου θυσίαν", απευθύνεται και αποκλειστικό αποδέκτη έχει το συναίσθημα. Αν θέλουμε να χρησιμοποιήσουμε όρους φιλοσοφικούς, το συναίσθημα είναι η οντολογική αρχή του ανθρώπου. Ο θεός εξ αγάπης κινούμενος κτίζει - αλλά και εμφυσεί - τον άνθρωπο. Το μέγα έλεος κτίζει και  ζωοποιεί (εμφυσεί) τον άνθρωπο. Με άλλες λέξεις, η θρησκεία ποιεί τον άνθρωπο και η εκκλησία, δια του αγίου Πνεύματος, τον λαμπρύνει ιεροκρυφίως : "Αγίω Πνεύματι πάσα ψυχή ζωούται και καθάρσει υψούται, λαμπρύνεται, τη Τριαδικί Μονάδι ιεροκρυφίως"

4) Οποιαδήποτε προσπάθεια κατάργησης της θρησκείας, σημαίνει και συνεπάγεται κατάργηση και του συναισθήματος - ή "κόσμου" - των ανθρώπων. Εκκλησία ερήμην της θρησκείας ακυρώνει και το "μέγα έλεος", αλλά και το "ο θεός αγάπη εστί".  Εκκλησία χωρίς θρησκεία είναι πίστη δίχως Θεό. Όσοι είναι κατά της θρησκείας, δηλαδή κατά του συναισθήματος, κτυπούν έμμεσα και τον ειπόντα "έλεον θέλω ου θυσίαν", "αγαπήσεις Κύριον τον θεόν σου ... και τον πλησίον σου", "ο θεός αγάπη εστί". Αυτό δεν συμβαδίζει με την Εκκλησία, είναι όμως σύμφωνο με την ψευδοεκκλησία του γεγονότος, των γεγονότων - facts, για να μη ξεχνάμε τη μεταγραφή στα δικά μας θεολογικά γράμματα - και πάσης άλλης βλακείας.

5) Σχετικά με τον π. Ρωμανίδη, ας έχουν υπόψη τους όσοι τον εκτιμούν, ότι και ο Νεστόριος έχαιρε μεγάλης εκτίμησης. Ήταν, άλλωστε, μεταξύ των πατέρων της Α΄ Οικουμενικής που καταδίκασε τον Άρειο. Θα επαναλάμβανα το "και κατά πάντα τα άλλα ορθόδοξος" ήταν. Ωστόσο, έγινε αργότερα αιρεσιάρχης με το να υποστηρίζει ότι η Παναγία πρέπει να ονομάζεται Χριστοτόκος και όχι Θεοτόκος.

6) Κάτι αντίστοιχο συμβαίνει και με όλους αυτούς που μάχονται (και γράφουν βιβλία) "ενάντια στη θρησκεία", χάριν δήθεν της εκκλησίας. Στην κυριολεξία την εκθεμελιώνουν. Θα μου πείτε γιατί ; Διότι στόχος είναι όλοι να γίνουμε μια εκκλησία. Αιρετικοί και Ορθόδοξοι όλοι μέσα στο μίξερ, πολτός θεραπευτικός, και ... "οι αιρέσεις είναι θείον δώρον", πλέον, όπως είχε πει ο ορθόδοξος αρχιεπίσκοπος Πολωνίας. Οι μασόνοι το λένε διαφορετικά : Λένε, αν δεν υπήρχε ο Ιούδας δεν θα είχαμε την Ανάσταση. Τιμή λοιπόν και στον Ιούδα, σ΄ αυτόν τα χρωστάμε όλα. Τόση βλακεία τους δέρνει.

7)  Δυστυχώς, τα ορθόδοξα αντανακλαστικά έχουν εξασθενίσει μετά τη συστηματική μας διάβρωση από την καινοτομία.

(*)  http://trelogiannis.blogspot.gr/2014/06/blog-post_1180.html

4 σχόλια:

Kyprianos Christodoulides είπε...

Ο χρήστης Ανώνυμος άφησε ένα νέο σχόλιο στην ανάρτηση ...

Το παρακάτω παράδειγμα θα μπορούσε να θεωρηθεί κάπως ακραίο, καταδεικνύει, όμως, το πραγματικό περιεχόμενο της έννοιας ''θρησκεία''.

Με δυο λόγια: Θρησκεία είναι και ο ... ΠΑΟΚ!
Το βλέπουμε και γραμμένο σε πανό μέσα και έξω από τα γήπεδα: ''ΠΑΟΚ - ΘΡΗΣΚΕΙΑ'' ...

Συμπληρωματικά ας πούμε και κάτι σχετικό από τον χώρο της Πατερικής εμπειρίας: Τα συναισθηματικά δάκρυα δεν είναι δάκρυα που σώζουν...Έτσι λένε οι Πατέρες.
Η οποιαδήποτε θρησκεία του συναισθήματος δεν θεραπεύει.
Αυτό που θεραπεύει είναι η Κιβωτός της Εκκλησίας μέσω των Μυστηρίων.
Και κανένα Μυστήριο δεν βασίζεται στο συναίσθημα...
Αντιθέτως η παρέμβαση του συναισθήματος με πολύχρωμα μπαλόνια, με πανάκριβους στολισμούς και εκκεντρικές ενδυματολογικές επιλογές καταλήγει ( το συναίσθημα) να μετατρέψει το μυστήριο ( γάμο ή βάπτιση) σε καθαρά κοσμική εκδήλωση.

Συμφωνώ με τον αρθρογράφο: Άλλο πράγμα η θρησκεία και άλλο η Εκκλησία.

Kyprianos Christodoulides είπε...

Όποιος βλέπει το συναίσθημα με τα μάτια, ας πούμε, του ποδοσφαίρου, είναι εύλογο να γράφει αυτά που έγραψε ο ανώνυμος. Οι πατέρες της εκκλησίας, και ειδικά ο άγιος Συμεών ο νέος θεολόγος που κάνει λόγο για το δεύτερο βάπτισμα των δακρύων της μετανοίας, δεν κάνουν λόγο για "συναισθηματικά δάκρυα". Ούτε και το μέγα έλεος μπορούμε να το χαρακτηρίσουμε "συναισθηματικό μέγα έλεος". Οπότε, μη υπάρχουσας προσφορότερης λέξης, χρησιμοποιούμε αυτή, που μας βοηθά να αποδώσουμε καλύτερα αυτό που θέλουμε να πούμε : Το συναίσθημα είναι η οντολογική αρχή του ανθρώπου, αν θέλουμε να χρησιμοποιήσουμε φιλοσοφικούς όρους. Τούτο δεν έχει ουδεμία σχέση με αυτό (το ακατανόητο) που γράφει ο αρθρογράφος : "Το Εκκλησιαστικό Γεγονός έχει να κάνει με την οντολογία του ανθρώπου, δηλαδή με τους λόγους και τον σκοπό της υπάρξεώς του".

Ας μας το εξηγήσει καλύτερα κάποιος αυτό - φοβάμαι θα μας μπλέξει ακόμη περισσότερο - και ας το συγκρίνουμε στη συνέχεια εμείς με αυτό που μόλις πιο πάνω έγραψα. Είναι ή δεν είναι απαύγασμα της αγάπης η δημιουργία του ανθρώπου - οντολογία κατά τους φιλοσόφους;

Για να γίνω σαφέστερος και να μη φανεί πως γράφω ό,τι μου κατεβαίνει στο κεφάλι, παραπέμπω τον αναγνώστη στο πρώτο Κεφάλαιο της Γένεσης. Όπου εκεί έχουμε τη συνοπτική περιγραφή - δια του είπε και εγένετο - της δημιουργίας του ανθρώπου. Ευθύς όμως ακολουθεί το Δεύτερο, όπου μας δίδεται αναλυτικά πλέον πώς ο άγιος Θεός εποίησε τον άνθρωπο. Στο πρώτο Κεφάλαιο έχουμε τη γενικότητα του είπε και εγένετο, στο δεύτερο όμως Κεφάλαιο είναι διαφορετικά τα πράγματα.

Kyprianos Christodoulides είπε...

Ο χρήστης Ανώνυμος άφησε ένα νέο σχόλιο 12 Ιουνίου 2014 - 8:47 μ.μ.

κ. Κ.Χ. Όσοι σας εκτιμούν, ας έχουν υπόψη τους ότι και το Νεστόριο εκτιμούσαν, και μάλιστα είχε διαπρέψει ως αντι-Αρειανός στην Αντιόχεια. Άφησε το Γιανναρά στην άκρη. Αν στο μυαλό σου δώσεις την αληθή διάσταση, δεν υπάρχει καμιά αντίφαση. Η Εκκλησία είναι η αποκάλυψη, και ασφαλώς συνεχίζει, όσα ο άσαρκος Λόγος και η Αγία Τριάδα θέσπισαν και αποκάλυψαν στην Θρησκεία της Π.Δ., χωρίς να παύσει να είναι και θρησκεία συμπληρωμένη.

Kyprianos Christodoulides είπε...

Απάντηση στον ανώνυμο 12 Ιουνίου 2014 - 8:47 μ.μ.

Ο κίνδυνος να πάθουμε ό,τι έπαθε ο Νεστόριος ελλοχεύει για όλους. Γι΄ αυτό θα παρακαλούσα να μου υποδεικνύονται εκείνα τα οποία η ολιγομάθεια, συμπαρομαρτούσης και όλης της "εαυτόν αχρειώσεως", με ωθεί να γράφω πέφτοντας σε παγίδες όπως εκείνη του Νεστορίου.

Όντως, "ο άσαρκος Λόγος και η Αγία Τριάδα θέσπισαν και αποκάλυψαν στην Θρησκεία της Π.Δ.", όσα η φαρισαϊκή υποκρισία και αργότερα η αίρεση, δεν ήθελαν να γίνουν εμφανή, "χωρίς να παύσει να είναι και θρησκεία συμπληρωμένη" δια της Εκκλησίας. Τα εκτός εισαγωγικών δικές μου προσθήκες.

Η σχολή των Φαναριωτών (πατριαρχικών) με τα εδώ χαλκεία των ελληνόφονων (δεν είναι λάθος) νεοορθοδόξων - τα εποπτεύει ο αγγλικανισμός - κάθε άλλο από αυτό διδάσκει. Αντιθέτως, μας καλεί να καταργήσουμε τη θρησκεία και να ασχολούμαστε μόνο με την Εκκλησία, επιβραβεύοντας μάλιστα γραφές του τύπου "ενάντια στη θρησκεία" όπως και κάθε προσπάθεια διαχωρισμού του κίβδηλου (θρησκεία) από το αληθινό (εκκλησία).

Στο ανωτέρω άρθρο του κ Φωτίου Μιχαήλ, δεν είδα πουθενά να γίνεται λόγος για την αληθή θρησκεία της αληθούς Εκκλησίας. Τα χαλκεία θεωρούν αληθή εκκλησία - το ονομάζουν εκκλησιαστικό γεγονός - εκείνη η οποία έχει απαλλαγεί από το νευροβιολογικό ιό της θρησκείας. Μήπως κάνω λάθος ; Και γιατί, στο κάτω της γραφής, δεν μας λένε ότι έχουμε (οντολογικά) και το θρησκευτικό γεγονός. Στραβοί είναι; Δεν το βλέπουν;

Όσο για τον μητροπολίτη Γόρτυνος, αυτός κινείται στα γνωστά αμφίδρομα μονοπάτια της παπικής δολιότητας. Ανεβάζει τους πατέρες, κατεβάζει την Παράδοση και τσιμουδιά ως προς τη συνοδική καταδίκη του Γρηγοριανού Καλενδαρίου. Η εκκλησία, γράφει, έκανε δεκτό το νέο ημερολόγιο, αυτό όμως είναι ψέμα. Η Πολιτεία το έκανε δεκτό και υποχρέωσε τους υποτελείς σ΄ αυτή ιεράρχες να συμφωνήσουν επί τη προόψει της Κοινωνίας των Εθνών και μετά τη Μικρασιατική καταστροφή ! Σε αυτά, να ληφθεί υπόψη ο άθεος και αντίχριστος μπολσεβικισμός της ορθόδοξης Ρωσίας εκείνη την εποχή. Ποιοι τον στήριξαν οικονομικά και τελικά τον επέβαλαν, το είπε ο νυν Ρώσος πρόεδρος Β. Πούτιν : Οι βρετανικές τράπεζες (Ρότσιλντ).