Αλλοίωση, "εν ανομίαις συνελήφθην"

"Ευμορφία", για όλους

Επαναγωγή, "εις το καθ΄ομοίωσιν επανάγαγε ..."

Δευτέρα, 26 Μαΐου 2014

Η σημερινή οικουμενικότητα μετά την προσευχιτική συνάντηση πατριάρχη Βαρθολομαίου και πάπα Φραγκίσκου στα Ιεροσόλυμα


Εγράφη στις 25/05/2014 δίκην σχολίου, το εξής :

" ... Προσωπικά θεωρώ πιθανότερη την δεύτερη εκδοχή (σ.σ. για την ένωση των εκκλησιών) με μία προϋπόθεση. Θα έχει προηγηθεί φανερά ή μυστικά, μάλλον μυστικά, συμφωνία Πάπα - Ρωσικής Εκκλησίας, όπου η Ρώμη θα αποδεχθεί, τουλάχιστον, ένα σημαντικό μέρος των Διοικητικών αξιώσεων της Μόσχας, όσον αφορά την «Παγκόσμια Εκκλησία» που προετοιμάζουν και τον τρόπο Διοίκησής της."

κχ
Διερωτώμαι, πέρα από τα αναφερθέντα σενάρια, τι θα γινόταν αν το Πατριαρχείο Μόσχας, ακολουθώντας τους ιερούς Κανόνες και όλα τα υπό των εκκλησιαστικών πατέρων θεσπίσματα, αποφάσιζε να λύσει την μακροχρόνια σιωπή του και να καταγγείλει "επί αιρέσει" το (τυπικά φερόμενο ως) πατριαρχείο Κων/πολης. Το "οικουμενικό" είναι άλλο θέμα, θα το δούμε πιο κάτω.

"ἀλλ᾿ οὐ διὰ τὸν τόπον τὸ ἔθνος, ἀλλὰ διὰ τὸ ἔθνος τὸν τόπον ὁ Κύριος ἐξελέξατο" (2Μκ. ε΄ 19). Αξίζει να το θυμόμαστε, ώστε να μην επικαλούνται κάποιοι την Ιστορία και τους ιστορικούς θεσμούς. Δεν αγιάζει ο τόπος τον άνθρωπο. Αντίθετα, ο άνθρωπος αγιάζει τον τόπο, εφόσον βέβαια υπάρχουν οι κατά Χάριν αξιωθέντες να φέρουν το βαρύ φορτίο της εν Χριστώ αληθείας : Μαρτυρίας και ομολογίας, "δυνάμει και ενεργεία". Δηλαδή, κατά θεωρίαν βίου και πράξη ζωής.

Μη υπαρχόντων αυτών ο άγιος τόπος παύει να υπάρχει και γίνεται "άγιος τόπος" εντός εισαγωγικών. Γίνεται, δηλαδή, ένας τόπος όπου διακυβεύονται πλήθος - οικονομικών κυρίως - συμφερόντων και το αίμα ρέει άφθονο. Συνοδά, οι δολοπλοκίες, οι μυστικές  συμφωνίες και γενικά κάθε τι το οποίο απεργάζεται το βασίλειο - και οι άνθρωποι - του σκότους. Οι τελευταίοι είναι πλέον οικουμενικοί ! Τα εισαγωγικά δεν χρειάζονται, καθόσον κυριαρχεί παγκόσμια, δηλαδή έγινε οικουμενικό, η απάτη της διπλωματίας μετά της βακτηρίας του άμβωνα. Θα λέγαμε λοιπόν, ο άγιος τόπος γίνεται άγριος τόπος - τόπος αγρίων ανθρώπων.

Κλείνουμε, έτσι, και το άλλο θέμα, και πάμε στο ερώτημα. Τι θα γινόταν αν το Πατριαρχείο Μόσχας αποφάσιζε να καταγγείλει "επί αιρέσει" το Φανάρι; Η απάντηση είναι, νομίζω, προφανής. Ο οικουμενικός Βαρθολομαίος θα κατηγορούσε τη Μόσχα για φανατισμό ! Οι Ρώσοι Ορθόδοξοι θα είχαν την ίδια κατάληξη με τους Εσφιγμενίτες και πολλούς άλλους, "θύματα του αρχεκάκου όφεως" ή "ζηλωτές χωρίς επίγνωση". Αυτή είναι η σημερινή οικουμενικότητα, κατ΄ άλλους οικουμενισμός.

2 σχόλια:

Silver είπε...

@ Τι θα γινόταν αν το Πατριαρχείο Μόσχας αποφάσιζε να καταγγείλει "επί αιρέσει" το Φανάρι;

Χριστός Ανέστη!

Αδελφέ μου στο χωριό μου λέμε : είπε ο γάιδαρος τον πετεινό κεφάλα.
Η Μόσχα δεν είναι μέλος του Π.Σ."Ε", του Ευρωπαϊκού Συμβουλίου "Εκκλησιών" ; Δεν προσκυνούν την εμβάδα του Πάπα; Συνεχώς δεν τον αναγνωρίζουν ως παγκόσμιο αρχηγό όταν λαμβάνουν μέρος στην Ασίζη κ.λ.π. ;;;; Όλοι τους είναι τα ίδια, όπως καλώς γνωρίζεις.

Εν Χριστώ Αναστάντι,
Κωνσταντίνος Αργυρακόπουλος
Μόντρεαλ-Καναδά.

Kyprianos Christodoulides είπε...

Αληθώς, Χριστός Ανέστη ο Κύριος

Τα γνωρίζω όλα αυτά που γράφεις αδελφέ Κωνσταντίνε. Συμβαίνει όμως, αίφνης, κατά ευδοκίαν Θεού, και οι πρώην συμφωνούντες να γίνονται "μαλλιά-κουβάρια", κατά το λεγόμενο. Δες, για παράδειγμα, την περίπτωση της Ουκρανίας. Τότε θυμούνται, όλα όσα είχαν "καπακώσει" προφασιζόμενοι πραφάσεις (αγάπης) εν αμαρτίαις. Η δική μας περίπτωση είναι εντελώς ιδιάζουσα και άξια μελέτης. Τόσα πάθαμε (: Μικρασιατική, συμμοριτοπόλεμος, Κύπρος, Αιγαίο, τώρα Μνημόνια) και εξακολουθούμε το ίδιο ... τροπάριο : "Αγάπη χωρίς όρους και όρια".! Άραγε, σκέφτομαι, αν δεν τη είχαμε αυτή την αγάπη, τί χειρότερο θα μας εύρισκε ;