Αλλοίωση, "εν ανομίαις συνελήφθην"

"Ευμορφία", για όλους

Επαναγωγή, "εις το καθ΄ομοίωσιν επανάγαγε ..."

Δευτέρα, 31 Μαρτίου 2014

Ο βήχας, ο ψάλτης και ο νεωτεριστής παπάς, ένα ψυχαγωγικόν ανάγνωσμα




Τα σχόλια που ανταλάσσονται μεταξύ επισκεπτών ιστολογίων - εδώ, ήταν το ιστολόγιο ΑΠΟΤΕΙΧΙΣΗ http://apotixisi.blogspot.gr/2014/03/blog-post_1755.html - είναι μερικές φορές ευτράπελα, θέλω να πω, έχουν ένα ελαφρύ χιούμορ. Από αυτά είναι, νομίζω, και αυτό που ακολουθεί

Προς τον κ. ΙΚ :
[Ο βήχας πιάνει, όταν μπλοκάρουμε σε κάτι: "απορία ψάλτου βηξ"].



Σχολιαστής
Έβηξε ο ψάλτης, συνέχισε ο παπάς, σταμάτησε το "τεριρέμ" και ο βήχας.

1) Ούτε οι Πατέρες, ούτε οι αστρονόμοι έκαναν λάθος. Σωστά τα μέτρησαν με τα μέσα της εποχής. Τώρα, με τα σύγχρονα μέσα, βρίσκουμε άλλες παραμέτρους. Να μη τις διορθώσουμε;  

- Απ. Να τις διορθώσουμε, αλλά να αφήσουμε την Εκκλησία στην ησυχία της

2) Όταν επιμένει κάποιος σε ένα λάθος είναι χοντροκέφαλος; Εμείς, απλώς έχουμε κοινό νου, που εσείς δεν διαθέτετε.

- Απ. Κρατήσετε εσείς το λεπτό σας κεφάλι, αφήστε σ΄ εμάς το χοντρό, και μη βάζετε στον τόρνο την κεφαλή της Εκκλησίας.

3) Τι δουλειά έχει το καταύγασμα των Πατέρων και το Σύμβολο της Πίστης με το ημερολόγιο; παντρεύονται αυτά;

- Απ. Δεν παντρεύονται, αλλά τα πάντρεψαν οι λεπτοκέφαλοι πολιτικοί και οι φωστήρες - μικρονοϊκοί αριθμομνήμονες - των πανεπιστημίων της Εσπερίας.

4) Δεν ταυτίζουμε την επιστημονική αλήθεια με καμία εξ Αποκαλύψεως αλήθεια. Κάθε αλήθεια είναι ξέχωρη και δεν μπερδεύεται με την άλλη.

- Απ. Κάνετε κάτι χειρότερο. "Δώστε αυτά που ανήκουν στον Καίσαρα, και αυτά που ανήκουν στο Θεό", ήταν η απάντηση του Κυρίου στο υποκριτικό ιερατείο. Εσείς, ό,τι ανήκει στον Καίσαρα το δίνετε στο Θεό και ό,τι ανήκει στο Θεό το δίνετε στον Καίσαρα. Η ζυγαριά στα ίσα. Το κάλπικο νόμισμα του Καίσαρα το δίνετε στο Θεό, το γνήσιο νόμισμα του Θεού στους αγύρτες πολιτικούς.

5) Αφού λοιπόν προτιμάτε να μένετε στην αλήθεια των πατέρων, γιατί δεν τους ακολουθείτε πλήρως;

- Απ. Τους ακολουθούμε. Σας ενοχλεί όμως αυτό.

6) Ο Χριστός μας λέει, ότι οι πληγές του Ιουδαίου θεραπεύτηκαν με λάδι και κρασί. Και τώρα αυτή τη μέθοδο ακολουθείτε στα Νοσοκομεία ή βγάζετε αξονικές; Και μη μου πείτε για πνευματική θεραπεία και τα όμοια.

- Απ. Κάνουμε και τα δύο. "Πολλά γαρ πταίομεν άπαντες" και "ου δικαιωθήσεται ενώπιόν σου πας ζων". Αλλά έχουμε το λάδι και το κρασί. Προσευχόμενοι ζούμε με λάδι, οίνον, ύδωρ και άρτο, (ξεχάσατε τα δύο τελευταία) και καμιά φορά γίνονται θαύματα. Μικρά όχι μεγάλα.

7) Ο Χριστός έστειλε τους θεραπευμένους λεπρούς στους ιερείς για διαπίστωση της αποθεραπείας. Εσείς, τους στέλνετε στους ιερείς ή στο Λοιμωδών; Και μη μου πείτε για πνευματική λέπρα.

- Απ. Τα θαύματα με λεπρούς, συγκύπτουσες, τυφλούς και άλλους, έγιναν τότε που έπρεπε να γίνουν. Άλλα σαν αυτά δεν ξαναγίνονται. Το θαύμα της Δημιουργίας μια φορά έγινε, άλλη δεν ξανάγινε. Γίνονται, τώρα, μόνο τα θαύματα του Παρακλήτου (εν πνεύματι και αληθεία) και ευτυχώς, εμείς δεν γλωσσολαλούμε, ούτε σεληνιαζόμαστε. Θαύματα κάνει και ο διάβολος, αλλά θαύματα όπως αυτά του Παρακλήτου (εν πνεύματι και αληθεία) δεν μπορεί να κάνει.

8) Έξη άγιοι της Εκκλησίας μας (Μ. Αθανάσιος, Μ. Βασίλειος, Νύσης Γρηγόριος, Ιω. Δαμασκηνός, Γρηγόριος Παλαμάς και Συμεών Θεσ/νίκης) γνωματεύουν, ότι η γη είναι ένας ακίινητος δίσκος στο κέντρο του σύμπαντος και ο ήλιος και τα αστέρια περιστρέφονται γύρω από αυτήν (υπάρχουν τα σχετικά κείμενα). Τους ακολουθείτε ή όχι;

 - Απ. Αυτό δεν μας πειράζει καθόλου. Η πίστη μας δεν κρίνεται από το αν η γη είναι ακίνητος δίσκος στο κέντρο του σύμπαντος ή αν ήλιος και τα αστέρια περιστρέφονται γύρω από αυτήν. Αυτά δεν μας ζητούν να τα πιστέψουμε. Εκτός αν πρόκειται για τους υποκριτές Φαρισαίους, που ήθελαν τα του Καίσαρος στο θεό και τα του θεού στον Καίσαρα. Μη ξεχνάτε, οι Φαρισαίοι ρώτησαν. Εμείς τέτοια ερωτήματα δεν θέτουμε στον Κύριο.

9) Ο Μ. Βασίλειος καταγράφει στην Εξαήμερο, ότι τα χέλια δεν παράγονται αλλοιώς, παρά από την ιλύ. Δεν πολλαπλασιάζονται ούτε με αυγά, ούτε με οποιοδήποτε άλλο τρόπο, γεννιώνται από το χώμα. Το 1864 ο Παστέρ απέδειξε ότι δεν είναι έτσι. Συμφωνείτε με τον Παστέρ ή με το Μ. Βασίλειο;

- Απ. Η πίστη μας, κι εμείς, δεν θα κριθεί από το αν πιστέψουμε αυτά που λέει ο Μέγας Βασίλειος για τα χέλια, ή αυτά που λέει ο Παστέρ. Πάλι κάνετε το λάθος του ιερατείου. Αυτός που πιστεύει στον Καίσαρα, να πάει με τον Καίσαρα, και αυτός που πιστεύει στον Κύριο ημών Ιησού Χριστό να πάει με τον Χριστό και Θεό ημών. Η σωτηρία της ψυχής και η αφθαρσία του σώματος δεν θα κριθούν από το τρόπο που πολλαπλασιάζονται τα χέλια. Αν εσείς συμφωνείται με τον Παστέρ και πιστεύετε αυτά που λέει, τότε, μάλλον, σας βλέπω να γινόσαστε χέλι.

10) Το 10.000 και εφ' όσον δεν έχει συντελεσθεί η β΄ παρουσία, η εαρινή ισημερία της 21 Μαρτίου θα συμπίπτει με το θερινό ηλιοστάσιο της 21 Ιουνίου. Θα εξακολουθείτε να το θεωρείται σωστό, παρ' όλον που οι πατέρες δεν μιλούν για ηλιοστάσιο; Θα υπάρχει πρόβλημα ή όχι, ή ο Θεός θα έχει επέμβει, για να μη θεωρηθεί λάθος;

- Απ. Αυτό να το γράψετε στην επί του φοβερού βήματος απολογία σας, αν είναι να δικαιολογήσετε την προσχώρηση σας στο νέο εορτολόγιο. Αν όμως έχει πάνω της, ας πούμε, ημερομηνία 2014 τότε τι θα γίνει ; Θα χρεωθείτε 7.986 χρόνια ανυπαρξίας ή κατί άλλο ; Ειλικρινά δεν γνωρίζω.

Και αφελές συμπλήρωμα : Μήπως δεν συμφωνείτε με τη Βιβλική διήγηση της Δημιουργίας του ανθρώπου ; Δεν ξέρω ποια ήταν η συμβολή του Παστέρ σ΄ αυτό. Τα χέλια και ο πολλαπλασιασμός τους με προβληματίζουν. Ουφ, πάλι μ΄ έπιασε βήχας, παπούλη μου συνέχισε.

Δεν υπάρχουν σχόλια: