Αλλοίωση, "εν ανομίαις συνελήφθην"

"Ευμορφία", για όλους

Επαναγωγή, "εις το καθ΄ομοίωσιν επανάγαγε ..."

Πέμπτη, 1 Σεπτεμβρίου 2011

Εκείνα που δεν δημοσιεύονται


Σε αρκετά ιστολόγια με θρησκευτικά ενδιαφέροντα αναρτώνται πλείστα όσα θέματα. Ένα από αυτά είναι και η χρονίζουσα πληγή της ημερολογιακής - εορτολογικής για να είμαστε ακριβής - καινοτομίας. Γίνονται σχόλια πολλά και αρκετά δημοσιεύονται. Άλλα όμως όχι.

Φιλοξενώ σήμερα ένα αδημοσίευτο σχόλιο του καθηγητή στο Πανεπιστήμιο Ιωαννίνων κυρίου Δημητρίου Χατζηνικολάου. Οι κατά καιρούς Ορθόδοξες τοποθετήσεις του, που οι άλλοι (...) της εντάσσουν στον "παλαιοημερολογητισμό", είναι γνωστές. Τολμηρές, οξύαιχμες και συχνά τομώτατες.

Όπως γράφει και ο ίδιος "ο λόγος που δεν αναρτούν τα σχόλιά μου είναι ότι προσβάλλω τους γεροντάδες τους και αυτό αποτελεί βλασφημία κατά του Αγίου Πνεύματος".

Δεν έχω τίποτα να προσθέσω, παρά, μόνο, αν ήξερε το πανάγιον Πνεύμα πόσο καλούς προστάτες και φύλακες έχει, τότε δεν θα βρισκόμαστε οπωσδήποτε στη δεινή, από κάθε άποψη, θέση στην οποία βρισκόμαστε σήμερα.

Ιδού τι έγραψε ο καθηγητής κύριος Δ. Χατζηνικολάου :

Ώστε, λοιπόν, αμφισβητώντας τα οράματα και στηλιτεύοντας τις πλάνες των γεροντάδων σας αποτελεί "βλασφημία κατά του Αγίου Πνεύματος" και απόδειξη ότι είμαι αιρετικός!!! Πω, πω προσωπολατρεία!

Ο π. Επιφάνιος, αγαπητέ, υπήρξε αιρεσιάρχης. Έγραψε ότι οφείλουμε ν' ακολουθούμε "στενάζοντες" τους αιρετικούς ψευδοπατριάρχες και ψευδεπισκόπους σας "άχρι καιρού," ενώ, κατά τον Άγιο Μάρκο Ευγενικό, όλες οι Γραφές, όλες οι Σύνοδοι και όλοι οι Πατέρες διδάσκουν με λόγια και έργα ότι πρέπει να διακόπτουμε την επικοινωνία μαζί τους.

Ιδού, λοιπόν, γιατί ο πολύς π. Επιφάνιος Θ. πήγε κόντρα στις Γραφές, στις Συνόδους και στους Αγίους, άρα είναι αιρεσιάρχης. Επίσης, είπε το τερατώδες ψεύδος ότι η "εκκλησία" του δεν υιοθέτησε πλάνες, αλλ' απλώς επιδεικνύει ανοχήν προς κακοδοξούντες! Καλά, δεν γνώριζε την αιρετική Εγκύκλιο του Οικ. Πατρ/χείου του 1920, η οποία κηρύσσει "προς απάσας τας Εκκλησίας του Χριστού" την αίρεσιν του Οικουμενισμού; Η αιρετική αυτή Εγκύκλιος είναι κατακεχωρημένη στα Δογματικά και Συμβολικά Μνημεία της "εκκλησίας" του και ουδεμία "εκκλησία" που κοινωνεί με το Οικ. Πατριαρχείο δεν την έχει καταδικάσει!

Ιδού, λοιπόν, μία ακόμη από τις πολλές διαστροφές του π. Επιφανίου! Ή μήπως η "άρσις των αναθεμάτων" του 1965 και η ΙΣΟΤΙΜΗ συμμετοχή στο παναιρετικό Π.Σ.Ε. από το 1952 είναι επίσης ανοχή προς κακοδοξούντες; Ή μήπως η αίρεσις του ν.ε. είναι ανοχή προς κακοδοξούντες; Ερώτημα: Εχάσατε παντελώς την εντροπή;

14 σχόλια:

Ανώνυμος είπε...

Δεν έχει δικαιο ο Χατζηνικολαου.

Αλήθεια τί έχει σπουδάσει;

Κυπριανός Χριστοδουλίδης είπε...

Αγαπητέ ανώνυμε σχολιαστή,

Αφού σε ευχαριστήσω, σε παρακαλώ άκουσε δυο πράγματα. Πρώτον, ότι δεν έχει σημασία τι έχει σπουδάσει ο κ. Χατζηνικολάου (σημ. είναι καθηγητής του οικονομικού τμήματος στο Παν/μιο Ιωαννίνων) και δεύτερον, εφ΄ όσον η γνώμη σου είναι "δεν έχει δίκαιο ο κ Χατζηνικολάου", πές μας το γιατί και φανέρωσέ μας ποιο, κατά τη γνώμη σου, είναι το δίκαιο.

Οι διάλογοι στα θέματα αυτά δεν μπορεί να είναι αφοριστικοί, να αρχίζουν και να τελειώνουν με ένα "δεν έχει δίκαιο".

Ανώνυμος είπε...

Διότι ο Επιφάνιος ήταν πολύ καλός κληρικός σε όλα ορθόδοξος και οι συκοφαντίες του Χατζηνικολάου ότι ήταν αιρεσιάρχης δεν ταιριάζουν.

Μειώνουν τον ίδιο τον συκοφάντη.

Κυπριανός Χριστοδουλίδης είπε...

Α :

Διότι ο Επιφάνιος ήταν πολύ καλός κληρικός σε όλα ορθόδοξος και οι συκοφαντίες του Χατζηνικολάου ότι ήταν αιρεσιάρχης δεν ταιριάζουν.
Μειώνουν τον ίδιο τον συκοφάντη.

ΚΧ :

Αυτά που γράφει ο κ. Χατζηνικολάου - σημ. θα μπορούσα να τα είχα γράψει κι εγώ - δεν αποτελούν συκοφαντίες. Είναι μια διαφορετική γνώμη. Όχι αυθαίρετη και ούτε ιδίας έμπνευσης. Στηρίζεται σε πατερικές γραφές αγίων ανθρώπων το έργο των οποίων αναγνώρισε η Εκκλησία και τους κατέταξε στη χορεία των αγίων.

Το "καλός κληρικός" δεν λέει απολύτως τίποτα, όταν στην προσπάθειά του να δικαιολογήσει τα αδικαιολόγητα, μας άφησε την κακή παρακαταθήκη να κάνουμε υπομονή "άχρι καιρού". Δηλαδή, έως ότου διαφθαρεί πλήρως το Ορθόδοξο εκκλησιαστικό : πίστεως και θρησκευτικό, φρόνημα.

Ανώνυμος είπε...

Γιατί νομίζετε εσείς ακολουθείτε τους αγίους ανθρώπους το έργο των οποίων αναγνώρισε η Εκκλησία και τους κατέταξε στη χορεία των αγίων και όχι ο π. Επιφάνιος;

Λίγη ταπείνωση δεν είναι και τόσο κακό.

Κυπριανός Χριστοδουλίδης είπε...

Α :

Γιατί νομίζετε εσείς ακολουθείτε τους αγίους ανθρώπους το έργο των οποίων αναγνώρισε η Εκκλησία και τους κατέταξε στη χορεία των αγίων και όχι ο π. Επιφάνιος; Λίγη ταπείνωση δεν είναι και τόσο κακό.

ΚΧ :

Οι πατέρες (γονείς) μας αλλά και πατέρες, δεν καινοτόμησαν τον χρόνο τον εκκλησιαστικό. Με αυτόν έζησαν και κοιμήθηκαν και με αυτόν συνεχίζουμε κι εμείς. Αν εσύ αυτό το θεωρείς υπερφροσύνη ή υψηλοφροσύνη, και όχι ταπείνωση, τι να σου πω;

Ο ταπεινός κάνει τις αλλαγές ή ο δήθεν ταπεινός, που γίνεται εισηγητής νεωτερισμών; Ο ταπεινός αρκείται στην παραδοθείσα γνώση της Παραδόσεως, ενώ ο καμουφλαρισμένος εγωιστής θεωρεί εαυτόν ικανό να φτιάξει νέα Παράδοση.

Λοιπόν; Ποιος είναι ο ταπεινός και ποιος δεν είναι; Πέσ΄ το μας να το μάθουμε.

Ανώνυμος είπε...

Κάνεις ΛΑΘΟΣ

Κυπριανός Χριστοδουλίδης είπε...

Όλος ο χώρος είναι στη διάθεσή σας, αγαπητέ σχολιαστή, για να μου υποδείξετε το ΛΑΘΟΣ. Έχω όλη την καλή διάθεση, πρόθεση αλλά και αυτή την προαίρεση ακόμη, να σας διαβάσω και να διορθωθώ.

Με ένα ξερό "κάνεις ΛΑΘΟΣ" τίποτα δεν γίνεται. Και τον Ιωβ προσπάθησαν οι φίλοι του να του διορθώσουν το ΛΑΘΟΣ, είπαν όμως πολλά. Και ο ΄Ασωτος, κι αυτός ακόμη, "εις εαυτόν ελθών" κάτι είπε.

Εσύ αρκείσαι σε μια διαπίστωση και τέλος.

ΚΑΛΟΣ είπε...

καλα λέει ο ανωνυμος

Ο Ιωβ δεν είχε λάθος εσύ έχεις λάθος απο παλαιοημερολογίτικη κουταμάρα.

Αν δεν σε έπεισαν οι Γέροντες των χρόνων μας και ο π. Επιφάνιος και τόσοι άλλοι θα σε πείσει αυτός;

Αν ακόμα και την βωμολόχα δεν καταλαβαίνεις πόσο σε βρωμίζει και είσαι φίλος της πώς θα σε πείσει για άλλα θέματα;

Κυπριανός Χριστοδουλίδης είπε...

Γιατί, αγαπητέ σχολιαστή, ανακατεύεις άλλους (φίλους μου) στιγμή κατά την οποία συζητάμε εσύ κι εγώ. Άφησε στην άκρη τους φίλους μου και ασχολήσου μαζί μου.

Λοιπόν, λες, "αν δεν σε έπεισαν οι Γέροντες των χρόνων μας και ο π. Επιφάνιος και τόσοι άλλοι θα σε πείσει αυτός;". Εννοείς τον άλλο ανώνυμο, μάλλον.

Τότε άκουσε.
Πρίν από τους Γέροντες και τον π. Επιφάνιο υπήρξαν άλλοι, πολλοί άλλοι, άγνωστοι και ολιγομαθείς, που όταν μας έβαλαν από τη μια μέρα στην άλλη νέους στη νέα ορθοδοξία με το νέο της χρόνο - δίότι των πατέρων τα αρχαία παρήλθαν - ξεσηκώθηκαν και φώναξαν "μας φράγκεψαν". Έφαγαν ξύλο, κάποιοι πέθαναν, επειδή δεν κάθησαν φρόνιμα. Ήξεραν για οικουμενισμό; Όχι. Ήξεραν ότι θα φτάναμε στο σημερινό το χάλι (άγιο το Κοράνι, πλανεμένοι οι πατέρες) να κάνουμε Πάσχα με το Παλαιό (των πατέρων) και ύστερα όλα να τα κλείνουμε στο χρονοντούλαπο, όπου εκεί μέσα βρίσκονται όλα τα χολεριασμένα, τα σχισματοαιρετικά, τα "εκτός εκκλησίας" κι ένα σωρό άλλα; Όχι

Όλοι αυτοί δεν ήταν άγιοι, ήταν άγνωστοι, ήταν το πλήθος των αγραμμάτων. Αλλά αυτό το πλήθος των αγραμμάτων έβγαλε τους Κολλυβάδες, τον Παπουλάκο, τον Μακρυγιάννη, κι αν θες τον Παπαδιαμάντη.

Με άλλα λόγια έσωσε την πίστη την Ορθόδοξη.
Εγώ και οι φίλοι μου τη βγάλαμε από το σεντούκι με τα "χολεριασμένα" και όσο για τους γέροντες των νέων χρόνων, αυτοί είναι στην κρίση του αγίου Θεού. Όχι στη δική μου. Να τους σεβαστώ; Τους σέβομαι, αλλά η σιωπή τους μου βαραίνει την καρδιά, με πλακώνει και λόγια - από καρδίας - δεν βρίσκω να γράψω. Κλαίω για την κουταμάρα μου, μα, το περισσότερο, τα μάτια μου βρέχουν λίγες σταγόνες για τους άλλους, τους πολλούς άλλους.

ΚΑΛΟΣ είπε...

Και ποιός σου είπε φίλε ότι οι Κολλυβάδες, ο Παπουλάκος, ο Μακρυγιάννης αν ζούσαν μετα το 1920 θα ήταν παλαιοημερολογίτες;

ΔΕΝ ΘΑ ΗΤΑΝ.

Θα ήταν με τους συγχρονους αγίους που δεν ήταν παλαιοημερολογιτες.

Κυπριανός Χριστοδουλίδης είπε...

Υπόθεση κάνεις, αλλά η δική μου δεν είναι υπόθεση. Ήταν του Παλαιού των ημερών, είτε το θέλεις είτε όχι.

ΚΑΛΟΣ είπε...

Έκοψες πετσόκοψες το σχόλιο που δεν σε συνέφερε.

Αυτό μου λέει παρα πολλα.

Κυπριανός Χριστοδουλίδης είπε...

Εδώ, αγαπητέ σχολιαστή ΚΑΛΟΣ, συζητάμε εγώ κι εσύ. Άλλος δεν χωράει, εκός αν έχει κάτι δικό του να γράψει σχετικό με την ανάρτηση ή περί των διαμειβομένων μεταξύ μας για το συγκεκριμένο θέμα που άνοιξες.

Παρεμπιπτόντως, μην έχεις τη εντύπωση ότι τώρα στα γεράματα μπορώ να δεχθώ, - ή περιμένω - επιρροές από άτομα που δεν εγκρίνεις. Τις επιρροές τις έχω δεχθεί από τα "γεννοφάσκια μου", με αυτές μεγάλωσα.