Αλλοίωση, "εν ανομίαις συνελήφθην"

"Ευμορφία", για όλους

Επαναγωγή, "εις το καθ΄ομοίωσιν επανάγαγε ..."

Σάββατο, 3 Ιουλίου 2010

Το παπικό μάθημα περί αλαθήτου

Ο παπικός επίσκοπος Τήνου έγραψε : "Η πρώτη φορά ήταν (σημ. που έγινε χρήση του προνομίου "ex cathedra αλάθητος") ήταν το έτος 1854 (πριν λοιπόν από το δόγμα), όταν ο Πάπας Πίος ο 9ος κήρυξε ως δόγμα πίστεως το γεγονός της αμιάντου συλλήψεως της Θεοτόκου. Και επειδή, ενδεχομένως, ούτε εσείς (σημ. ο παπικός επίσκοπος απευθύνεται σε Ορθόδοξο θεολόγο) ούτε οι αναγνώστες σας γνωρίζουν τι σημαίνει αυτό, σας ενημερώνω ότι η Καθολική Εκκλησία πιστεύει ότι η Παναγία, η κεχαριτωμένη, επειδή προοριζόταν από το Θεό να είναι η Μητέρα του Υιού του, απαλλάχτηκε από την προπατορική αμαρτία από τη στιγμή της συλλήψεώς της."

Και τι να γράψει κανείς για όλα αυτά; Χρειάζεται; Μάλλον, όχι. Άλλοι θα του απαντήσουν λεπτομερώς. Από εμένα αυτά τα λίγα, για το αλάθητο του Πρώτου και το μάθημα που μας δίνει ο παπικός επίσκοπος Τήνου σχετικά με αυτό.

Τι μας λέει λοιπόν; Ότι η Καθολική (παπική) Εκκλησία πιστεύει ότι η Παναγία, επειδή προοριζόταν από το Θεό να είναι η Μητέρα του Υιού του, απαλλάχτηκε από την προπατορική αμαρτία κατά τη στιγμή της συλλήψεώς της. Δηλαδή, εξ "άκρας συλλήψεως" η υπεραγία Θεοτόκος απαλλάχτηκε από την πτώση του Αδάμ και της Εύας, την οποία όμως έφεραν οι γονείς αυτής, αλλά δεν την μετέδωσαν σ΄ εκείνη. Με άλλα λόγια, την προπτωτική αναμάρτητη, αθάνατη και άφθαρτη, φύση δεν την είχε μόνον ο Κύριος, την είχε και η Παρθένος Μαρία. Διότι, λέει το παπικό μάθημα, ο Παντογνώστης την προόριζε να γίνει Θεοτόκος. Οπότε, σκέφτομαι εγώ, εκείνη δεν χρειαζόταν να κάνει τίποτα, ώστε να καταξιωθεί της Χάριτος. Το αυτεξούσιον που της εδόθη ήταν προκαθορισμένο, προδιαγεγραμμένο.

Αυτά όμως είναι παπικές στρεβλές διδασκαλίες. Ο Θεός την προόρισε διότι προγνώριζε τη συνετή χρήση του αυτεξουσίου της : "Πώς έσται μοι τούτο, επεί άνδρα ου γινώσκω;", ομολογεί η ίδια. Αν αυτό δεν είναι προφανέστατη χρήση του αυτεξουσίου, τότε τι είναι; Ή μήπως, η υπεραγία Θεοτόκος στερείτο αυτεξουσίου; Τι είδους θεολογία πάει να μας μάθει ο παπικός επίσκοπος;

Πέρα όμως από αυτά υπάρχει και κάτι άλλο εξίσου σημαντικό. Πώς τούτο, δηλαδή η αμίαντη σύλληψη, δεν έγινε με κάποιον από τους Προφήτες, αφού δια του στόματος αυτών ελάλησε το πανάγιον Πνεύμα; Γιατί δεν προτιμήθηκε κάποιος από αυτούς να είναι γονεύς της Θεομήτορος και κρίθηκε άξιο το ζεύγος του Ιωακείμ και της Άννης; Άραγε, μήπως και αυτοί είχαν "εξ άκρας συλλήψεως" απαλλαγεί του προπατορικού αμαρτήματος;

Να περιμένω απάντηση; Κι εδώ, μάλλον όχι.

-----------------------------------------
Προσθήκη στις 10/07/2010

Το σχόλιο που ανάρτησα εδώ με τίτλο : "Το παπικό μάθημα περί αλαθήτου" αναρτήθηκε και στο ιστολόγιο των "ΑΚΤΙΝΩΝ". Εκεί, ένας Ανώνυμος δέχθηκε να μου απαντήσει υπογράφοντας "με αγάπη φιλοπαπικός". Ο ενδιαφερόμενος μπορεί να δει λεπτομερώς τι ισχυρίζεται. Καταθέτω εδώ τη δική μου απάντηση.

Κυπριανός Χ : Στον, με αγάπη, φιλοπαπικό Ανώνυμο ο οποίος γράφει,

"Κυριε Κυπριανέ αν δεν έχεις τί να πεις καλυτερα να σιωπας, αναφέρομαι στο ερωτημα του 2ου μέρους το οποίο το χαρακτηρίζω ανουσιο και βλακώδες."

Γιατί, κύριε "με αγάπη φιλοπαπικέ" ανώνυμε, σιωπάτε κι εσείς; Γιατί αρκείστε στον χαρακτηρισμό τον γραφομένων μου, ως προερχόμενα από ανούσιο βλάκα;

Σεις, ο ουσιαστικός και "ξύπνιος" κατά την γραφήν, όντας δε και απαλλαγμένος από τα πέπλα της άγνοιας, πείτε μας λίγα λόγια ακόμη. Το άγιον πνεύμα το εκπορευόμενο από τον πάπα (ήμαρτον Κύριε) θα σας φωτίσει. Αφού σας δίδαξε τα κρυφά του Θεού, δηλ. ότι Παντογνώστης απάλλαξε εξ άκρας συλλήψεως την υπεραγία Θεοτόκο από το προπατορικό αμάρτημα, θα σας οδηγήσει να γράψετε κάτι και για τις δικές μου "ανούσιες βλακείες".

Μετά τιμής
ΚΧ

Υστερόγραφο για τη λέξη "απαλλάχτηκε".

Η παπική αυλή και οι μαθητεύσαντες σ΄αυτή, γνωρίζει να παίζει με τις λέξεις. Όχι όμως για να διατυπώνει τα θεία Εννοήματα. Την ενδιαφέρει το εκ της αγίας έδρας πηγάζον και εκπορευόμενο Δίκαιο, ούσα δέσμια του δικανικού αρχαίου ρωμαϊκού (: απολυταρχικού και ολοκληρωτικού) πνεύματος.

Τέλος και τω αγίω Θεώ η Δόξα.

2 σχόλια:

Ανώνυμος είπε...

giatroulako, TELIKA, Πότε to propatoriko amarthma efyge apo thn Panagia?
den to katalaba akribws...
mila pio ksekathara kahmene..
kanei kai zesth kai zablakwthhka...

Σόρτα μου καλή, νους μου κακορίζικος,
pou lete kai sthn Kypro,
gia ONOMA pou leei kai h trelogria
pou se protimaei gia to xeirourgeio...

Κυπριανός Χριστοδουλίδης είπε...

Ανώνυμος είπε...giatroulako, TELIKA, Πότε to propatoriko amarthma efyge apo thn Panagia?

Απάντηση : Από τότε που έφυγε από τον Αβραάμ, τον τον Ισαάκ, τον Ιακώβ και όλους τους Προφήτες, αν αυτό αφορά, και μόνο, στο "πότε έφυγε".


"και είπεν ο άγγελος αυτή, μη φοβού Μαριάμ, εύρες χάριν παρά τω Θεώ"

Το ερώτημα δεν είναι "πότε έφυγε" το αμάρτημα των προπατόρων - ή ακόμη και αν είχε φύγει (!) - από την Κεχαριτωμένη. Το ουσιώδες και σημαντικό είναι ότι η πάναγνη υπεραγία Θεοτόκος ήταν η μόνη στον κόσμο που είχε την αγνότερη, καθαρότερη και αγιαστική ζωή εν πίστει, σε μια εποχή όπου κυριαρχούσαν τα πάθη και η καταδολίευση της πίστης. Και μάλιστα από το λαό εκείνο (και όχι μόνο σ΄ αυτόν) όπου ο Κύριος των δυνάμεων είχε υποσχεθεί τη λύτρωση των ανθρώπων από τα αδιέξοδα δεινά στα οποία των είχαν οδηγήσει οι σοφιστές και οι φιλόσοφοι.