Αλλοίωση, "εν ανομίαις συνελήφθην"

"Ευμορφία", για όλους

Επαναγωγή, "εις το καθ΄ομοίωσιν επανάγαγε ..."

Δευτέρα, 2 Νοεμβρίου 2009

"Δειλοί, μοιραίοι και άβουλοι αντάμα, προσμένουμε ίσως κάποιο θαύμα"



Με τίτλο "Εκκλησία - μετάνοια - ημερολόγιο", η ιστοσελίδα του Ιερού Ησυχαστηρίου της Μονής Παντοκράτορος Μελισσοχωρίου παρέθεσε ένα εκτενές κείμενο του μακαριστού Γέροντος Φιλοθέου Ζερβάκου, όπου μεταξύ άλλων έγραφε:

"Επομένως τα μυστήρια τα τελεί και τελειώνει το Πνεύμα το Άγιον διά των υπηρετών και λειτουργών του Υψίστου και όχι το παλαιό ημερολόγιο, το οποίο έχει εφευρεθή από τον ειδωλολάτρη Έλληνα Σωσιγένη, αστρονόμο, τον 4ο π.Χ., και έχει θεσπισθή από τον επίσης ειδωλολάτρη Ιούλιο Καίσαρα, δι' αυτό και Ιουλιανό έχει ονομασθή. Διότι, εάν παραδεχθούμε ότι χωρίς το παλαιό ημερολόγιο τα μυστήρια δεν τελούνται και είναι άκυρα, κατά συνέπεια είναι ανάγκη να παραδεχθούμε, ότι το ημερολόγιο είναι ανώτερο από το Άγιο Πνεύμα."


Μα είναι σοβαρά αυτά τα πράγματα; Το ημερολόγιο είναι ειδωλολατρικό επειδή το έφτιαξε ένας ειδωλολάτρης; Αν αυτές οι αιτιάσεις ευσταθούν, τότε οφείλουμε να ομολογήσουμε (μη γένοιτο) ότι δεν είχαν άδικο εκείνοι που είπαν στον Νικόδημο: " μη και συ εκ της γαλιλαιας ει ερευνησον και ιδε οτι προφητης εκ της γαλιλαιας ουκ εγηγερται". Ή το ακόμη χειρότερο, ότι και ο Χριστός γεννήθηκε μέσα σε ένα κόσμο και χρόνο ειδωλολατρικό, οπότε ... (άπαγε). Ως προς το ζήτημα της εγκυρότητας των Μυστηρίων, αυτή μπορεί να ερευνηθεί αν προηγουμένως διευκρινιστεί και συμφωνηθεί η εγκυρότητα, από εκκλησιαστικής πλευράς, της χρονολογικής τροποποίησης.

Ή μήπως είναι σωστό κι αυτό που λέει ο μακαριστός γέροντας:

"... ώστε ενώ ήτο Θεός καταδέχθηκε να γίνη άνθρωπος και να χύση το αίμα Του, επάνω στο ξύλο του Σταυρού, για να μας εξαγοράση από την κατάρα του νόμου και μας ελευθερώση από τα δεσμά του Άδου και της φθοράς, θα μας έλεγε και θα μας παρήγγελλε, μαζί με τα άλλα, ότι δια να σωθούμε πρέπει να φυλάξουμε το νέο ημερολόγιο του Σωσιγένη, διότι αυτό το ημερολόγιο στην εποχή του Χριστού ήταν νέο, επειδή το ημερολόγιο που ευρέθηκε από τον Σωσιγένη, σαν ορθότερο, κατάργησε το παλαιό του Πτολεμαίου";

Ούτε για τις άγιες Εικόνες μας μίλησε ο Χριστός, ούτε μας δίδαξε Χριστολογία, ούτε φυσικά  "εορτολογία" ή "ημερολογία". Το παλαιό ημερολόγιο δεν είναι καθόλου παλαιό. Είναι ο χρόνος που συνήφθη η Καινή Διαθήκη. Αν τώρα θέλουμε να μηκύνουμε το χρόνο βάζοντας και άλλες ημέρες, είναι ένα θέμα που μόνο με Σύνοδο μπορεί να γίνει. Κάτι που δεν έγινε στο παρελθόν, για να βρισκόμαστε σήμερα αντιμέτωποι, εκτός άλλων και ως μη όφειλε, με ένα ζήτημα όπως περίπου ήταν εκείνο της περιτομής ή της ακροβυστίας: Άλλοι να υποστηρίζουν την "περιτομή" του εορτολογίου και άλλοι την "ακροβυστία" του. Σχηματικά, βεβαίως, αυτά.

Δεν θα γράψω περισσότερα για ένα θέμα που πάντα παραμένει επίκαιρο, αλλά κανείς δεν τολμά να το ακουμπήσει. Έχουν γραφεί πολλά βέβαια. Τόσο πολλά ώστε καταντά σφοδρά ανιαρή η ενασχόληση. Ακριβώς, όπως είναι ανιαρή και η συζήτηση με τους παπικούς για τις δογματικές διαφορές που υπάρχουν μεταξύ μας. "Δειλοί, μοιραίοι και άβουλοι αντάμα, προσμένουμε ίσως κάποιο θαύμα".

7 σχόλια:

Στέλιος είπε...

Λέτε ότι δεν ευσταθεί το επιχείρημα ότι το Ιουλιανό ημερολόγιο είναι ειδωλολατρικό επειδή το έφτιαξε ένας ειδωλολάτρης. Φαντάζομαι ότι δεν δέχεστε και την άποψη που λέει ότι το Νέο ημερολόγιο είναι παπικό επειδή το έφτιαξε ο Πάπας. Έτσι δεν είναι?Τελικά κύριε Χριστοδουλίδη τι ακριβώς είστε? Είστε με την επίσημη Εκκλησία? Είστε με τους λεγομένους Γ.Ο.Χ.? Αν ναι, ποιά από τις Εκκλησίες τους αποτελεί τη Μία Αγία Καθολική και Αποστολική Εκκλησία. Μία ξεκάθαρη απάντηση κατά το ευαγγελικό "έστω ο λόγος υμών ναί ναί, ου ου είναι ό,τι καλύτερο πιστεύω. Τι λέτε συμφωνείτε?

Κυπριανός Χριστοδουλίδης είπε...

Αγαπητέ Στέλιο,

"εγώ εις τούτο γεγέννημαι και εις τούτο ελήλυθα εις τον κόσμον, ίνα μαρτυρήσω τη αληθεία.πάς ο ών εκ της αληθείας ακούει μου της φωνής".

Η Εκκλησία του Χριστού είναι η Εκκλησία των Μαρτύρων, είναι η Εκκλησία των Αγίων Αποστόλων, είναι η Εκκλησία των θεοφόρων Οικουμενικών πατέρων, είναι η Εκκλησία των "εκ της αληθείας όντων" (αυτών που τους γέννησε η Αλήθεια).

Την Εκκλησία αυτή καταδιώκουν σφοδρά, όλοι όσοι την διοικούν υποτασσόμενοι στην πολιτική Εξουσία, αρχή της οποίας είναι να διασπά για να εξουσιάζει, και πολλοί άλλοι. Τούτο έγινε - μας επιβλήθηκε - με τη διάσπαση του 1924 και ήταν αναπόφευκτο, η διάσπαση αυτή να δώσει τους καρπούς του κατακερματισμού των ΓΟΧ. Για να τίθενται και τα εύλογα ερωτήματα, πχ : "Και ποιά από τις Εκκλησίες των ΓΟΧ αποτελεί την Μία, Αγία, Καθολική και Αποστολική, Εκκλησία;".

Εκ των πραγμάτων, είμαι υποχρεωμένος να δεχθώ ότι αδυνατώ να σου απαντήσω. Αλλά και από τη δική σου πλευρά, οφείλεις να παραδεχτείς ότι η Εκκλησία, που εγκαινιάσαμε μετά το 1924, είναι η Εκκλησία των οικονομικά εξαρτημένων - άρα σιωπώντων - ιερέων και αρχιερέων. Ας τολμήσει κάποιος από αυτούς να ομολογήσει ότι η Εκκλησία του 1924 "φτιάχτηκε" από αντίχριστους και άθεους πολιτικούς και θα δει τι τον περιμένει. Στο δρόμο θα βγεί να ζητιανεύει, αν έχει οικογένεια.

Το άλλο που θα είχα ακόμη να προσθέσω στο υποβόλιμο ερώτημα - τίθεται λόγω του ημερολογιακού νεωτερισμού - είναι ότι, με τη νεοορθοδοξία που τότε εγκαινιάσαμε, άρχισαν να μας κατηχούν στο "τι εστίν ελευθερία". Δεν ήθελαν να μας μάθουν "τι εστίν αλήθεια". Την απάντηση που είχε δώσει ο Χριστός, πριν του θέσει το ερώτημα ο Πιλάτος, την προτάσσω στην αρχή του απαντητικού, προς εσέ, σχολίου.

Στέλιος είπε...

κ. Χριστοδουλίδη, με συγχωρείτε πολύ αλλά κατά τη γνώμη μου, μιας και κατέχετε πολύ καλά την τέχνη του γραπτού λόγου, προσπαθείτε με λεκτικά τεχνάσματα να αποφύγετε ευθεία απάντηση στο ερώτημα μου. Δεν μίλησα ούτε για υποταγή της Εκκλησίας στο κράτος μετά το 1924(αλήθεια τότε άρχισαν όλα τα δεινά? Υποταγή της Εκκλησίας στο κράτος δεν υπήρχε π.χ. το 1833 που μας οδήγησε στο αυτοκέφαλο) ούτε για εγκαίνια και φτιάξιμο Εκκλησίας το 1924(αυτό που το είδατε πάλι? Ισχυρίζεται κανείς κάτι τέτοιο?) ούτε για το φιλοσοφικό ερώτημα του τύπου 'τι εστι αλήθεια". Δηλαδή αν κάποιος σας ρωτούσε αν είστε ορθόδοξος ή λατίνος θα του απαντούσατε, όχι ευθέως, αλλά επιστρατεύοντας τον έξυπνο και ικανότατο χειρισμό του λόγου? Δεν νομίζω. Πιστεύω από τα λεγόμενα σας ότι ανήκετε σε κάποια από τις Εκκλησίες των αυτοαποκαλουμένων ΓΟΧ. Κάνω λάθος? Αν πάλι δεν θέλετε να απαντήσετε ευθέως το σέβομαι...

Κυπριανός Χριστοδουλίδης είπε...

Αγαπητέ Στέλιο,

Δεν θέλησα να ξετυλίξω το ερώτημα τόσο πολύ και να φτάσω μέχρι το 1833. Ως προς δε "την εκκλησία που εγκαινιάσαμε το ΄24", είναι απλά λεκτικό σχήμα ή "τρόπος του λέγειν". Τις παρενθέσεις δεν τις συμπαθώ. Συμπεραίνεται άλλωστε από αυτά που γράφω. Δεν κυριολεκτώ και δεν είναι δύσκολο να το καταλάβετε.

Όταν έθεσαν στο Χριστό το ερώτημα "εν ποία εξουσία ταύτα ποιείς" δεν τους απάντησε με ένα ναι ή όχι. Το ίδιο έγινε και σε άλλες περιπτώσεις. Δεν είναι δυνατόν όλες οι απαντήσεις να είναι αυτού του τύπου (ναι ή όχι), επειδή όλα τα ερωτήματα δεν είναι ίδια. Δεν είναι ίδιο το αν είμαι Ορθόδοξος ή Λατίνος, με το ποιά εκκλησία των ΓΟΧ είναι η Μία, Αγία, Καθολική και Αποστολική Εκκλησία.

Στο δικό μας χώρο υπάρχει μια εκκρεμότητα, που την αφήνουμε να σέρνεται εδώ και 50 τόσα χρόνια, από μια επίσημη Εκκλησία με την οποία σαφώς και δεν είμαι. Δεν είναι φρόνιμο, όσο η εκκρεμότητα αυτή παραμένει, να παροξύνουμε την κατάσταση μεταξύ μας γνωστού όντως πόσο επιρρεπείς είμαστε να τρωγόμαστε. Οφείλουμε να δείχνουμε σε τι τραγική κατάσταση έχουμε περιέλθει, με τον εκφραγκισμό που μας επέβαλαν, για να πάψουν οι επίσκοποι να μας θεωρούν άλογη ποίμνη.

Τελικά, αγαπητέ Στέλιο, νομίζω ότι έχω απαντήσει στα περισσότερο από ένα ερωτήματα που μου θέσατε. Τα απαριθμώ:
1) Τι είστε;
2) Είστε με την επίσημη Εκκλησία;
3) Είστε με τους λεγόμενους ΓΟΧ;
4) Ποιά Εκκλησία των ΓΟΧ είναι η Μία, Αγία, Καθολική και Αποστολική Εκκλησία;

Αν δεν το έχετε καταλάβει θα συνοψίσω:
Είμαι με την Εκκλησία των κατακομβών και αυτό, δεν είναι λεκτικό τέχνασμα. Ο Παλαιός των ημερών μόνο εκεί υπάρχει, γιατί εκεί Τον στείλαμε : "εάν τις αγαπά με, το λόγον μου τηρήσει, και ο πατήρ μου αγαπήσει αυτόν, και προς αυτόν ελευσόμεθα και μονήν παρ΄ αυτώ ποιήσωμεν". Εύχομαι να Τον βρείτε.

Στέλιος είπε...

Ωραία. Αυτό που εγώ σίγουρα κατάλαβα είναι ότι δεν είστε με την επίσημη Εκκλησία αλλά με την Εκκλησία των κατακομβών. Θέλετε τουλάχιστον να μου πείτε στην Εκκλησία αυτή ποιος επίσκοπος μνημονεύεται? Ποιόν τέλος πάντων επίσκοπο ακολουθείτε? Πιστέψτε με εγώ δεν έχω κανένα πρόβλημα να σας δηλώσω ότι στην Εκκλησία που πηγαίνω μνημονεύεται ο Ιερώνυμος(Αθηνών και πάσης Ελλάδος).

cummulus είπε...

Γιατρέ, το παρεξηγήσατε το κείμενο. Ο π. ΦΖ, χαρακτηρίζοντας "ειδωλολάτρη" τον εφευρέτη, δεν εννοεί ντε και καλά, πως οποιος ακολουθεί το ημερολόγιο του είναι ειδωλολάτρης. Ο Σωσιγένης ούτως ή άλλως γεννήθηκε πρό Χριστού. Απλά λέει απευθυνόμενος στους π/η, άν το ν/η πάσχει γαιτί το έκανε πάπας, πάσχει και το παλιό, γιατί το έκανε ειδωλολάτρης.

Κυπριανός Χριστοδουλίδης είπε...

Το ημερολόγιο δεν το έκανε ούτε ο Σωσιγένης ούτε ο πάπας. Ο χρόνος, συμβατικός οπωσδήποτε, έγινε εκ Θεού και άρχισε να μετράται μετά (με τον) Χριστόν και μετά (ύστερα, έπειτα, από τον) Χριστόν. Για να οριστεί τελεσίδιακα, με βάση τον εορτασμό του Πάσχα, από τις άγιες Οικουμενικές Συνόδους.

Ο πάπας βρήκε "λειψό" το ημερολόγιο και του έβαλε κι άλλες μέρες. Γιατί; Για να είναι ακριβής και ευπρόσδεκτη από τον Θεό η λατρεία. Η δική μας δεν ήταν. Στράβωσε, ο Θεός μας παράτησε και μας έστειλε στον πάπα για να ισιώσουμε. Αλλά δεν του κάναμε (υποτίθεται) τη χάρη του πάπα. Κάναμε "περιτομή" στο εορτολόγιο και πλέον καθαροί, πεντακάθαροι, λατρεύουμε τον Κύριο ευχαριστώντας δια την ευλογία των αιρέσεων (δογματικές διαφορές τις ονομάζουν τώρα). Πολύ ωραία! Μάλλον, όμως, κοπήκαμε στα δυο από το πολλή στράβωμα.